Update:
Nu kommer en rejäl bild update med vad som hände igår

Allt började 06:00 med en frusen bil som rullades in i värmen
![http://i.imgur.com/b5A77.jpg]()
Började med att byta bränslefilter då det kändes som det skulle bli eventuellt mest krångel med, gick fint förrutom den större av dom två bultarna som satt rätt så rejält. Den satt så hårt så jag började tvivla om jag lossade åt rätt håll. Men till slut gav den med sig och då va det inga problem, nytt filter med nya bultar och packningar.
![http://i.imgur.com/GWkOz.jpg]()
Sen med hjälp av dom två ramperna jag hade att tillgå så fick jag klockren höjd att arbeta fram under bilen för att byta olja + filter. Check!
![http://i.imgur.com/RNE58.jpg]()
Den gammla oljan hade gjort sitt
![http://i.imgur.com/0FlSP.jpg]()
Vidare till mitt egenkonstruerade förfilter till luftfiltret, kass bild blev det men man ser väl ändå vad det skall föreställa.
![http://i.imgur.com/IrPdy.jpg]()
JR VS AEM
![http://i.imgur.com/NsfxF.jpg]()
Härligt måttanpassad

![http://i.imgur.com/MtXxg.jpg]()
Sedan bytte jag plats på tändkassetterna som ett steg i felsökningen av turbotrycket.
![http://i.imgur.com/4Z3Yg.jpg]()
När väl dessa byten va gjorda, va det dags att ta sig an denna skithögen
Lite våtslip av lyktor och blinkers
![http://i.imgur.com/oWCEm.jpg]()
Tänkte jag skulle pilla lite dekaler inför poleringen, OOOPS! Fick hämta värmepistol sen så jag inte fick fler missöden
![http://i.imgur.com/yANUL.jpg]()
Halva taket klart i första steget av poleringen
![http://i.imgur.com/6NFof.jpg]()
Polermedlena jag använde
![http://i.imgur.com/nGKwV.jpg]()
![http://i.imgur.com/cwVOR.jpg]()
Maskerade utblåsens kant och sprayade insidan med svart värmefärg.
![http://i.imgur.com/2YpZa.jpg]()
Bränsle för att orka med allting

![http://i.imgur.com/UQ3tl.jpg]()
Taskig bild, men nya emblem sitter på fram och bak
![http://i.imgur.com/NghfR.jpg]()
Sedan lite färg på grillen och navkapslarna
![http://i.imgur.com/8zQTT.jpg]()
Efter det la jag på Meguiars NXT 2 techwax och åkte hem för att duscha och vila lite. Detta vaxet får man bäst resultat om det får stå över natten och torka ordenligt.
Morgonen efter va det dags att torka av vaxet med bomull(sån som finns i påse på apoteket) för att få ut lite extra glans. Efter vaxet var bort torkat finns det alltid lite små rester kvar, då gick ja över hela bilen med Meguiars Quick Detailer som är riktigt grym! Rekomenderas! Här kommer resultatet
![http://i.imgur.com/fK46g.jpg]()
![http://i.imgur.com/pv1sj.jpg]()
![http://i.imgur.com/uQTiQ.jpg]()
![http://i.imgur.com/mDfZW.jpg]()
![http://i.imgur.com/JZCFF.jpg]()
![http://i.imgur.com/eIChD.jpg]()
![http://i.imgur.com/7SK4u.jpg]()
![http://i.imgur.com/pZ2NG.jpg]()
Monterade även in stearinljusen inför besiktningen

![http://i.imgur.com/De0q6.jpg]()
Det var det hela!
Nu väntar besiktning på Torsdag, Bilen har aldrig fått en "2a" eller ens en "bra att veta" på drygt 16000mil

Stay tuned.....