Hästkrafter på olika bilar

MrMonsterZ SmartRepair.se
17 augusti 2006 · 130 Inlägg

FugitivE skrev:

MrMonsterZ skrev:
Opel GSi, Golf GTi, Civic Vti/Vtec, Sunny GTi (7000rpm)...

Roliga bilar till lagom priser... Dyra som f*n att försäkra om man är under 25...
Men är ju ofta så billiga att det inte krävs mer än trafik iaf.

*Host* wink

? neutral ?

><><><><><><><><><><><><><><
If you´re not doing it right! Why do it at all!?
TS_quattro fyrkrafsare
17 augusti 2006 · 1 443 Inlägg

eftersom skatten beräknas efter vikt och effekt så är en lättare bil billigare at skatta än en tung (med samma effekt) japsebilar har bland annat lite tunnare plåt än t.ex europeiska bilar och är därför ofta även lättare vilket får skatten att bli lite lägre, försäkringen är väl i så fall den dyrare biten på alla bilar? själv ger jag 2001:- i skatt och 5450:- i försäkring, helår...

Riktiga bilar är fyrhjulsdrivna...
Numera leg. grusligist!
Subaru Legacy Station 2.0R "Obsidian Black Pearl" (2007)
dusty Living in the fastlane
17 augusti 2006 · 2 616 Inlägg

940 3.0 smile

OverBoosted AUTOBAHNRASER
17 augusti 2006 · 3 804 Inlägg

Vad kostar en pegga 306 gti? jävla drag i dom iaf.. 170hk 6växlad låda.. och dom bilarna väger inte mkt.. o riktiga fina med alu knopp alu pedlar o alu irneindg skin/mocka klädsel.. vet dock inte vad dom ligger i.. orkar inte kolla upp heller.. men men
Golf 3a gti är väl okej bil.. om du ska köpa opel så va noga med att titta efter rost framförallt på astran då som nämndes.. ananrs är de ju ing fel på japsanara reletivt billiga att köpa köra o äga.. eller billiga o billiga.. inte dyrare än andra iaf wink  men va vill du ha för karaktär? vill du ha nått ettrigt ungdoms aktigt som kanske inte har någon hög toppfart men jävligt roliga på småvägarna elelr vill du ha en v6 som månnga här nämt.. en gubb räcer at tligga o bränna med på motorvägen..


Beklagar särskriving är redigt trött


Bmw osv..
mrcelica
17 augusti 2006 · 1 639 Inlägg

TS_quattro skrev:
eftersom skatten beräknas efter vikt och effekt så är en lättare bil billigare at skatta än en tung (med samma effekt) japsebilar har bland annat lite tunnare plåt än t.ex europeiska bilar och är därför ofta även lättare vilket får skatten att bli lite lägre, försäkringen är väl i så fall den dyrare biten på alla bilar? själv ger jag 2001:- i skatt och 5450:- i försäkring, helår...

Det var ju ett "kunnigt" uttalande...
Så om din teori stämmer att japanska bilar har tunnare plåt, HUR MYCKET TUNNARE PLÅT behöver de då ha för att en likavärdigt stor bil med samma effekt SKA BLI FLERA HUNDRA KG lättare för att påverka skatten nämnvärt ???

Inte för att det stämmer att de har tunnare plåt  men om det vore så, HUR många kg lättare skulle en bil bli för att den har "något" tunnare plåt ??? kanske några enstaka kg, och det gör inte så mycket på skatten eller ???

Senast redigerat av mrcelica (17 augusti 2006)

Om jag var hälften så ful i arslet som du är i ansiktet så skulle jag bara skita när det är mörkt....
TS_quattro fyrkrafsare
17 augusti 2006 · 1 443 Inlägg

mrcelica skrev:

TS_quattro skrev:
eftersom skatten beräknas efter vikt och effekt så är en lättare bil billigare at skatta än en tung (med samma effekt) japsebilar har bland annat lite tunnare plåt än t.ex europeiska bilar och är därför ofta även lättare vilket får skatten att bli lite lägre, försäkringen är väl i så fall den dyrare biten på alla bilar? själv ger jag 2001:- i skatt och 5450:- i försäkring, helår...

Det var ju ett "kunnigt" uttalande...
Så om din teori stämmer att japanska bilar har tunnare plåt, HUR MYCKET TUNNARE PLÅT behöver de då ha för att en likavärdigt stor bil med samma effekt SKA BLI FLERA HUNDRA KG lättare för att påverka skatten nämnvärt ???

Inte för att det stämmer att de har tunnare plåt  men om det vore så, HUR många kg lättare skulle en bil bli för att den har "något" tunnare plåt ??? kanske några enstaka kg, och det gör inte så mycket på skatten eller ???

jaja, gnäll gnäll, men japanska bilar är överlag lättare än europeiska vilket gör att skatten därigenom blir lägre, de drar ofta även mindre bensin vilket väl inte gjort någon ledsen...
och nej celica, jag menade inte att tunnare plåt gör japanska bilar flera hundra kilo lättare, men vill du läsa det på det viset så fine, inte mitt problem...

Senast redigerat av TS_quattro (17 augusti 2006)

Riktiga bilar är fyrhjulsdrivna...
Numera leg. grusligist!
Subaru Legacy Station 2.0R "Obsidian Black Pearl" (2007)
Bounce
17 augusti 2006 · 65 Inlägg

Opel calibra turbo 4x4 big_smile

Honda prelude?


//Bounce

Senast redigerat av Bounce (17 augusti 2006)

koolt_
19 augusti 2006 · 30 Inlägg

Bounce skrev:
Opel calibra turbo 4x4 big_smile

Honda prelude?


