3659
Sök

BMW E36 325i Coupe -93

Vid 15 års ålder köpte jag denna som min förstabil, detta var i mitten på maj 2011. Jag är rätt säker på att den hade stått på skroten om inte jag hade köpt den för där var väldigt mycket som behövdes göras. Så renoveringen... Visa mer

///M-Power
310 841 Visningar
Projektet avslutat 6 januari 2015
German Engineering
9 083 Inlägg
6 februari 2013
Ojojoj, du har väldigt mkt att göra men det grejar du smile

Förresten, funderat på att göra en E85-konvertering?

Innehar SFROs bygghandbok så har du frågor, skicka gärna PM :)
Biltransport? Tveka inte att höra av dig :) Skicka PM :)

///M-Power
1 032 Inlägg
6 februari 2013
Trådstartare
JohanssonN1 skrev:
du har endel kvar och göra då med andra ord wink
men behöver du inte annat sprut om du ska turbokonventera elr räcker det med andra spridare?

Ja jag har ju det wink Men jag är ändå en bit på vägen. Jadu, menar du fuelrail och sånt? smile

///M-Power
1 032 Inlägg
6 februari 2013
Trådstartare
CarpeDiem skrev:

Ja det har jag men det fixar sig wink Ja det har jag faktiskt, men tror inte det blir på denna i och med att jag ska ha det på E36 M3 GTR projektet sen wink

German Engineering
9 083 Inlägg
6 februari 2013
-BMW-Motorsport- skrev:
CarpeDiem skrev:
Ojojoj, du har väldigt mkt att göra men det grejar du :)

Ja det har jag men det fixar sig ;) Ja det har jag faktiskt, men tror inte det blir på denna i och med att jag ska ha det på E36 M3 GTR projektet sen ;)

Det fixar du, gubben :) Ok, då är jag med :)

Innehar SFROs bygghandbok så har du frågor, skicka gärna PM :)
Biltransport? Tveka inte att höra av dig :) Skicka PM :)

///M-Power
1 032 Inlägg
6 februari 2013
Trådstartare
CarpeDiem skrev:
-BMW-Motorsport- skrev:
CarpeDiem skrev:

Ja det har jag men det fixar sig wink Ja det har jag faktiskt, men tror inte det blir på denna i och med att jag ska ha det på E36 M3 GTR projektet sen wink

Det fixar du, gubben smile Ok, då är jag med smile

Jadå! smile

284 Inlägg
6 februari 2013
-BMW-Motorsport- skrev:
JohanssonN1 skrev:
men behöver du inte annat sprut om du ska turbokonventera elr räcker det med andra spridare?

Ja jag har ju det wink Men jag är ändå en bit på vägen. Jadu, menar du fuelrail och sånt? smile

Ja, bränslepump och så behöver man la också lite större osv?

Checka gärna in mitt bimmer projekt http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=256668/
Spar liv! Kör som en tjej.

Biltokig elektriker
3 352 Inlägg
6 februari 2013
JohanssonN1 skrev:
-BMW-Motorsport- skrev:
JohanssonN1 skrev:

Ja du behöver kraftigare pump som flödar mer. Funkar med org sprut om man mappar det. Om man nu inte ska ha överdrivet med effekt. Går ev att snika och köra med större spridare och labba lite med bränsletryck o så. Men det klart bästa är ju ett annat sprut
Senast redigerat av Marcus_89 (6 februari 2013)

///M-Power
1 032 Inlägg
6 februari 2013
Trådstartare
JohanssonN1 skrev:
-BMW-Motorsport- skrev:
JohanssonN1 skrev:

Jadu det får jag nog forska lite om, för i och med att jag "bara" vill ha 300hk så vet jag inte riktigt om original bränslepumparna klarar det hmm

///M-Power
1 032 Inlägg
6 februari 2013
Trådstartare
Marcus_89 skrev:
JohanssonN1 skrev:
-BMW-Motorsport- skrev:

Ja du behöver kraftigare pump som flödar mer. Funkar med org sprut om man mappar det. Om man nu inte ska ha överdrivet med effekt. Går ev att snika och köra med större spridare och labba lite med bränsletryck o så. Men det klart bästa är ju ett annat sprut

Aha okej tack då vet jag det smile Jag vill ju inte ha mycket mer än något runt 300hk så.

284 Inlägg
6 februari 2013
-BMW-Motorsport- skrev:
Marcus_89 skrev:
JohanssonN1 skrev:

Aha okej tack då vet jag det smile Jag vill ju inte ha mycket mer än något runt 300hk så.

ja det är ju lite lagom smile jag är själv sugen på och slänga på en turbo och köra med ca 300-350 pollar

Checka gärna in mitt bimmer projekt http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=256668/

Biltokig elektriker
3 352 Inlägg
6 februari 2013
Sen är det ju en massa annat som behövs göras med, men det är en annan sak tongue

///M-Power
1 032 Inlägg
6 februari 2013
Trådstartare
JohanssonN1 skrev:
-BMW-Motorsport- skrev:
Marcus_89 skrev:

ja det är ju lite lagom smile jag är själv sugen på och slänga på en turbo och köra med ca 300-350 pollar

Ja precis! smile Haha ja då är du i samma sits kan man säg wink Lite skillnad om man vill ha i närheten av 400hk för då behovs nog lite mer uppgraderingar i motorn, men vid 300-350hk så skall det inte behövs allt för mycket smile
Senast redigerat av -BMW-Motorsport- (6 februari 2013)

///M-Power
1 032 Inlägg
6 februari 2013
Trådstartare
Marcus_89 skrev:
Sen är det ju en massa annat som behövs göras med, men det är en annan sak tongue

Haha ja, som annan kopplingslamell (kanske tryckplatta med) och lite annat smile men nått speciellt du tänker på som jag kanske missat?

Biltokig elektriker
3 352 Inlägg
6 februari 2013
-BMW-Motorsport- skrev:
Marcus_89 skrev:

Haha ja, som annan kopplingslamell (kanske tryckplatta med) och lite annat smile men nått speciellt du tänker på som jag kanske missat?

Tryckplattan är viktigare än lamellen. Gör ingen nytta om man har en bra lamell men en tryckplatta som inte orkar hålla emot vridet. När man har allt nere så är det bara att byta rubbet.

Nja tänkte bara på att turbokonvertera i allmänhet, det är en del som måste göras.

///M-Power
1 032 Inlägg
6 februari 2013
Trådstartare
Marcus_89 skrev:
-BMW-Motorsport- skrev:
Marcus_89 skrev:

Tryckplattan är viktigare än lamellen. Gör ingen nytta om man har en bra lamell men en tryckplatta som inte orkar hålla emot vridet. När man har allt nere så är det bara att byta rubbet.

Nja tänkte bara på att turbokonvertera i allmänhet, det är en del som måste göras.

Aha okej ja det är bra att veta smile Ja som du säger är det lika bra medans man är där nere och grejar så är det lika bra

Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners
3 585 Inlägg
6 februari 2013
Orginal koppling och soppapump klarar 300hp!. Det e ju bara 0.5bar som behövs för de smile

Följ mina projekt på http://www.facebook.com/TeamDisasterRacing
Projekt tråd på Tyrken http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=63529
På e36 turbo http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … #p1685143/
Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners

///M-Power
1 032 Inlägg
6 februari 2013
Trådstartare
ToTTeN skrev:
Orginal koppling och soppapump klarar 300hp!. Det e ju bara 0.5bar som behövs för de smile

Aha okej gött, blir nog att jag bytar koppling då det är tanken att jag ska ha ZF-växellåda sen wink men det behövs inte mkt från en turbo för att få ut 300hk så tänkte att bränsle pumparna borde klara det smile

284 Inlägg
6 februari 2013
-BMW-Motorsport- skrev:
ToTTeN skrev:

Aha okej gött, blir nog att jag bytar koppling då det är tanken att jag ska ha ZF-växellåda sen wink men det behövs inte mkt från en turbo för att få ut 300hk så tänkte att bränsle pumparna borde klara det smile

Kommer bli susen dedär smile
Sen om man skulle vilja ha ut mer är de ju inte jätte mycket jobb. BMW 6an med gjutet block håller för ca 550 med coopering packning och Arp bultar. Och då äre ju egentligen bara soppapumparna och sprutet du behöver tänka på. Sen ett egengjort insug wink

///M-Power
1 032 Inlägg
6 februari 2013
Trådstartare
JohanssonN1 skrev:
-BMW-Motorsport- skrev:
ToTTeN skrev:

Kommer bli susen dedär smile
Sen om man skulle vilja ha ut mer är de ju inte jätte mycket jobb. BMW 6an med gjutet block håller för ca 550 med coopering packning och Arp bultar. Och då äre ju egentligen bara soppapumparna och sprutet du behöver tänka på. Sen ett egengjort insug wink

Jadå det tror jag säkert smile Aha okej, jadu så mycket hk ska jag inte ha för det kostar en del så nått runt 300hk räcker gott wink

618 Inlägg
6 februari 2013
Kör på turbogrenrör i gjutgärn, dom rostfria spricker så jävla fort smile

Kommer bli grymt!

Sök