5899
Sök

Från svart 940 LTT till grön 940 som kommer synas- utställningskick hoppas jag på

Ville få en bättre bil me lite mer klös i. O den gröna färgen ha jag velat ha sen jag va 18år. O äldre i sinnet e jag inte =p

174 323 Visningar
Uppdaterades senast 22 juli 2013
302 Inlägg
20 augusti 2012
Trådstartare
partyvan skrev:
Jo de är ju det:) såg den sist den va där såg ju kanon bra ut då och blir väl bättre nu

Ja nu blir resten klart smile

302 Inlägg
26 augusti 2012
Trådstartare
Väntar väntar än på att få hem bilen. O jag ska kolla lite delar som behövs införskaffas.
rätt skönt o kunna lägga bilen åt sidan lite. Man får en paus sj men ändå händer de saker på den.
Då får man en extra glöd sen när jag kan fixa de sista på bilen=)

35 Inlägg
26 augusti 2012
Ser ut att bli en riktig pärla bilen din! smile Får se ifall man kanske får se den på Elmia nästa år då. smile

302 Inlägg
26 augusti 2012
Trådstartare
David_Liljedal skrev:
Ser ut att bli en riktig pärla bilen din! smile Får se ifall man kanske får se den på Elmia nästa år då. smile

Japp tanken e den iaf. Men som sagt de e ju *bara* en 940. men färgen kanske gö att den sticker ut o får en plats där=)

35 Inlägg
26 augusti 2012
Vi får hoppas på det bästa! smile

Vinkelslipsgalen
687 Inlägg
1 september 2012
Läst igenom hela tråden nu, underbart bygge! prem lagd big_smile Lycka till med resten nu då smile

Följ framstegen på 242 t5 bygget här: 242 T5 Driftingbil på gata
Samarbetspartners:
L-M-R.se l Spacer.se l MKMotorsport.se l Klracing.se

302 Inlägg
3 september 2012
Trådstartare
David_Liljedal  Tack tack=)

Daniel-N   Tack. Gö mitt bästa. Dock skull den vart klar te Elmia men som sagt bättre sent än aldrig o ett bygge man får gö om på.

Just nu invänta jag att lackeraren blir klar så jag kan få hem bilen o fortsätta me ljud o däck. Ska köpa ny stereo för den gamla sitter i 740 räcern =P Sen så ska en grill på en bromsslang ska fixas o ljusen ska oxå fixas efter nedslag från besiktning. Så just nu e de lite dött i tråden. Men skriv gärna o kommentera. men elaka saker kan ni hålla för er själva=P
PUSS o KRAM

302 Inlägg
1 oktober 2012
Trådstartare
hej hopp. här händer int möe för tillfället. Jag inväntar fortfarande att få hem bilen. Så kan inget gö för tillfället. Men snart snart hoppas jag kunna visa upp min bil=D

Avstängd
10 388 Inlägg
1 oktober 2012
Cilla_VolvoBrud skrev:
hej hopp. här händer int möe för tillfället. Jag inväntar fortfarande att få hem bilen. Så kan inget gö för tillfället. Men snart snart hoppas jag kunna visa upp min bil=D

VIssa saker ska man inte stressa med smile

När är det tänkt att den ska vara "helt" färdig? smile

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!

302 Inlägg
8 oktober 2012
Trådstartare
it_mutt skrev:
Cilla_VolvoBrud skrev:

VIssa saker ska man inte stressa med smile

När är det tänkt att den ska vara "helt" färdig? smile

Tänkt e ju typ nu denna månad. Men som sagt dom e int klara än me den så allt beror ju på när dom e klara. O jag ha tyvär ingen koll på de.
Men när jag vä får hem den ska frontgrill, ljud o hjul dit. Sen e den färdig för första omgång. sen så blir de sätta dit solfilm o lte lull under tiden=) så innan årsskiftet hoppas jag O sen kunna va redo för ELMIAAAAAAAAAAA=)

Avstängd
10 388 Inlägg
8 oktober 2012
Ja men är Elmia "målet", så har du ju "gott om tid" smile

302 Inlägg
16 oktober 2012
Trådstartare
it_mutt skrev:

Ja ELMIA 2012 va måleT=P sen blev målet förflyttat men nu e de ELMIA 2013 som e målet. Plus kanske hinner me lite mer på bilen så jag verklien får en chans att få ställa ut den.
Frö om sagt de e ´bara´ en Volvo940 o inget motivlack lr extaljud lr sånt. Men för mig e den min älskling big_smile
Men just nu invänta jag plastning av kjol o lackning sen e jag redo. Men går långsamt

Avstängd
10 388 Inlägg
16 oktober 2012
Cilla_VolvoBrud skrev:
it_mutt skrev:

Ja ELMIA 2012 va måleT=P sen blev målet förflyttat men nu e de ELMIA 2013 som e målet. Plus kanske hinner me lite mer på bilen så jag verklien får en chans att få ställa ut den.
Frö om sagt de e ´bara´ en Volvo940 o inget motivlack lr extaljud lr sånt. Men för mig e den min älskling big_smile
Men just nu invänta jag plastning av kjol o lackning sen e jag redo. Men går långsamt

Får väl dock säga att färgvalet, och det faktum att du inte målat den med "penselsett för barn" får den att stå ut och det på ett bra sätt smile

Ja, men, sen är det med höst/snart vinter, varför stressa wink

302 Inlägg
21 oktober 2012
Trådstartare
it_mutt skrev:
Cilla_VolvoBrud skrev:
it_mutt skrev:

Får väl dock säga att färgvalet, och det faktum att du inte målat den med "penselsett för barn" får den att stå ut och det på ett bra sätt smile

Tack tack. Ja som tjej måste man faktist prestera o visa mer resultat än som en kille. För en snygg bil är naturligt för en kille o han kan komma i diskret färg o ändå va bra.
Dock kan vi tjejer få lite för möe uppmärksamhet bara för vi gillar bilar. sj anser jag de naturligt me bilar då jag e uppvuxen me de plus roligt intresse.
Men hoppas att min alldagliga 940 me lite coolare färg stticker ut o att de syns jag velat gö de seriöst... O df tagit längre tid än de ska. dock ha jag ju int gjort allt jbb sj, men de jag kunnat ha jag gjort o de jag int kunnat ha jag fått lära mig big_smile

Avstängd
10 388 Inlägg
25 oktober 2012
Cilla_VolvoBrud skrev:
it_mutt skrev:
Cilla_VolvoBrud skrev:

Tack tack. Ja som tjej måste man faktist prestera o visa mer resultat än som en kille. För en snygg bil är naturligt för en kille o han kan komma i diskret färg o ändå va bra.
Dock kan vi tjejer få lite för möe uppmärksamhet bara för vi gillar bilar. sj anser jag de naturligt me bilar då jag e uppvuxen me de plus roligt intresse.
Men hoppas att min alldagliga 940 me lite coolare färg stticker ut o att de syns jag velat gö de seriöst... O df tagit längre tid än de ska. dock ha jag ju int gjort allt jbb sj, men de jag kunnat ha jag gjort o de jag int kunnat ha jag fått lära mig big_smile

Ja det där är lite märkligt. Antingen verkar det vara alla ögon på tjejen som är bilintresserad eller så tycker "alla" att "tjejer ska inte hålla på med..." typ.

Ja, personligen anser jag att -allt- ska göras seriöst, ser ingen anledning till att göra något halvdant. Och alla är vi nybörjare i början.

Men som sagt, du behöver då verkligen inte skämmas för bilen, långt ifrån smile

302 Inlägg
28 oktober 2012
Trådstartare
Kunde i sagt de bättre sj. E så synd de ska va så faktist.
Sen ha man ju fåt höra  ``Ska du verklien lägga så möe pengar på en GAMMAL Volvo´´ Jag håller på flyga i taket när jag hör de. för mig e de den nyaste bil jag haft, OCH den fräschaste.  Så välbehandlad bil ha jag int sett. Längtar att få sitta bakom ratten o köra den i vår. Och hoppas få ställa ut den på ELMIA 2013.
Ja jag vill oxå gö serist från början. För gö man halvdant blir de sämre jobb o slutändan...

Tack tack. Och jag lär synas =P

Avstängd
10 388 Inlägg
28 oktober 2012
Cilla_VolvoBrud skrev:
Kunde i sagt de bättre sj. E så synd de ska va så faktist.
Sen ha man ju fåt höra  ``Ska du verklien lägga så möe pengar på en GAMMAL Volvo´´ Jag håller på flyga i taket när jag hör de. för mig e de den nyaste bil jag haft, OCH den fräschaste.  Så välbehandlad bil ha jag int sett. Längtar att få sitta bakom ratten o köra den i vår. Och hoppas få ställa ut den på ELMIA 2013.
Ja jag vill oxå gö serist från början. För gö man halvdant blir de sämre jobb o slutändan...

Tack tack. Och jag lär synas =P

Så kan jag också känna...MEN, samtidigt vet jag att det är ju inte upp till mig att avgöra. För min del får folk lägga 100.000 på en volvo från 85 om de vill, jag skulle dock inte gjort det (därav att bytte från A4:an till A6:an, kom upp mig 5 år).

Men sen förstår jag tanken, det är rätt roligt att gå "all in" och få det som man -vill- och inte nöja sig med något "halvvägs till det jag egentligen vill". Så; allt eller väldigt väldigt väldigt lite är nog mitt måtto

1 147 Inlägg
3 december 2012
Hur går det med volvon Cilla_VolvoBrud? smile

302 Inlägg
6 december 2012
Trådstartare
Ja än vänta jag på att bilen ska bli klar så jag kan hämta den. Men verka va fullt i lackboxen o ingen tid över till min bil. Men lite tur e de för jag håller just nu på flyttpackar så lite tur i oturen kan man väl säga.

Men snart snart ska jag få hem den iaf=) Så nu bli de hitta grillfront till min bil.
Nu e frågan ska man besälla med lr utan Volvoemblem?

Högskoleutbildad däcksparkare
1 481 Inlägg
6 december 2012
Med det nya emblemet! big_smile

BMW 528i -99
Volvo 940 GL -92

Sök