_Performance_ skrev:
hede_racing skrev:
_Performance_ skrev:
ska ni ha 250-300hk med "vanligt" trimm kan det vara svårt att få igenom oxå. Chipp och 3 tums brukar dom inte bry sig om. Men när man kommer med en bil med extraktor grenrör och lite annat börjar dom bli fundersamma. Men om ni verkligen sänker laddet innan så kan ni ha tur när ni ska besikta bilen

efter jag har trimmat klart min 940(blir det vanliga alla andra gör med större turbo,spridare ic smiddbotten...)
så tänker jag göre en bänkning där jag ger fullt, och sedan en med sänkt ladd så att jag hamnar under rimliga gränsen på 238hk o 328nm. blir besiktningen osäker när de ser allt bytt mm så är det bara och visa upp bänkpappret:)
Men då måste du ju ändå regbesikta den eller gäller det bara vid motorbyte? ; )
det är den satta gränsen för vad volvo anser att bilen klarar, men den klarar ju helt klart mer men ngn stans måste ju en gräns dras, dock tror jag det är som du säger att den måste regbesiktiga med den nya effekten, + litte bytta saker, tror det var stötdämpare och en maxutväxling på 1vxl, är samma sak med motorbyte, men då följer ju avgaskrav, min e ju -95 och är nog körd i botten gällande motorbyte, men på en -75 eller äldre finns inga krav