//Bounce

Suger:P civic:p..
grymma bilar

FugitivE BMW Power
19 augusti 2006 · 2 362 Inlägg

MrMonsterZ skrev:

FugitivE skrev:

MrMonsterZ skrev:
Opel GSi, Golf GTi, Civic Vti/Vtec, Sunny GTi (7000rpm)...

Roliga bilar till lagom priser... Dyra som f*n att försäkra om man är under 25...
Men är ju ofta så billiga att det inte krävs mer än trafik iaf.

*Host* wink

? neutral ?

"oftast så billiga att det inte krävs mer än trafik iaf" wink hehe big_smile

Nä men som du säger, as dyrt om du är under 25 och äger tex en Golf GTI. Om min skulle ha stått på mig så skulle den ha kostat runt 23 papp per år hmm. Ställde den på farsan istället och vips så var man nere i 4.200 smile fast dom har höjt till 4.700 nu dock hmm

BMW, bogsering med wire :/
MrMonsterZ SmartRepair.se
19 augusti 2006 · 130 Inlägg

FugitivE skrev:

MrMonsterZ skrev:

FugitivE skrev:
*Host* wink

? neutral ?

"oftast så billiga att det inte krävs mer än trafik iaf" wink hehe big_smile

Nä men som du säger, as dyrt om du är under 25 och äger tex en Golf GTI. Om min skulle ha stått på mig så skulle den ha kostat runt 23 papp per år hmm. Ställde den på farsan istället och vips så var man nere i 4.200 smile fast dom har höjt till 4.700 nu dock hmm

Ett ex. av många...

http://www.blocket.se/vi/9093989.htm?ca=11_s

Jag hade då aldrig lagt mer än trafik på en bil i den prisklassen... roll
Min EBC kostade nästan mer... wink

Men det är ju alltid så att så fort det står GTi, GSi, GT-R, VTi, Turbo m.m på bakluckan så drar försäkringen i höjden...

Senast redigerat av MrMonsterZ (19 augusti 2006)

><><><><><><><><><><><><><><
If you´re not doing it right! Why do it at all!?
FugitivE BMW Power
19 augusti 2006 · 2 362 Inlägg

MrMonsterZ skrev:

FugitivE skrev:

MrMonsterZ skrev:

? neutral ?

"oftast så billiga att det inte krävs mer än trafik iaf" wink hehe big_smile

Nä men som du säger, as dyrt om du är under 25 och äger tex en Golf GTI. Om min skulle ha stått på mig så skulle den ha kostat runt 23 papp per år hmm. Ställde den på farsan istället och vips så var man nere i 4.200 smile fast dom har höjt till 4.700 nu dock hmm

Ett ex. av många...

http://www.blocket.se/vi/9093989.htm?ca=11_s

Jag hade då aldrig lagt mer än trafik på en bil i den prisklassen... roll
Är ju som att spola ner slantar i toan...

Men det är ju alltid så att så fort det står GTi, GSi, GT-R, VTi, Turbo m.m på bakluckan så drar försäkringen i höjden...

Stämmer ja smile därför kunde man lika gärna ha köpt en CL eller något sedan satt i en GTI 16V smile och plocka in och ut när det ska besiktas. Sparar någon tusenlapp på det bara hmm

BMW, bogsering med wire :/
TCB
19 augusti 2006 · 129 Inlägg

MrMonsterZ skrev:

FugitivE skrev:

MrMonsterZ skrev:

? neutral ?

"oftast så billiga att det inte krävs mer än trafik iaf" wink hehe big_smile

Nä men som du säger, as dyrt om du är under 25 och äger tex en Golf GTI. Om min skulle ha stått på mig så skulle den ha kostat runt 23 papp per år hmm. Ställde den på farsan istället och vips så var man nere i 4.200 smile fast dom har höjt till 4.700 nu dock hmm

Ett ex. av många...

http://www.blocket.se/vi/9093989.htm?ca=11_s

Jag hade då aldrig lagt mer än trafik på en bil i den prisklassen... roll
Är ju som att spola ner slantar i toan...

Men det är ju alltid så att så fort det står GTi, GSi, GT-R, VTi, Turbo m.m på bakluckan så drar försäkringen i höjden...

Eller så skaffar man en mustang med veteranförsäkring wink

MrMonsterZ SmartRepair.se
19 augusti 2006 · 130 Inlägg

FugitivE skrev:

MrMonsterZ skrev:

FugitivE skrev:

"oftast så billiga att det inte krävs mer än trafik iaf" wink hehe big_smile

Nä men som du säger, as dyrt om du är under 25 och äger tex en Golf GTI. Om min skulle ha stått på mig så skulle den ha kostat runt 23 papp per år hmm. Ställde den på farsan istället och vips så var man nere i 4.200 smile fast dom har höjt till 4.700 nu dock hmm

Ett ex. av många...

http://www.blocket.se/vi/9093989.htm?ca=11_s

Jag hade då aldrig lagt mer än trafik på en bil i den prisklassen... roll
Är ju som att spola ner slantar i toan...

Men det är ju alltid så att så fort det står GTi, GSi, GT-R, VTi, Turbo m.m på bakluckan så drar försäkringen i höjden...

Stämmer ja smile därför kunde man lika gärna ha köpt en CL eller något sedan satt i en GTI 16V smile och plocka in och ut när det ska besiktas. Sparar någon tusenlapp på det bara hmm

Det har du ju inte mycket för då din försäkring kommer ogiltigförklaras om det händer en olycka och dom får se en GTi motor i en CL...
Då kan du ju lika gärna köra oförsäkrat eller med bara trafik på en GTi från början...

.

><><><><><><><><><><><><><><
If you´re not doing it right! Why do it at all!?
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang