Styrväxelfrågor vw

vw_performance Greve
7 augusti 2011 · 1 058 Inlägg

hej allihop.

min styrväxel läcker lite lite grann.. blir inge blött på backen under bilen, och har kört 1000 mil sen jag köpte bilen. men idag började det yla lite från servon när jag stod stilla o svängde. kollade då och fick se att det var röd olja i behållaren! det ska väl vara nån grönaktig olja i vw om jag inte minns fel? har inte haft problemet förut så har inte behövt engagera mig i frågan.

men finns det nån produkt som tätar mindre läckage i styrväxeln, och som verkligen fungerar!?

och är det nån vits att rensa systemet och slänga i Vws egna olja? eller är det att bränna pengarna? är styrväxelns packningnar redan skrot av atf-oljan?

PoLoud =D
sleepyoh
7 augusti 2011 · 1 319 Inlägg

Vad jag vet har alla mina Atf oljor varit rödaktiga i färgen?

Att byta olja lär ju inte laga några läckage, fyll på och kör eller byt/renovera.

Senast redigerat av sleepyoh (7 augusti 2011)

_----------'
vw_performance Greve
7 augusti 2011 · 1 058 Inlägg

ATF är röd ja, men frågan var om det ens är rätt olja i, vilket jag betvivlar. och om det kan va det som skadat styrväxeln. kanske "lagar" den sig själv med rätt olja, kanske är den skrot. hoppas att nån riktig vw eller styrväxelguru kan svara på detta smile styrväxel e varken gratis eller roligt o byta. särskilt inte om det är i onödan wink

mvh/Tommie

PoLoud =D
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang