Hur länge håller svart list som är vidgjord med möbelpolish?
En riktigt bra tävlingsbil måste falla i bitar efter målgången - Michael Schumacher
*
Intresserad av att besöka Chernobyl och Pripyat? Kika på länken nedan: https://www.youtube.com/watch?v=KFwNEut9iyE
Har vart på besök i trollhättan och va bara tvungen att göra ett stop på viggen park.
Klassisk mark om man har en saab.
Dock så har någon smart person lagt ut stenar modell större så man inte skall kunna parkera under planet. Och jag va inte på humör för att börja lyfta sten så jag tog lite bilder så nära det gick.
Nu blir det lugnt i veckan för att ladda inför saab helgen Yippi..
Hoppas Sahlin dyker upp med sitt gröna monsterbygge och att det blir många som åker i konvojen på fredagen.
Eller så åker du o köper hagmans mattsvarta för att sedan lägga på ett till två lager matt klarlack, ser precis ut som nytt och håller mot avfettning osv! Underbart för o slippa ha matta svarta lister, samt att polermedel fastnar på det
Hur länge håller svart list som är vidgjord med möbelpolish?
Svaret är: ett tag. Vill man ha mer långvarigt resultat använd värmepistol med försiktighet.
Får testa med värmepistol, då de bakre stänkskärmarna ser riktigt skabbiga ut!
En riktigt bra tävlingsbil måste falla i bitar efter målgången - Michael Schumacher
*
Intresserad av att besöka Chernobyl och Pripyat? Kika på länken nedan: https://www.youtube.com/watch?v=KFwNEut9iyE
Autoglyms grejer generellt är ju väldigt bra, även om vaxet de har försvinner ganska kvickt.. Sen har de en annan produkt för att fixa plast osv, rosa etikett har jag för mig, som är riktigt bra
OnT: Ska bli kul att se bilen där den hör hemma, i Thn
The sooner you fall behind, the more time you have to catch up.
Hur gör du med skarpa runda hörn? Sträcker du så mycket som det går och sen skär bort det överflödiga så det blir en kant?
Nja så går inte att göra riktigt då kommer dra sig tillbaka direkt efter att du skurit typ.
Lättast är om du söker på youtube - carbonfiber vinyl så kommer du få många fina videos att titta på.
Är mkt självlärning som gäller som sagt jag har gjort en hel del nu, vissa grejer blir kanon.
Typ som huven jag gjorde nyss hade jag lite bråttom med och nu har den släppt i skarvarna på huven så det är bara att göra om
Och backspeglarna har jag gjort typ 3 försök med sen gav jag upp. efter andra försöket satte jag eltejp i kanterna så den skulle hållas kvar men det såg alldeles för B ut. Men nu är jag hyffsat nöjd efter 4e gången
Bara testa vad man tror kommer funka, filmen kan bete sig så olika beroende på var man trycker/ drar och värmer.
Bli inte avskräckt nu, för det är rätt enkelt men att få det 100% från början skall mkt till.
Hur gör du med skarpa runda hörn? Sträcker du så mycket som det går och sen skär bort det överflödiga så det blir en kant?
Nja så går inte att göra riktigt då kommer dra sig tillbaka direkt efter att du skurit typ.
Lättast är om du söker på youtube - carbonfiber vinyl så kommer du få många fina videos att titta på.
Är mkt självlärning som gäller som sagt jag har gjort en hel del nu, vissa grejer blir kanon.
Typ som huven jag gjorde nyss hade jag lite bråttom med och nu har den släppt i skarvarna på huven så det är bara att göra om
Och backspeglarna har jag gjort typ 3 försök med sen gav jag upp. efter andra försöket satte jag eltejp i kanterna så den skulle hållas kvar men det såg alldeles för B ut. Men nu är jag hyffsat nöjd efter 4e gången
Bara testa vad man tror kommer funka, filmen kan bete sig så olika beroende på var man trycker/ drar och värmer.
Bli inte avskräckt nu, för det är rätt enkelt men att få det 100% från början skall mkt till.
Tack för infon! Tänkt börja med och göra handtagen inuti och kanske någon panel. S