Du har inga bilder som verkligen visade resultatet? Alltså en med ordentligt belysning på lacken. Då en sådan bild du lade upp här inte säger så mkt.
Tyvärr så har jag inga fler bilder än när den var färdigpolerad, och nu är den såld. Men när man tittade på solen genom lacken så såg man att alla repor var helt borta, samt att jag alltid rengör lacken med alkohol. På så vis ser man ju vad man har gjort så att säga. Du får helt enkelt lita på mig
Du har inga bilder som verkligen visade resultatet? Alltså en med ordentligt belysning på lacken. Då en sådan bild du lade upp här inte säger så mkt.
Tyvärr så har jag inga fler bilder än när den var färdigpolerad, och nu är den såld. Men när man tittade på solen genom lacken så såg man att alla repor var helt borta, samt att jag alltid rengör lacken med alkohol. På så vis ser man ju vad man har gjort så att säga. Du får helt enkelt lita på mig
Du har inga bilder som verkligen visade resultatet? Alltså en med ordentligt belysning på lacken. Då en sådan bild du lade upp här inte säger så mkt.
Tyvärr så har jag inga fler bilder än när den var färdigpolerad, och nu är den såld. Men när man tittade på solen genom lacken så såg man att alla repor var helt borta, samt att jag alltid rengör lacken med alkohol. På så vis ser man ju vad man har gjort så att säga. Du får helt enkelt lita på mig
jocke_gronberg: Ser ut att vara ganska ytliga repor så en dubbeltrissig maskin, orangea sprängda trissor och lite 3M FC+ (ljusgrön) så är saken snart biff
NiKeMaN skrev: jocke_gronberg: Ser ut att vara ganska ytliga repor så en dubbeltrissig maskin, orangea sprängda trissor och lite 3M FC+ (ljusgrön) så är saken snart biff
Bilden var ett exempel då trådskapare ej lagt upp en själv.
polerade en volvo S80 som såg liknande ut. Där fick den vita trissan och enkelhuvad jobba för att det ens skulle synas något resultat. Dubbelhuvad maskin kör jag endast för att städa upp
Har IP som polermedel
Att veta så har volvo en mycket hård lack. Inte så känslig mot repor men när det är repig då har man jobb
Senast redigerat av jocke_gronberg (8 oktober 2011)
Är bilen jävligt repig är de värt att lämna ifrån dig den om du inte vet hur man gör. Om man inte riktigt vet hur man ska gå till väga och bara kör finns ju även risken att man bränner lacken.
Vill du berätta om din bil på Passionforcars.org? Konkta mig via mail nedan. PassionForCars.org
robin@passionforcars.org
oj oj. För att ens få någon fin lack så är våtslipa som gäller.
Polera går väl också men kommer ta väldigt lång tid
Med rätt produkter, rätt teknik så är det där absolut iinget problem att polera bort. Jag avråder bestämt våtslipning på så passs ytliga repor.. Det där tar man busenkelt bort med ett bra polermedel! Garanterat.. Har du vägarna förbi Östersund så bevisar jag det gärna.. gratis!
oj oj. För att ens få någon fin lack så är våtslipa som gäller.
Polera går väl också men kommer ta väldigt lång tid
Med rätt produkter, rätt teknik så är det där absolut iinget problem att polera bort. Jag avråder bestämt våtslipning på så passs ytliga repor.. Det där tar man busenkelt bort med ett bra polermedel! Garanterat.. Har du vägarna förbi Östersund så bevisar jag det gärna.. gratis!