Koppla in slutsteg med inbyggd stereo

Taweri
5 september 2011 · 124 Inlägg

Som frågan lyder så undrar jag om det finns någon möjlighet att koppla in ett slutsteg i en bil som har en inbyggd stereo?

Isåfall vad för tillbehör? Andra ISO kablar?

spungeBob
5 september 2011 · 179 Inlägg

Högnivåomvandlare är ju en variant.

Taweri
5 september 2011 · 124 Inlägg

Går ett koppla in en baslåda till omvandlaren`?

spungeBob
5 september 2011 · 179 Inlägg

Ja, det är själva tanken. Du använder dig av en befintlig aktiv högtalarkabel ex. dom som går till bakre högtalarna. Koppla på omvandlaren till kabeln *Magic happens* på andra sidan omvandlaren har du 2 RCA-kontakter. Länkar till en (enligt 99% säkra källor) bra omvandlare.

http://www.rockfordfosgate.com/products … ;p_status=

M_icke_
5 september 2011 · 3 466 Inlägg

Gäller det ngn speciell bil eller bara allmänt?

Saab har ju tex lågnivå adaptrar till vissa av sina orginalstereos.

Senast redigerat av M_icke_ (5 september 2011)

"Den som ingen turbo har, han får åka utan bar"
Taweri
5 september 2011 · 124 Inlägg

Honda Accord 06 (uttagen 07)

Det är en inbyggd stereo, vill koppla in ett slutsteg också för jag vill inte omvandla ljudet, vill ha ett "rent" ljud.
Dessutom lite snyggare med ett slutsteg

spungeBob
5 september 2011 · 179 Inlägg

Du kopplar in RCA-kontakterna från omvandlaren till steget.. Hur menar du med att du inte vill "omvandla" ljudet? Tänkte du köra fullregister med basen?

spokenratt
5 september 2011 · 3 860 Inlägg

Har du kollat baksidan av stereon så där inte redan finns lågnivå? Vissa har ju RCA på baksidan, andra har typ DIN. På min är det DIN som sen är omvandlad till RCA rakt in i slutsteget!! Skit smidigt.

Ta en titt i min prjokttråd! V70 T5
Autotech
Taweri
6 september 2011 · 124 Inlägg

Har inte kollat än, är inte sugen på riva ut halva instrumentbrädan för kolla det, ska kolla på manualer om det finns, annars får jag väl hitta på andra lösningar

12VoltSverige
6 september 2011 · 198 Inlägg

En smidig lösning är ju att välja ett steg med högnivåingång, och gärna med automatisk remote, då är det bara strömkablar som behövs...

Ex: http://www.alpine-electronics.se/produk … x-t15.html

Nu finns Alpine på Facebook!
www.facebook.com/AlpineSweden
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang