Sladdade på grusplan och blev filmad....

slowSwede
9 september 2011 · 223 Inlägg

killercow skrev:
Vårdslöshet i trafik kan du inte åka på. körkortet kan man även bli av med under prövotiden för andra brott om det anses att brottet skulle påverka din lämplighet som bilförare. har kollat upp lite å de du skulle kunna tänkas åka på är skadegörelse. då skadegörelsen är gjord med bilen så kan dom mycket väl ifrågasätta din lämplighet för bilkörning.

Tänk på att du kan åka på de här även om du inte syns på filmen. 1 vittne som pekar ut dej som förare håller inte i rätten även om de har de på film men du inte går att identifiera med filmen. men om det finns ett antal oberoende vittnen som kan peka ut dej som förare plus filmen så är sanorlikheten stor att du åker dit

Bra att du skrämmer ungrackaren lite granna!
Tror inte det kommer hända någonting men att sladda på en fotbollsplan, då förtjänar man någon slags repressalie. Vill du sladda, leta reda på närmaste grustag och snacka med ägaren, de brukar inte bry sig och då kan man hålla på ostört.
Förstår viljan att leka lite, men att leka på andras bekostnad känns fel.

BMW 335 (2007)
killercow
9 september 2011 ·

slowSwede skrev:

killercow skrev:
Vårdslöshet i trafik kan du inte åka på. körkortet kan man även bli av med under prövotiden för andra brott om det anses att brottet skulle påverka din lämplighet som bilförare. har kollat upp lite å de du skulle kunna tänkas åka på är skadegörelse. då skadegörelsen är gjord med bilen så kan dom mycket väl ifrågasätta din lämplighet för bilkörning.

Tänk på att du kan åka på de här även om du inte syns på filmen. 1 vittne som pekar ut dej som förare håller inte i rätten även om de har de på film men du inte går att identifiera med filmen. men om det finns ett antal oberoende vittnen som kan peka ut dej som förare plus filmen så är sanorlikheten stor att du åker dit

Bra att du skrämmer ungrackaren lite granna!
Tror inte det kommer hända någonting men att sladda på en fotbollsplan, då förtjänar man någon slags repressalie. Vill du sladda, leta reda på närmaste grustag och snacka med ägaren, de brukar inte bry sig och då kan man hålla på ostört.
Förstår viljan att leka lite, men att leka på andras bekostnad känns fel.

Klart man blir irriterad på folk som förstör å andra får betala mad skulle inte ni polisanmäla å bli skit sura om nån sladdade på eran gård kanske?

Men som du säger visst kan man få leka lite men finns ju alternativ där det inte förstör för någon.

Där jag bodde när ja var yngre fanns det en gammal nerlagd grusgrop. dit åkte ungdomar å sladdade. fanns inga hus i närheten. varken ägaren eller polisen brydde sig då dom inte förstörde nått för någon å dessutom höll sig borta från just grusplanerna wink

Nej men ärligt kommer inte hända nått då detta inte är något prioriterat hos åklagare/polis å det kommer kosta mer än det smakar om nu inte grusplanen är extremt utsatt för detta.

Men tänk dej för å välj ett mer lämpligt ställe

Senast redigerat av killercow (9 september 2011)

Emilius Avstängd
9 september 2011 · 1 714 Inlägg

Snälla.. om ni gillar filmen tokyo drift så köp en S14 istället.

zovix Maskinbefäl
9 september 2011 · 1 038 Inlägg

Är väl inget fel med att sadda på en grusplan, är fan så mycke bättre användningsområde än fotboll....

Jag skulle iaf uppskatta om ungdommarna höll till på grusplan i stället för mitt i villaområdet blan småbarn och villor, men det är väl bara jag det....

Kan inte tänka mig ärendet blir särskillt högt prioriterat hos pelle polis...

Mvh Magnus

Till att börja med. Ber om ursäkt för min applesi (apple dyslexi). Ipaddan och jag är inte alltid överens om vad som skall stå...
Mitsubishi Galant "4x4 Race edition" (1993)
killercow
9 september 2011 ·

zovix skrev:
Är väl inget fel med att sadda på en grusplan, är fan så mycke bättre användningsområde än fotboll....

Jag skulle iaf uppskatta om ungdommarna höll till på grusplan i stället för mitt i villaområdet blan småbarn och villor, men det är väl bara jag det....

Kan inte tänka mig ärendet blir särskillt högt prioriterat hos pelle polis...

Mvh Magnus

Dom flesta grusplaner ägs av kommunerna så de är dom som hela tiden får hosta upp med pengar till att återställa när de sladdats sönder.

Du kanske inte vet de men dom pengarna kommer från skatten. alltså pengar som skulle kunna användas till nått vettigt istället.

