2174
Sök

Från svart 940 LTT till grön 940 som kommer synas- utställningskick hoppas jag på

Ville få en bättre bil me lite mer klös i. O den gröna färgen ha jag velat ha sen jag va 18år. O äldre i sinnet e jag inte =p

174 455 Visningar
Uppdaterades senast 22 juli 2013
947 Inlägg
9 januari 2012
#101
hade nog lagt i en T5 om jag vore dig cilla wink 225 hk original, pilla lite me den sen blir de ös på´t big_smile


302 Inlägg
9 januari 2012
Trådstartare
#102
aqulio skrev:
jag ska satsa på 250-300 hästar nu till sommaren smile

Vilka delar ska du byta ut?


302 Inlägg
9 januari 2012
Trådstartare
#103
850_GLT skrev:
hade nog lagt i en T5 om jag vore dig cilla wink 225 hk original, pilla lite me den sen blir de ös på´t big_smile

Ha tänkt den tanken.  Men blir för möe att byta i el mm mm o de orka jag inte me =p haha


NIVÅ 5 I LIVSNJUTNING
2 390 Inlägg
9 januari 2012
#104
850_GLT skrev:
hade nog lagt i en T5 om jag vore dig cilla wink 225 hk original, pilla lite me den sen blir de ös på´t big_smile

Blir ett jävla jobb att få den godkänd med, sfro besikta och hela den biten.

Skbg Performance Team.
Projekt : Volvo S70 2.5T http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 6#p2755566
Projekt : Volvo 745 Turbo http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=192658

302 Inlägg
9 januari 2012
Trådstartare
#105
_Performance_ skrev:
850_GLT skrev:
hade nog lagt i en T5 om jag vore dig cilla wink 225 hk original, pilla lite me den sen blir de ös på´t big_smile

Blir ett jävla jobb att få den godkänd med, sfro besikta och hela den biten.

Japp e därför jag inte lägger ner energi. kanske int ens får igenom den som jag ska rimma upp den nu... sad


1 147 Inlägg
9 januari 2012
#106
ska byta allt nytt genrör turbo spridare osv...
3 tum avgasrör nya slangar osv...


302 Inlägg
9 januari 2012
Trådstartare
#107
aqulio skrev:
ska byta allt nytt genrör turbo spridare osv...
3 tum avgasrör nya slangar osv...

Då e vi inne på samma linje=) låter prima de=)


NIVÅ 5 I LIVSNJUTNING
2 390 Inlägg
9 januari 2012
#108
Då kan ni få problem med besiktningen wink

Skbg Performance Team.
Projekt : Volvo S70 2.5T http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 6#p2755566
Projekt : Volvo 745 Turbo http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=192658

NIVÅ 5 I LIVSNJUTNING
2 390 Inlägg
9 januari 2012
#109
Cilla_VolvoBrud skrev:
_Performance_ skrev:
Då kan ni få problem med besiktningen wink

Ja jag hoppas inte de. Så jag hoppa T5 o gör ´´vanlig´´ trimm

ska ni ha 250-300hk med "vanligt" trimm kan det vara svårt att få igenom oxå. Chipp och 3 tums brukar dom inte bry sig om. Men när man kommer med en bil med extraktor grenrör och lite annat börjar dom bli fundersamma. Men om ni verkligen sänker laddet innan så kan ni ha tur när ni ska besikta bilen wink
Senast redigerat av _Performance_ (9 januari 2012)

Skbg Performance Team.
Projekt : Volvo S70 2.5T http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 6#p2755566
Projekt : Volvo 745 Turbo http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=192658

329 Inlägg
9 januari 2012
#110
_Performance_ skrev:
Cilla_VolvoBrud skrev:
_Performance_ skrev:
Då kan ni få problem med besiktningen wink

Ja jag hoppas inte de. Så jag hoppa T5 o gör ´´vanlig´´ trimm

ska ni ha 250-300hk med "vanligt" trimm kan det vara svårt att få igenom oxå. Chipp och 3 tums brukar dom inte bry sig om. Men när man kommer med en bil med extraktor grenrör och lite annat börjar dom bli fundersamma. Men om ni verkligen sänker laddet innan så kan ni ha tur när ni ska besikta bilen wink

efter jag har trimmat klart min 940(blir det vanliga alla andra gör med större turbo,spridare ic smiddbotten...)
så tänker jag göre en bänkning där jag ger fullt, och sedan en med sänkt ladd så att jag hamnar under rimliga gränsen på 238hk o 328nm. blir besiktningen osäker när de ser allt bytt mm så är det bara och visa upp bänkpappret:)

Länk till min projekttråd, Volvo 940polis turbobygge: http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 25&p=1
Tack Till:
klracing.se

NIVÅ 5 I LIVSNJUTNING
2 390 Inlägg
9 januari 2012
#112
hede_racing skrev:
_Performance_ skrev:
Cilla_VolvoBrud skrev:
Ja jag hoppas inte de. Så jag hoppa T5 o gör ´´vanlig´´ trimm

ska ni ha 250-300hk med "vanligt" trimm kan det vara svårt att få igenom oxå. Chipp och 3 tums brukar dom inte bry sig om. Men när man kommer med en bil med extraktor grenrör och lite annat börjar dom bli fundersamma. Men om ni verkligen sänker laddet innan så kan ni ha tur när ni ska besikta bilen wink

efter jag har trimmat klart min 940(blir det vanliga alla andra gör med större turbo,spridare ic smiddbotten...)
så tänker jag göre en bänkning där jag ger fullt, och sedan en med sänkt ladd så att jag hamnar under rimliga gränsen på 238hk o 328nm. blir besiktningen osäker när de ser allt bytt mm så är det bara och visa upp bänkpappret:)

Men då måste du ju ändå regbesikta den eller gäller det bara vid motorbyte? ; )
Senast redigerat av _Performance_ (9 januari 2012)

Skbg Performance Team.
Projekt : Volvo S70 2.5T http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 6#p2755566
Projekt : Volvo 745 Turbo http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=192658

329 Inlägg
9 januari 2012
#113
_Performance_ skrev:
hede_racing skrev:
_Performance_ skrev:

ska ni ha 250-300hk med "vanligt" trimm kan det vara svårt att få igenom oxå. Chipp och 3 tums brukar dom inte bry sig om. Men när man kommer med en bil med extraktor grenrör och lite annat börjar dom bli fundersamma. Men om ni verkligen sänker laddet innan så kan ni ha tur när ni ska besikta bilen wink

efter jag har trimmat klart min 940(blir det vanliga alla andra gör med större turbo,spridare ic smiddbotten...)
så tänker jag göre en bänkning där jag ger fullt, och sedan en med sänkt ladd så att jag hamnar under rimliga gränsen på 238hk o 328nm. blir besiktningen osäker när de ser allt bytt mm så är det bara och visa upp bänkpappret:)

Men då måste du ju ändå regbesikta den eller gäller det bara vid motorbyte? ; )

det är den satta gränsen för vad volvo anser att bilen klarar, men den klarar ju helt klart mer men ngn stans måste ju en gräns dras, dock tror jag det är som du säger att den måste regbesiktiga med den nya effekten, + litte bytta saker, tror det var stötdämpare och en maxutväxling på 1vxl, är samma sak med motorbyte, men då följer ju avgaskrav, min e ju -95 och är nog körd i botten gällande motorbyte, men på en -75 eller äldre finns inga krav smile

Länk till min projekttråd, Volvo 940polis turbobygge: http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 25&p=1
Tack Till:
klracing.se

NIVÅ 5 I LIVSNJUTNING
2 390 Inlägg
9 januari 2012
#114
hede_racing skrev:
_Performance_ skrev:
hede_racing skrev:

efter jag har trimmat klart min 940(blir det vanliga alla andra gör med större turbo,spridare ic smiddbotten...)
så tänker jag göre en bänkning där jag ger fullt, och sedan en med sänkt ladd så att jag hamnar under rimliga gränsen på 238hk o 328nm. blir besiktningen osäker när de ser allt bytt mm så är det bara och visa upp bänkpappret:)

Men då måste du ju ändå regbesikta den eller gäller det bara vid motorbyte? ; )

det är den satta gränsen för vad volvo anser att bilen klarar, men den klarar ju helt klart mer men ngn stans måste ju en gräns dras, dock tror jag det är som du säger att den måste regbesiktiga med den nya effekten, + litte bytta saker, tror det var stötdämpare och en maxutväxling på 1vxl, är samma sak med motorbyte, men då följer ju avgaskrav, min e ju -95 och är nog körd i botten gällande motorbyte, men på en -75 eller äldre finns inga krav smile

Exakt regbesiktning behövs nog, där jag vart lite fundersam.. Motorbyte drog gränsen vid 93, så hade den vart lite äldre hade det funkat ;)eller det funkar så länge du kan fixa fram ett helt nytt avgascertifikat, vilket är omöjligt hehe..

Skbg Performance Team.
Projekt : Volvo S70 2.5T http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 6#p2755566
Projekt : Volvo 745 Turbo http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=192658

329 Inlägg
9 januari 2012
#115
_Performance_ skrev:
hede_racing skrev:
_Performance_ skrev:

Men då måste du ju ändå regbesikta den eller gäller det bara vid motorbyte? ; )

det är den satta gränsen för vad volvo anser att bilen klarar, men den klarar ju helt klart mer men ngn stans måste ju en gräns dras, dock tror jag det är som du säger att den måste regbesiktiga med den nya effekten, + litte bytta saker, tror det var stötdämpare och en maxutväxling på 1vxl, är samma sak med motorbyte, men då följer ju avgaskrav, min e ju -95 och är nog körd i botten gällande motorbyte, men på en -75 eller äldre finns inga krav smile

Exakt regbesiktning behövs nog, där jag vart lite fundersam.. Motorbyte drog gränsen vid 93, så hade den vart lite äldre hade det funkat ;)eller det funkar så länge du kan fixa fram ett helt nytt avgascertifikat, vilket är omöjligt hehe..

haha jo precis, ingen ide att ens fundera påt:P

Länk till min projekttråd, Volvo 940polis turbobygge: http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 25&p=1
Tack Till:
klracing.se

1 147 Inlägg
9 januari 2012
#116
det märker man då hur det blir kommer ju bes med det jag har
sen så kör man igång sen får man se hur det blir till nästa år


NIVÅ 5 I LIVSNJUTNING
2 390 Inlägg
9 januari 2012
#117
Ända som finns att skriva för er som ska besikta med trimm är   

med rätt besiktningsman och tur=går alldeles utmärkt
fel besiktningsman och otur=reg bes alt återställande
Senast redigerat av _Performance_ (9 januari 2012)

Skbg Performance Team.
Projekt : Volvo S70 2.5T http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 6#p2755566
Projekt : Volvo 745 Turbo http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=192658

NIVÅ 5 I LIVSNJUTNING
2 390 Inlägg
9 januari 2012
#118
Sorry Cilla_VolvoBrud för all off topic, väntar på nästa uppdatering, och hoppas på¨massa bilder wink

Skbg Performance Team.
Projekt : Volvo S70 2.5T http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 6#p2755566
Projekt : Volvo 745 Turbo http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=192658

302 Inlägg
10 januari 2012
Trådstartare
#119
_Performance_ skrev:
Cilla_VolvoBrud skrev:
_Performance_ skrev:
Då kan ni få problem med besiktningen wink

Ja jag hoppas inte de. Så jag hoppa T5 o gör ´´vanlig´´ trimm

ska ni ha 250-300hk med "vanligt" trimm kan det vara svårt att få igenom oxå. Chipp och 3 tums brukar dom inte bry sig om. Men när man kommer med en bil med extraktor grenrör och lite annat börjar dom bli fundersamma. Men om ni verkligen sänker laddet innan så kan ni ha tur när ni ska besikta bilen wink

Ska inte byta grenrör iaf. Int i va jag tror i nuläget. Men ska se te o byte de som ser bra ut att byta för besiktningen=P JAg får ta på mig kortkort o högklackat o tapa ntt på golvet hahahaha


302 Inlägg
10 januari 2012
Trådstartare
#120
_Performance_ skrev:
940_44 skrev:
_Performance_ skrev:

Då kan du ta på dig ansvar och garantera alla här som ska trimma bilen att det går igenom !.. Sen när besiktningen mannen ger dom en 2:a på  ändrad motoreffekt vet dom vem dom ska skylla på ..

varför ska jag ta på mig ansvaret för?  för att jag säger fakta eller?  konstigt då att alla andra kommer igenom sen om det är laglit att trimma eller inte då ska inte porshe släppas från fabrik med runt 400hk heller då,

För de du säger menar på att dom kommer gå igenom hur mkt trimm dom än har !. Och porsche är reggad med dom hästarna från början vilket inte volvon är !

Kan ju säga såhär
Om nu 940_44 fått igeonom en bil me 800HK utan problem så antingen ljuger han /hon lr så muta han bes mannen. För visst jag e blond men inte dum. Lr vi andra e inte blonda. Man får höja effekten en viss pocent utan att dom ska säga nått. Tror de e 10 lr 15 procent.(som sagt ha int exakt koll)

Och att porsche får komma me sina 400hk e för dom e reggade me de från fabrik. e därför årsmodell, bil o allt ha betydelse. O lättare att öka effekten på nyare bil som har mer effekt från början.....
Min åsikt o va jag lärt mig... Sen om de e fel...Rätta mig men klanka int på mig



Sök