Jevil0666 skrev: kamaxelkedje spänare som har gått sönder. Hade samma problem med min Saab 9-3...
Aa ja vetefan, det är tomgångsfelet jag är mest oroad över, lyssnade på puttenuttes saab 9-3 och den lät ungefär likadant bara att jag har tomgångsproblem ibland känns det som
Mvh
Haha för nåt år sedan ville (en verkstad) byta min kamrem ja sa att de inte går på min modell. han envisades med att han gjort det flera gånger. jag stod på mig och sa att det var omöjligt, nej då den skall bytas vid 7 tusen mil. Jag gick därifrån med min kamkejda.
ollieh skrev: Tjena Bengi, har följt projektet ett tag, kanonfin bil du har
Har en fråga som jag tror du/ni kan hjälpa mig med. Jag har också en 9-3ss, grejen är den att när jag rullar med kopplingen nedtryckt så uppstår ett mycket dovt missljud, låter nästan som att man gnider gummi mot gummi, nästan lite visslande, men när jag släpper upp kopplingen och gasar igen så försvinner de. Hör bara detta när jag har rutorna nere, hörs inget inne i kupén när rutorna är uppe. Vad kan det vara ? Urtrampningslager eller något ? Den har bara rullat 12k otrimmade mil, vill helst inte behöva byta koppling...
Låter konstigt, jag skall inte ge mig på nån diagnos, då jag inte vet vad det kan vara. Tycker du skall prata med världens skönaste saab mec. Calle Uhr på nordic. Grabbarna på Nordic har verkligen koll!
När min koppling slirar nu så vibrerar hela bilen, eller så rusar mätaren bara iväg. Men inga missljud. Hur fungerar kopplingen och växlingen i övrit?
Drog 3 nya RCA kablar, 1 till varje steg. Kabel har jag dragit under växelspaken ner under förarstolen, sen följer kablarna listen hela vägen bak till bakluckan.
Hade redan ett hål i torpedväggen efter förra bygget, så jag använde samma.
250 ampere. Gömde kabel längst med en annan kabel under luckan till torkarna.
Kanske borde ha gjort en motortvätt innan jag började
Drog en jord till vardera sida i bakluckan. Alla 3 stegen får varsin jordpunkt. Har även lagt ut lite asfaltsmattor i bakluckan, och i alla dörrar.
Kondensatorn jag köpte gick sönder, så det får vara en liten kabelhärva tills jag får tag på en ny! Kabel från batteriet är 50mm2 Kabeln till monoblocket 25mm2 Kablarna till 4 kanals stegen 16mm2
Stegen skall sitta i taket, så det blir lätt att ta ut och in lådan om det behövs.
Pioneer DEH-6400BT (högspännings låg nivå)
Skall bara gömma undan RCA kablarna sen är allt klart!
Saabarn_Eric skrev: ser nice ut Men vad menas med högspännings lågnivå RCA? mig vetligen är högspänning 1000V o högre
Haha håller med där! Men här är högspänning hela 4v istället för 0,5v som det är på de flesta bilstereos. Blir både bättre och starkare signal till stegen med en sådan stereo. Vad det innebär för ljudet är nog alla med på!
Nu är bilen hos kalle på Nordic för att fixa den slirande kopplingen!
Det blir en ny tryckplatta från en 9-5 Aero som väntat. Men de visade sig att dubbelmassesvänghjulet va kass de också. Ut med det och in med ett nytt enkelt svänghjul!
Passar även på att slänga in en Quaife diff nu när allt är isär!
Lite drygt att åka totalt 80 mil, men de är de värt för att leja UhrJr expertis!
lingua skrev: Greenstuff orkar inte så mycket, men jag gjorde misstaget på Sviestad med. Man fegbromsar för mycket, när jag trodde mina vara slut visade det sig att stå på bromsen riktigt hårt och kortare tid gjorde tricket och det funkade.
lingua skrev: Greenstuff orkar inte så mycket, men jag gjorde misstaget på Sviestad med. Man fegbromsar för mycket, när jag trodde mina vara slut visade det sig att stå på bromsen riktigt hårt och kortare tid gjorde tricket och det funkade.
Kanske va lite fög feg då kanske
Läskigt om inte annat! Gäller att bromsa i rätt tid så man inte behöver kliva på bromsen igen. Men värre belägg ska på min ändå, nåt för dig med antar jag?