D_MAN ?
9 september 2011 · 1 038 Inlägg

killercow skrev:
Vårdslöshet i trafik kan du inte åka på. körkortet kan man även bli av med under prövotiden för andra brott om det anses att brottet skulle påverka din lämplighet som bilförare. har kollat upp lite å de du skulle kunna tänkas åka på är skadegörelse. då skadegörelsen är gjord med bilen så kan dom mycket väl ifrågasätta din lämplighet för bilkörning.

Tänk på att du kan åka på de här även om du inte syns på filmen. 1 vittne som pekar ut dej som förare håller inte i rätten även om de har de på film men du inte går att identifiera med filmen. men om det finns ett antal oberoende vittnen som kan peka ut dej som förare plus filmen så är sanorlikheten stor att du åker dit

Nu fanns de ju inte en massa vittnen!

Mvh Danne
Hated by plenty, wanted by many. Disliked by some, but confronted by none.
Can't do the time, don't do the crime!
killercow
9 september 2011 ·

D_MAN skrev:

killercow skrev:
Vårdslöshet i trafik kan du inte åka på. körkortet kan man även bli av med under prövotiden för andra brott om det anses att brottet skulle påverka din lämplighet som bilförare. har kollat upp lite å de du skulle kunna tänkas åka på är skadegörelse. då skadegörelsen är gjord med bilen så kan dom mycket väl ifrågasätta din lämplighet för bilkörning.

Tänk på att du kan åka på de här även om du inte syns på filmen. 1 vittne som pekar ut dej som förare håller inte i rätten även om de har de på film men du inte går att identifiera med filmen. men om det finns ett antal oberoende vittnen som kan peka ut dej som förare plus filmen så är sanorlikheten stor att du åker dit

Nu fanns de ju inte en massa vittnen!

som jag skrev 1 vittne håller inte i rätten om det inte går att identifiera honom med brottet på filmen. brottet å identifiering måste ske i samma filmsekvens.

men om det hade varit ett antal vittnen så hade det räckt med filmen och att vittnena kunde pekat ut honom som förare. men nu verkar det ju bara var 1 gubbe som sett honom å då räcker inte med hans vittnesmål plus film på brottet om det inte går att identifiera med filmen smile

Peter_5565
9 september 2011 · 326 Inlägg

killercow skrev:
filmbevis får användas om det är filmat med vanlig kamera. dock får inte filmbevis användas om det kommer från en uppsatt övervakningskamera som man saknar tillstånd för.

Där har du nog fel.
Det finns ett ganska färskt exempel på just ditt exempel med övervakningskamera utan tillstånd. Det var en båt som brändes upp, och av en händelse fastnade pyromanerna på film tagen från en kamera som saknade tillstånd. Filmen användes som bevis, och ägaren till kameran fick en näsknäpp.

Länk: http://arbetarbladet.se/nyheter/gavle/1 … aste-spar?

http://mobil.svt.se/2.126217/1.2278338/ … ik_2278338

Dom fick alltså tag på killarna med hjälp av filmen, och dom blev också dömda.

killercow
9 september 2011 ·

Peter_5565 skrev:

killercow skrev:
filmbevis får användas om det är filmat med vanlig kamera. dock får inte filmbevis användas om det kommer från en uppsatt övervakningskamera som man saknar tillstånd för.

Där har du nog fel.
Det finns ett ganska färskt exempel på just ditt exempel med övervakningskamera utan tillstånd. Det var en båt som brändes upp, och av en händelse fastnade pyromanerna på film tagen från en kamera som saknade tillstånd. Filmen användes som bevis, och ägaren till kameran fick en näsknäpp.

Länk: http://arbetarbladet.se/nyheter/gavle/1 … aste-spar?

http://mobil.svt.se/2.126217/1.2278338/ … ik_2278338

Dom fick alltså tag på killarna med hjälp av filmen, och dom blev också dömda.

där ser man hmm vet de varit så förut att övervaknings kameror utan tillstånd inte fått varit med vid en rättegång. men de har nog ändrats då. även om ägaren till kameran lär åka påt

Muttley
9 september 2011 ·

zovix skrev:
Är väl inget fel med att sadda på en grusplan, är fan så mycke bättre användningsområde än fotboll....

Jag skulle iaf uppskatta om ungdommarna höll till på grusplan i stället för mitt i villaområdet blan småbarn och villor, men det är väl bara jag det....

Kan inte tänka mig ärendet blir särskillt högt prioriterat hos pelle polis...

Mvh Magnus

Sen så har inte fotbollskillarna en grusplan att lira boll på så då går de och spelar på gatan och skjuter sönder era fönsterrutor istället.  Näää. Används en grusplan för sådant så ska man inte förstöra den ju.

zovix Maskinbefäl
9 september 2011 · 1 038 Inlägg

tkd_rille skrev:

zovix skrev:
Är väl inget fel med att sadda på en grusplan, är fan så mycke bättre användningsområde än fotboll....

