4880
Sök

Från svart 940 LTT till grön 940 som kommer synas- utställningskick hoppas jag på

Ville få en bättre bil me lite mer klös i. O den gröna färgen ha jag velat ha sen jag va 18år. O äldre i sinnet e jag inte =p

174 307 Visningar
Uppdaterades senast 22 juli 2013
302 Inlägg
2 januari 2013
Trådstartare
David_Liljedal skrev:
Kul att se att det händer lite med bilen även fast du flyttar! smile Ska bli otroligt roligt att se resultatet på bilen sen när den är klar. Kör hårt! big_smile

Japp sakta men säkert gå de framåt. Men ha ju 2,5mån kvar te ELMIA som tur esmile

Avstängd
10 388 Inlägg
2 januari 2013
Cilla_VolvoBrud skrev:
Japp sakta men säkert gå de framåt. Men ha ju 2,5mån kvar te ELMIA som tur esmile

Ser ju inte klokt ut bruden!

(Klart det gör! big_smile )

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!

302 Inlägg
2 januari 2013
Trådstartare
it_mutt skrev:
Cilla_VolvoBrud skrev:

Ser ju inte klokt ut bruden!

(Klart det gör! big_smile )

Bilen e ju min personlighet.. Alltså totaly CRAAAAAAZYYYYYYY HAHA

302 Inlägg
28 januari 2013
Trådstartare
Men har bställt ny motorkudde till ena sidan då den andra sok va ny gick sönder lte =/ Hade visst råkat glömma skruva dit en skruv efter att vi bökat me motorn sad smällar man får ta.
Sen ha jag beställt delar till vxl-spaken då den va lite slapp.
Plus en ny turbogrill e beställd oxå.
Så nästa gång jag kommer hem ska detta dit plus så möe annat jag kan få på plats.

302 Inlägg
5 februari 2013
Trådstartare
Så igår va de en dag i garaget, dock glöde jag ta lite bilder.
Men de som gjordes va att sätta dit lite småplock.
Alla innedörrsidor e klara me allt småplock o lister.
Tvättade av tygmattorna och dammsög av bilen.
Bagageutrymmet e nu klart, basen e ditsatt och ha nu bara en kabel jag int vet vart den ska. Ha satt dit plusen o jorden o allt de, och ha en smal kabel som jag int vet vart den ska o va den är.
Nån som hr en aning om va jag mena?
Sen börjat lacka om spacerna, slipade bort de röda o la en grundlack nu över natten, dom ska bli svarta så idag ska de köpas färg. smile

Fick hjälp av min systerson som va så duktig.
Ja i va i garaget i 2h o nu känns de som vi int gjort möe alls, men tiden flyger iväg ibland.

374 Inlägg
5 februari 2013
Gissningsvis remote-kabeln. Den som ger styrström från stereon till steget.

Ta gärna en titt i min projekttråd!
Ricke Ws Volvo 740 projekt

302 Inlägg
6 februari 2013
Trådstartare
Ricke W skrev:
Gissningsvis remote-kabeln. Den som ger styrström från stereon till steget.

Japp fick reda på de oxå, men då vet jag att de e den. 2/2 rätt hihi.
O ha även klurat ut vilken av dom 10 överblivna hålen den ska sitta i.
SÅ då bli de nästa gångs uppgift plus ha me sig 12 skruvar till högtalarna och sen köpa stereo o sen efter de  KAN JAG POOOOOPPA MUSIK big_smile tjoho

302 Inlägg
12 mars 2013
Trådstartare
så detta hände förra veckan i garaget under 2h.

Hade liten motorkudde som jag glömt skruva fast så den han användas 20mil sen va de dags att byta =p haha. e huvet dumt får börsen lida
https://www1.garaget.org/gallery/images/165/164767/164767-a1bb05855de9e1bf520df901bd0dbeed.jpg

Lite mekhjälp e alltid bra när man int ha styrkan sj=P Och grillen är på plats.
https://www1.garaget.org/gallery/images/165/164767/164767-c664500e724332f152d0d23a7d100c6f.jpg

sitter sakerna fast och man inte har nått skruvstäd får man tillverka sig ett. haha Ingen ideer e dumma lr va säger Ni?
https://www1.garaget.org/gallery/images/165/164767/164767-15c08389c467e06b0daa41b6fa3510bb.jpg

Här fixas dom sista kablarna till ljudet
https://www1.garaget.org/gallery/images/165/164767/164767-9bb84a82d7cf1880626b24d084a0749d.jpg

Tada Då va de klart. Bagagelucka helt klar
https://www1.garaget.org/gallery/images/165/164767/164767-52acd9b5302ba0955126cdfa0410ca7e.jpg

Okey de kanske int hände så möe , men lite hände de.
Plus vi skulel satt fast vxl-spaken, men jag hade beställt fel delar för just det problemet. Men dom elarna ka jag ha till 740 som ha liknande problem.
Tur 740 o 940 ha massa lika grejer. För de gör att man kan dubbelanvända alla saker. ekonomi e bra grej i dessa tider.

Ha jag tur bli de en vända i veckan oxå nr vxl-delen ha kommit.

Avstängd
10 388 Inlägg
12 mars 2013
Se där, det händer saker minsann smile

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!

28 Inlägg
12 mars 2013
trevligt smile det bästa med just 740/940s bagage är att det passar så utomordentligt bra att ha baslåda i!

302 Inlägg
13 mars 2013
Trådstartare
it_mutt Japp nu händer de grejer. O nu jobbas de lite så hinner int me bilen mer än lite.

Teraner Ja fast jag fick skära i min nya baslåda för få in den pga av mittenbältet e 3punkt och inte midje. Och de kändes i själen kan jag lova. Men bra utrymme ha dom=)

28 Inlägg
13 mars 2013
ajdå, nej det kan inte ha varit så roligt. men så länge det inte blir någon defekt och det funkar är det ju ingen fara smile
Inte långt kvar tills den är färdig nu va? smile

302 Inlägg
14 mars 2013
Trådstartare
Teraner skrev:
ajdå, nej det kan inte ha varit så roligt. men så länge det inte blir någon defekt och det funkar är det ju ingen fara smile
Inte långt kvar tills den är färdig nu va? smile

Ja snart e den färdig. Bara lite fix men ändå sånt som kan ta tid.
Hoppas nästa vecka kunna ta ut den om vädret inte e snö. snnars får  Ni faktist allt vänta te senare bilträff=P

302 Inlägg
18 mars 2013
Trådstartare
Igår va de en iten sväng te garaget, dock togs inga bider.
Fick dit listerna vid mittstolpen på dörrrutoerna, slippat, grundlackat och målat första omgången färg på spacers, ok och skiva. dock ej bak då jag upptäckte att 2 av mina pallbockar va borta=/ Får leta vidare för hoppas ingen nallat dom för mig.
Sen blev de att rensa upp i garaget och hittade lite grejer som ska säljas till bättre behövande=)

Idag hämtade jag vxl-spaksdelen så te slutete av veckan får jag lite manskraft o kunskap till hjälp. Men imorn bli de ev en vända till ut te garaget me måla mer färg och lite annat.

Ha dock en fundering. Ska man lacka huvlåset svart lr låta den va ren metall? Hade bilen vart svart hade jag gjort den svart, men nu e bilen grön. Va säger Ni?

1 147 Inlägg
35 Inlägg
18 mars 2013
Ren metall röstar jag på! smile

302 Inlägg
18 mars 2013
Trådstartare
aqulio Har ej fått den gröna färgen än. Men kan va nått.

David_Liljedal Ja vi får se. Den blir ju obehandlad då oxå, men den va ju metal i orginal oxå.
Senast redigerat av Cilla_VolvoBrud (19 mars 2013)

Jeep Tom
276 Inlägg
18 mars 2013
Vill du inte göra nått speciellt så lacka den i en hållbar svart färg så slipper du att den rostar en massa o ser skabb ut smile Huvlåset kommer inte synas så mkt. Lackar du den grönt så kommer slitaget att synas mkt väl på den. Vill du göra dig till så skall du ju lämna den på chromning, dock är det omständigt samt kosta lite mer tongue

Feeling free to do my own thing

302 Inlägg
19 mars 2013
Trådstartare
jeep_tom     Ja de låter vettigt de me faktist. E ju sånt jag int tänker å me att de blir fullt efer användning. Och spec på ett sådant ställe.  =P

E därför jag frågar runt bland Er följare.
Då e ju frågan, den va ju ofärgad innan fast mest oljig/fettig ska man fetta in dom? O hur blir de om man lacka den svart isf?

302 Inlägg
21 mars 2013
Trådstartare
Så ikväll bli de ett ryck i garaget och ett ryck till skroten, för nu fan ska bilen rulla o va fin t påsk. Hoppas bara vädret sista dgr bli regn o solsken 3dgr Resten solsken och 20plus. så hinner snön försvinna och marken hinner torka upp till Elmia. vem håller med? wink

Nu ska jag försöka få en jokerplats in på Elmia, jag vill in.
Livte e för kort för att va negativ, jag tänker hoppas in i de sista. big_smile

Sök