2749
Sök

Ska jag köra med 100 cells katalysator eller ska jag köra utan katalysator på min evo?

171 Inlägg
30 juli 2011
Trådstartare
Jag har precis köpt 3 tum hela vägen med 3 tum downpipe och 4,5 utbloss på min evo från J-spec! Jag köpte även katalysator som är till det sättet och jag frågade dem om det var någon skillnad på att ha katalysator på eller eller köra rakt rör istället och då fick jag svaret att det inte var så stor skillnad på att köra med katt eller med rakt rör!

Vilken tycker ni jag ska köra med och hur mycket kraft förlorar jag med katalysator ungefär?

8 277 Inlägg
30 juli 2011
Kör med katalysatorn. Det är enklast så, annars lär man sätta dit den inför besiktningar och så slipper man det eventuella strul som kan bli med ombesiktningar om har oturen att fastna i en flygande besiktning.

Skillnaden med / utan katalysator är väldigt liten, speciellt med en 100 cells. Så säg att du tappar mellan 1 och 10hk.

171 Inlägg
30 juli 2011
Trådstartare
Okej! men den ersättaren ser ut som en katalysator  fast det är ett rör bara! Om jag tappar 1 hk gör det inget med 10 hk är rätt så mycket

Ex-08'a
113 Inlägg
31 juli 2011
kör med katt då sparar du både naturen och ditt samvete. de är onödigt att skräpa ner naturen mer än va den redan är hehe smile menar om du redan har en liggandes så sätt på den då slipper du som sagt besiktnings problem och flygande besiktning smile

Sök