Sladdade på grusplan och blev filmad....

Sco
8 september 2011 · 9 Inlägg

Hej alla kära garagare! Jaq var ute för 15min och sladdade med min Audi runt en grusplan och tro då fan inte en gubjävel kommer ut med kameran...
Jag vet inte om han filmade eller tog kort, Men skulle vilja veta vad som kan hända med mitt körkort ev. böter.

Jag tog körkortet innan sommaren och har fortfarande prövtid.

Svara snabbt tack, är orolig yikes

Audi 100 (1991)
nordstromj
8 september 2011 · 1 772 Inlägg

Hur bra tror du han ser dig i filmen? Ser han ens regnummret på bilen?

If one day the speed kills me, do not cry, because i was smiling - Paul Walker
Shine can never beat attitude.
BMW 320d (2007)
Oves_Bror
8 september 2011 · 456 Inlägg

Hur tror du att du tar dig på filmen? Blir det lättraggat eller framställer han dig som nån med liten penis så att du får skitsvårt att få ragg?  Är väl det som är dom stora frågorna!!
//Martin

growing old is mandatory growing up is optional
Muttley
8 september 2011 ·

Fabror pålis kommer slå dig hårt på lillfingret med batongen.  Och säga fyyyyyyy.   

För att vara mer korrekt om de ser regnr så kommer de ringa och fråga dig om de ens gids med det, och i värsta fall säga att ta de lugnare.

Xuri One Man Clan
8 september 2011 · 4 287 Inlägg

jag tänkte säga får dom ens använda de som bevis om han inte vet att han blir filmad ?tongue
är väl olagligt.

Volvo s40 (2001)
Volvo v70 D5 "Ocean race" (2006)
sleepyoh
8 september 2011 · 1 319 Inlägg

Xuri skrev:
jag tänkte säga får dom ens använda de som bevis om han inte vet att han blir filmad ?tongue
är väl olagligt.

nej...

_----------'
ErikAxelsson
8 september 2011 · 517 Inlägg

sleepyoh skrev:

Xuri skrev:
jag tänkte säga får dom ens använda de som bevis om han inte vet att han blir filmad ?tongue
är väl olagligt.

nej...

"Nej", på vilken av frågorna ?

killercow
8 september 2011 ·

filmbevis får användas om det är filmat med vanlig kamera. dock får inte filmbevis användas om det kommer från en uppsatt övervakningskamera som man saknar tillstånd för. men privatpersoners egna home-video på allmänplats avänds ofta av polisen i bevisnings syfte. händer det nått brott på allmänplats å nån tar upp tex mobilen å filmar så är det inte alls ovanligt den filmen används som bevis.

Dock måste filmen innehålla vissa bitar för den ska vara duglig. föraren måste kunna identifieras på filmen i samma sekvens som brottet begås. reg.nr på bilen behövs inte så länge föraren går att identifiera vilket inte borde vara för svårt om man även har reg.nr.

Lite svårt säga vad de blir för typ av brott om dom nu kan identifiera dej med brottet. dels blir det väl nån form av skadegörelse på grusplanen. sen finns det säkert nått mer. vårdslöshet i trafik kan det inte bli då du befinner dej på grusplanen å inte på allmän väg.

Kanske borde vara lite rädd om ditt nya kort istället för att åka förstöra grusplaner. förstår gubben till 100% grusplanen här där mina ungar å andra spelar fotboll på blev sönderkörd av snorungar på mopped tillslut tröttnade polisen å ställde sig lite gömt å väntade å tog dom. blev nog inte billigt

Sco
8 september 2011 · 9 Inlägg

Tack för alla era svar och att det gick snabbt, Jag får väl hoppas att det går bra smile

Audi 100 (1991)
killercow
8 september 2011 ·

var det mörkt ute? dålig belysning? kupe belysningen släckt? isåfall blir det nog svårt identifiera dej som förare.