Jag skulle iaf uppskatta om ungdommarna höll till på grusplan i stället för mitt i villaområdet blan småbarn och villor, men det är väl bara jag det....

Kan inte tänka mig ärendet blir särskillt högt prioriterat hos pelle polis...

Mvh Magnus

Sen så har inte fotbollskillarna en grusplan att lira boll på så då går de och spelar på gatan och skjuter sönder era fönsterrutor istället.  Näää. Används en grusplan för sådant så ska man inte förstöra den ju.

Ja men visst. Så de slipper spela på den fina gräsplanen som ska användas för matcher som ofta ligger precis brevid. Som vanligt värderas fotboll eller andra sporter högre än bilintresset.

Fyra grabbar som lirar boll = sport.

Fyra grabbar som kör konbana på grusplan = buskörning eller vårdslöshet i trafik....

Märkligt det där....

/Magnus

Till att börja med. Ber om ursäkt för min applesi (apple dyslexi). Ipaddan och jag är inte alltid överens om vad som skall stå...
Mitsubishi Galant "4x4 Race edition" (1993)
Muttley
9 september 2011 ·

zovix skrev:

tkd_rille skrev:

zovix skrev:
Är väl inget fel med att sadda på en grusplan, är fan så mycke bättre användningsområde än fotboll....

Jag skulle iaf uppskatta om ungdommarna höll till på grusplan i stället för mitt i villaområdet blan småbarn och villor, men det är väl bara jag det....

Kan inte tänka mig ärendet blir särskillt högt prioriterat hos pelle polis...

Mvh Magnus

Sen så har inte fotbollskillarna en grusplan att lira boll på så då går de och spelar på gatan och skjuter sönder era fönsterrutor istället.  Näää. Används en grusplan för sådant så ska man inte förstöra den ju.

Ja men visst. Så de slipper spela på den fina gräsplanen som ska användas för matcher som ofta ligger precis brevid. Som vanligt värderas fotboll eller andra sporter högre än bilintresset.

Fyra grabbar som lirar boll = sport.

Fyra grabbar som kör konbana på grusplan = buskörning eller vårdslöshet i trafik....

Märkligt det där....

/Magnus

Jag gillar inte fotboll själv. Men är planen uppställd till detta ändamål då känns de väl rätt så dumt att behöva se till att man behöver lägga mer pengar för att någon leker i 10 minuter ?

killercow
9 september 2011 ·

zovix skrev:

tkd_rille skrev:

zovix skrev:
Är väl inget fel med att sadda på en grusplan, är fan så mycke bättre användningsområde än fotboll....

Jag skulle iaf uppskatta om ungdommarna höll till på grusplan i stället för mitt i villaområdet blan småbarn och villor, men det är väl bara jag det....

Kan inte tänka mig ärendet blir särskillt högt prioriterat hos pelle polis...

Mvh Magnus

Sen så har inte fotbollskillarna en grusplan att lira boll på så då går de och spelar på gatan och skjuter sönder era fönsterrutor istället.  Näää. Används en grusplan för sådant så ska man inte förstöra den ju.

Ja men visst. Så de slipper spela på den fina gräsplanen som ska användas för matcher som ofta ligger precis brevid. Som vanligt värderas fotboll eller andra sporter högre än bilintresset.

Fyra grabbar som lirar boll = sport.

Fyra grabbar som kör konbana på grusplan = buskörning eller vårdslöshet i trafik....

Märkligt det där....

/Magnus

jo men nu är de ju så grusplanerna är för att spela fotboll på. dom används som uppvärmning planer å under den tiden av säsongen det inte är lämpligt spela på gräsplanerna.

finns banor för bilkörning. bredden av tillgängliga banor styrs ju av efterfrågan

då intresset för fotboll är mycket större så finns det en större tillgänglighet av fotbollsplaner än motor-banor.

hade intresset i en kommun för utövande av motorsport varit större än fotboll så skulle du nog sett de omvända.

GreenSaabel Etropx
9 september 2011 · 19 Inlägg

Man kan väl anse att det är lite onödigt att leka med bilen i närheten av bostadsområde. Bättre att leka på något ställe där folk inte rör sig och inte kan komma till skada. Att köra vårdslöst ett tag hör väl till när man skaffat körkortet precis. Men som sagt så äre bättre att låta bli.

Men vi minns nog alla hur vi var lite hårde på gasen den första eller dom första månaderna med styrkortet i plånkan.

Men håll dig borta ifrån områden där barn och andra rör sig. Det kan hända olyckor trots att du lämpade för att få ditt kort. Man är inte en erfaren eller duktig förare förrän man är medveten om att olyckor kan hända vem som helst. Bättre att ta det lugnt än att sätta andras liv i spel.

Saab 9000 2.0T 16 -1993
Saab 9000 "CSE 2.0T 16" (1993)
zovix Maskinbefäl
9 september 2011 · 1 038 Inlägg

Nja. Jag tror inte det sladdas så mycket på de planer som aktivt används som idrottsplaner egentligen, utan mer på alla de grusplaner om står mer eller mindre övergivna där de av någon byggnadsnämd ansetts lämpligt med en aktivitetsplan. Finns flera exempel på sådana ytor i varje stad/by/förort...

Tycker detta är ett typiskt exempel på hur motorsporten och den "motorburna ungdommen" missgynnas.

TS skriver ingenstans att det handlar om träningsfasiliteten för det lokala diviion 99999999 laget utan kan lika gärna vara en grusparkering eller liknande.

Grusplan = plan yta belaggd med grus. (Obs, användningsområdet är ej angivet)

Mvh Magnus

Till att börja med. Ber om ursäkt för min applesi (apple dyslexi). Ipaddan och jag är inte alltid överens om vad som skall stå...
Mitsubishi Galant "4x4 Race edition" (1993)
killercow
9 september 2011 ·

zovix skrev:
Nja. Jag tror inte det sladdas så mycket på de planer som aktivt används som idrottsplaner egentligen, utan mer på alla de grusplaner om står mer eller mindre övergivna där de av någon byggnadsnämd ansetts lämpligt med en aktivitetsplan. Finns flera exempel på sådana ytor i varje stad/by/förort...

Tycker detta är ett typiskt exempel på hur motorsporten och den "motorburna ungdommen" missgynnas.

TS skriver ingenstans att det handlar om träningsfasiliteten för det lokala diviion 99999999 laget utan kan lika gärna vara en grusparkering eller liknande.

Grusplan = plan yta belaggd med grus. (Obs, användningsområdet är ej angivet)

Mvh Magnus

Några inlägg längre ner på första sidan skriver han att det handlar om en belyst fotbollsplan i ett villa område.

Dieselsot Tjatja bloggen!
9 september 2011 · 150 Inlägg

RightFront skrev:
En Audi 100 går väl inte att sladda med? Tror karln lägger ut filmen på youtube "Epic drift fail in FWD" tongue

Även om han polisanmäler dig så kommer åklagaren lägga ner fallet (förutsatt att de inte var en klass 6åringar från flickskolan bredvid ditt mayhem) smile

haha ,  "Epic drift fail in FWD" tongue

tjena grabbar !!
Saab 9-5 2.3t Launch "Nordic performance" (1998)
slowSwede
9 september 2011 · 223 Inlägg

killercow skrev:
Några inlägg längre ner på första sidan skriver han att det handlar om en belyst fotbollsplan i ett villa område.

Bara att hålla med ovan, grabben skrev själv att det en fotbollsplan. Hoppas han glömmer sin PIN-kod för alltid som straff smile

BMW 335 (2007)
GreenSaabel Etropx
9 september 2011 · 19 Inlägg

Oavsett om det var en grusplan utan användningsområde speciferat så var det i närheten av ett villaområde, barn sover på kvällarna och som förälder är det sista man vill att ungarna ska vakna av en massa oväsen från en brölande bil med egenbyggt avgassystem som inte håller nere db som det ska. Så ansvarslöst är det, vare sig det var en fotbollsplan eller ej.

Saab 9000 2.0T 16 -1993
Saab 9000 "CSE 2.0T 16" (1993)
Mattsson_91 Självlärd
10 september 2011 · 3 083 Inlägg

Man blir ju bara irriterad. Varför ens köra ut på en FOTBOLLSPLAN och sladda? Har ni inga industriomdråden eller andra ödeställen i stan? Det är ju skattebetalarna som får betala för den planen du just kört sönder. Okej nu var väl en gång inte så farligt. Men du lär ju inte varit den första som körde där. Finns det inget vett innanför pannan på folk längre?

Privata ägor = Ge fan i dom utan tillstånd (vad skulle du säga om kalle i kroken sladdade upp din gräsmatta?)

Kommunala ägor = RÖR EJ (kostar bara en massa onödiga skattepengar)

Samhället = där sladdar man inte (finns barn, djur, blinda, döva, blinda och döva pensionärer osv)

Öde ställen, grustag, industriområden (som inte används eller om man har tillstånd) kan man sladda på.

EDIT:

Nej jag är inget fotbollsfan, nej jag är inte kommunalare. Tycker bara inte om att betala skatt till idioter.

Senast redigerat av Volvo142_73a (10 september 2011)

Det är fysiskt möjligt att korsa två bilmärken men det är psykiskt skadligt
Projektet (lagt på is) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=158292.
Saab 9-5 (2002)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang