Rinnegan skrev:
Så vänta nu, får se om jag har förstått detta rätt..
Din bil är ditt kärleksbarn som du värderar över allt annat, men du köper inte ett överdrag som dessutom skyddar bilen mot bra mycket andra saker dessutom, för att du tycker att det är kattägarna som ska hålla koll på katten?
Om ett träd faller över din bil, ska du gå och banka på moder naturs dörr och be om ersättning?
Förstår verkligen inte resonemanget där. Om du älskar din bil så borde du ha ett överdrag oavsett om det är för att skydda mot katter eller något annat..
Jag har något som skydd mot träd, hagel, snöstorm, asteroidstormar och vad nu moder natur kan komma med, och det kallas en carport. Jag putsar och tvättar på min bil lite för ofta, men jag kör även med den 7 mil om dagen så jag är mycket väl medveten om att jag kan fronta en älg på vägen till jobbet i morgon och skrota bilen.
Men vad fan har det med denna tråd att göra?!?! Kan ingen bara läsa vad tråden handlar om och svara därefter?Jag skiter i om er katt dansar tango på era nylackade bilar utan att lämna repor. Jag skiter även i om några av er tycker att jag borde gräva en 10 mil djup bunker för att skydda min bil.
Mitt problem är att en katt är på min bil och jag undrar vad jag har för rättigheter i det fallet.
Jag tänker inte förgifta katten med glykol, jag tänker inte skjuta katten mitt i stan, och jag tänker inte låta det fortsätta vara som det är.
Jag ska prata med kommunen och försöka hitta ägaren. Vad jag har läst mig till i övriga forum är att jag, om jag inte hittar ägaren, kan fånga in katten (med hjälp av kommunens fällor) och se om katten har halsband, chip, eller liknande. Finns inte detta så anses katten vara "fri utan ägare" och då tar kommunen hand om den och problemet är ur världen. Det är riktigt tråkigt att vilka nötter som helst får skaffa djur och släppa ut dom mitt i stan, men så är det och jag tänker inte betala för andras idiotier. Varken i form av att köpa en kärnvapenbunker till min bil eller att låta katten fortsätta repa den.
Från och med nu så ska tråden enbart handla om detta. Har jag förstått det rätt när det gäller saker jag kan göra för att lösa mitt problem, eller är något fel?
Tänker ni nu berätta för mig vilken idiot jag är som inte låter katten (som förstör för tiotusentals kronor) vara i fred så kan ni låta bli, för det är inte det tråden handlar om och jag bryr mig ärligt talat inte om att lyssna på det örat. Jag vill få problemet ur världen, gärna på ett fredligt sätt men det är inte alltid det fungerar.
Tack.