Det som antagligen kommer hända är att en arg gubbe ringer dej eller dina föräldrar å säger han har de på film å typ säga att om du gör så igen lämnar han filmen till polisen

IX ____________________________________
8 september 2011 · 1 340 Inlägg

En Audi 100 går väl inte att sladda med? Tror karln lägger ut filmen på youtube "Epic drift fail in FWD" tongue

Även om han polisanmäler dig så kommer åklagaren lägga ner fallet (förutsatt att de inte var en klass 6åringar från flickskolan bredvid ditt mayhem) smile

För Volvo i tiden
Trafikförordning (1998:1276) kap. 3
71 § I dimma och vid kraftig nederbörd får dimljus användas istället för halvljus.
Är det bara jag som inte ser dimman? :P
Volvo 740 GLT "16 fina ventiler" (1990)
Steffert
8 september 2011 · 32 Inlägg

Polisen kommer antagligen inte göra ett skit, även om din regplåt syns på filmen (vilket den antagligen inte gör i all rök,damm och fart). Lite buskörning prioriteras väldigt lågt av polisen.


IFALL det skulle knackelibanga on the door och polisen står och hyter med batongen så säg bara att det inte var du som körde. Att du hade ute bilen på blocket och att det kom någon och provkörde kärran men avstod från att köpa den. Givetvis är det denne testpilot som du har raderat telefonnumret och mejladressen till som gjorde denna vansinnesfärd!

Problem solved!

myran Foto/Bilnörd
8 september 2011 · 1 541 Inlägg

kommer inte hända ett skit med körkortet.

Tips till nästa gång du sladdar.  Gör det där ingen bryr sig.

Det vill säga ge fan i o sladda nära bostadshus.

Turbo-konverterad miata. Busbil :) --> http://www.garaget.org/?car=247712
Sco
8 september 2011 · 9 Inlägg

Jo, jag körde dock vid villaområde, med ett egetbyggt avgassystem vilken gör det mycket roligare också :smile
Jag var mest orolig att han skulle kunna skicka film till polis och göra så jag tappar mitt kort :S

Svar på andra frågor: Det var en Fotbollsplan med belysning, men jag har full toning runt om hela bilen så troligen kunde han inte få en bra bild på mig utan bara regnr. Såvida han inte har en Super kamera med Uberblixt.

+! FWD Grabbar! ( Hört talats om Kryckan ? ) ( Vänstersladda ? ) smile

Audi 100 (1991)
Muttley
8 september 2011 ·

Varför kör man på en fotbollsplan? Måste ju finnas något annat ställe du kan ha roligt på.

Sco
8 september 2011 · 9 Inlägg

Jo, Men det var brevid några kompisar och vi hade lite att göra så vi drog en vända smile¨

Mer sköna kommentarer haha! smile

Audi 100 (1991)
M103
8 september 2011 · 1 570 Inlägg

Jag skulle definitivt kunna vara "gubben med kameran". Hatar ungar som kör omkring och stör där det bor folk. Tyvärr gör ju inte polisen någonting. Ta skrothögen och kör någon annanstans eller spela nåt bilspel på Nintendot. smile

hotrodder Egen företagare Bilbygge & Chassie-teknik
8 september 2011 · 1 594 Inlägg

M103 skrev:
Jag skulle definitivt kunna vara "gubben med kameran". Hatar ungar som kör omkring och stör där det bor folk. Tyvärr gör ju inte polisen någonting. Ta skrothögen och kör någon annanstans eller spela nåt bilspel på Nintendot. smile

Jag hade knallat dit och pratat högt istället. cool

Varför bara en bil när man ha flera...
Mest roddar & jänkare i verkstan,
men även en å annan Saab
killercow
9 september 2011 ·

Sco skrev:
Det var en Fotbollsplan med belysning

Ge f*n i sånt. vet du vad de kostar i arbetskostnader att återställa en grusplan efter att nån snorunge kört sönder den... för jag antar att du knappast går dit å betalar för det du förstört.

Eller du kanske tycker de är ok om vi åker hem till dej å sladdar sönder din gräsmatta å du får fixa de sen? mad

killercow
9 september 2011 ·

Vårdslöshet i trafik kan du inte åka på. körkortet kan man även bli av med under prövotiden för andra brott om det anses att brottet skulle påverka din lämplighet som bilförare. har kollat upp lite å de du skulle kunna tänkas åka på är skadegörelse. då skadegörelsen är gjord med bilen så kan dom mycket väl ifrågasätta din lämplighet för bilkörning.

Tänk på att du kan åka på de här även om du inte syns på filmen. 1 vittne som pekar ut dej som förare håller inte i rätten även om de har de på film men du inte går att identifiera med filmen. men om det finns ett antal oberoende vittnen som kan peka ut dej som förare plus filmen så är sanorlikheten stor att du åker dit

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang