5760
Sök

Från svart 940 LTT till grön 940 som kommer synas- utställningskick hoppas jag på

Ville få en bättre bil me lite mer klös i. O den gröna färgen ha jag velat ha sen jag va 18år. O äldre i sinnet e jag inte =p

174 316 Visningar
Uppdaterades senast 22 juli 2013
1 147 Inlägg
302 Inlägg
9 december 2012
Trådstartare
Turbo-Fransson skrev:
Med det nya emblemet! big_smile

Nya emblem? hur ser de ut?

302 Inlägg
9 december 2012
Trådstartare
Så de råkade ju hända en grej nu när jag va o titta till bilen, hade ju gjort en generalmiss som alla lär få et gott skratt över. O säkert säga typiskt tjejer. Men jag lämnade bilen faktist när de va plusgrader o trodde jag skull få den ganska omgående men så blev icke fallet.... Ni lär ju gissat av som hänt.. HAHA =P 
JAJEMEN jag hade int tillräcklit me glykol så de va fruset men int stenfruset lr nåra frostpluggar som gått. Så kan ha klarat motorn hoppas jag =/ Så denna helg ha dom lovat sätta in lillbilen så den tinar upp o lacka den nästa helg om de går som dom vill.
Fick oxå ett glatt besked=D Den e bes o klar att använda tom jan 2014=) jippi.
De ha jag vart orolig för att behöva göra om o kanske få nedslag på den=)

Avstängd
10 388 Inlägg
9 december 2012
Cilla_VolvoBrud skrev:
Så de råkade ju hända en grej nu när jag va o titta till bilen, hade ju gjort en generalmiss som alla lär få et gott skratt över. O säkert säga typiskt tjejer. Men jag lämnade bilen faktist när de va plusgrader o trodde jag skull få den ganska omgående men så blev icke fallet.... Ni lär ju gissat av som hänt.. HAHA =P 
JAJEMEN jag hade int tillräcklit me glykol så de va fruset men int stenfruset lr nåra frostpluggar som gått. Så kan ha klarat motorn hoppas jag =/ Så denna helg ha dom lovat sätta in lillbilen så den tinar upp o lacka den nästa helg om de går som dom vill.
Fick oxå ett glatt besked=D Den e bes o klar att använda tom jan 2014=) jippi.
De ha jag vart orolig för att behöva göra om o kanske få nedslag på den=)

Typiskt tjejer? Vet jag inte om jag håller med om, skillnaden är att det är nog få killar (speciellt på en bilsida wink ) som skulle erkänna det. Trist, men tyvärr sånt som händer. Bara att hålla tummarna för motorn smile

Du fick ju iaf lite glada besked också smile

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!

324 Inlägg
9 december 2012
Cilla_VolvoBrud skrev:
Men jag lämnade bilen faktist när de va plusgrader o trodde jag skull få den ganska omgående men så blev icke fallet.... Ni lär ju gissat av som hänt.. HAHA =P 
JAJEMEN jag hade int tillräcklit me glykol så de va fruset men int stenfruset lr nåra frostpluggar som gått. Så kan ha klarat motorn hoppas jag =/

kom och tänka på det när jag såg detta inlägg, gick ut o kolla på 940n och ja, där var det fruset... hm hmm

302 Inlägg
10 december 2012
Trådstartare
it_mutt
Jo e e väl de. Men jag e sån jag erkänner mina misstag för de edom man lär sig från(ibland iaf haha)
Ja jag hoppas den klarade sig.
Ja de ha tyngt mig hur jag ska få ner bilen eftersom jag int velat bes den i mantorp utan helst i min egna stad=)

Catoxxo
Nä fy fan=( e bilen paj för dig nu?

904 Inlägg
12 december 2012
Du gör ett bra jobb kul att du mejar Volvo å inte BMW eller nån sån skit ;-) pratar nog för alla bil killar här man skulle ha en bil tjej som du å inte en vanlig tjej som skulle bli sur så fort man nämner sin bil smile

AUTOTECH S60 power

302 Inlägg
14 december 2012
Trådstartare
Blyfot_Racing skrev:
Du gör ett bra jobb kul att du mejar Volvo å inte BMW eller nån sån skit ;-) pratar nog för alla bil killar här man skulle ha en bil tjej som du å inte en vanlig tjej som skulle bli sur så fort man nämner sin bil smile

Ja vi finns men e int många. Men vi blir fler o jag känner en till sådan bil, dock ha hon BMW men hon gilla fart o kan allt om BMW=P

Ja kinkiheter för att man pyssla me sin hobby e int kul Ha faktist haft en sådan kille som va lite kinki, så de funkade int så bra....

DMNDphoto
727 Inlägg
14 december 2012
Ett tips bara man ska ALDRIG ha bara vatten i kylsystemet utan alltid med glykol.

Ser bra ut iaf och kul att se tjejer som bygger bil och ändå håller tempo för många trådar när tjejer bygger så brukar tempot vara rätt dött och mest snack men här är det tvärtom! smile

https://www.facebook.com/dmndphoto
Projekttråd på min luftkylda Folkabuss ifrån -73! Från original till slammad partybuss.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=282710

904 Inlägg
15 december 2012
Cilla_VolvoBrud skrev:
Blyfot_Racing skrev:

Ja vi finns men e int många. Men vi blir fler o jag känner en till sådan bil, dock ha hon BMW men hon gilla fart o kan allt om BMW=P

Ja kinkiheter för att man pyssla me sin hobby e int kul Ha faktist haft en sådan kille som va lite kinki, så de funkade int så bra....

Det kan jag förstå våran hobby kostar pengar å man väljer bort andra saker kanse det som gör att man har blivit singel smile

AUTOTECH S60 power

302 Inlägg
15 december 2012
Trådstartare
Mattyyy skrev:
Ett tips bara man ska ALDRIG ha bara vatten i kylsystemet utan alltid med glykol.

Ser bra ut iaf och kul att se tjejer som bygger bil och ändå håller tempo för många trådar när tjejer bygger så brukar tempot vara rätt dött och mest snack men här är det tvärtom! smile

Hade faktist 50/50 glykol/vatten i den från början. Men hade en luftficka som gjorde att tempen steg till nästan koknivå som vi upptäckte på vägen upp me bilen t lack. O efter att mekat bort den luften efter vägen så blev vi ju tvungna att fylla upp vätskenivån o då dock bara vatten. O då blev de int fullt glykol som de ska. O då blev de som de blev=/
Tack tack, ja jag bruka avsluta de jag påbörjat dock me full överfart i början o sen som de blitt nu me småryck  men mest för pengar, garage o tid ha strulat ihop sig....

302 Inlägg
15 december 2012
Trådstartare
Blyfot_Racing skrev:
Cilla_VolvoBrud skrev:
Blyfot_Racing skrev:

Det kan jag förstå våran hobby kostar pengar å man väljer bort andra saker kanse det som gör att man har blivit singel smile

som sagt en kille/tjej ska veta va den ger sig in på när den blir tsm me nån o man ha ju antaglig blitt tsm för man gilla den personen för de intresset... Dock förösker många ändra en=/
Ha dock lyckats hitta en kille som gilla mig för jag gilla bilar o kan hjälpa honom utan att va rädd att bryta en nagel och vet va han vill ha för verktyg när han vill ha ett. Han e faktist mer fordonsgalen än mig.

904 Inlägg
16 december 2012
Cilla_VolvoBrud skrev:
Blyfot_Racing skrev:
Cilla_VolvoBrud skrev:

som sagt en kille/tjej ska veta va den ger sig in på när den blir tsm me nån o man ha ju antaglig blitt tsm för man gilla den personen för de intresset... Dock förösker många ändra en=/
Ha dock lyckats hitta en kille som gilla mig för jag gilla bilar o kan hjälpa honom utan att va rädd att bryta en nagel och vet va han vill ha för verktyg när han vill ha ett. Han e faktist mer fordonsgalen än mig.

Gött mos det ä ju kanon smile

AUTOTECH S60 power

302 Inlägg
17 december 2012
Trådstartare
Nu j*vlar, nu j*vlar alla folk e de nära...
Fick bildena igår på hur långt dom kommit me bilen.... Kan säga såhär; fan va jag hoppade av glädje i soffan o började nästan lipa av lycka.

Men tänkte int lägga ut nån bild tro jag iaf... Tänkte de kan bli överraskning inför våren..... Men komma uppdatera de jag kan o kanske ge smygtittar wink hehe

Avstängd
10 388 Inlägg
17 december 2012
Cilla_VolvoBrud skrev:
Nu j*vlar, nu j*vlar alla folk e de nära...
Fick bildena igår på hur långt dom kommit me bilen.... Kan säga såhär; fan va jag hoppade av glädje i soffan o började nästan lipa av lycka.

Men tänkte int lägga ut nån bild tro jag iaf... Tänkte de kan bli överraskning inför våren..... Men komma uppdatera de jag kan o kanske ge smygtittar wink hehe

Trevligt big_smile

Vi väntar smile

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!

35 Inlägg
17 december 2012
Hääärligt ska bli kul och se! big_smile

302 Inlägg
23 december 2012
Trådstartare
Ett litete sneaky peaky på hur min bil ser ut just nu. Va tycks?

https://www1.garaget.org/gallery/images/165/164767/164767-f7a7a1d646fb9329844661e17ed9cd40.jpg

Högskoleutbildad däcksparkare
1 481 Inlägg
23 december 2012
Ball färg! Den lär ju synas! smile Blir det Vallåkra till sommaren? smile

BMW 528i -99
Volvo 940 GL -92

118 Inlägg
23 december 2012
riktigt fin men ja tycker du ska ta o trycka dit en spacer så du får ut bakhjulen lite wink

Sök