Realcar i konkurs

Vitamin
13 september 2011 · 719 Inlägg

Realcar gick i fredags i konkurs och är enligt mig den största "styling" firman i sverige. Varför tror ni det blev såhär?


Detta är inget jag gråter över direkt har bara handlat av realcar en gång.



Jag handlar nästan allt till min bil från utlandet. Är det ebay och liknande som tagit över istället?

Senast redigerat av Vitamin (13 september 2011)

viccoA
13 september 2011 · 3 110 Inlägg

De få gånger jag handlat hos realcar har jag blivit besviken på både kvalité och passform. Kina-skräp till överpriser om man jämför med att handla direkt på e-bay.

Fredde_Vette JaG
13 september 2011 · 785 Inlägg

Som det kan gå...

Its not the fart that kills, its the smell...
Volkswagen 1303 Cab "Das Auto" (1975)
Chevrolet Corvette C2 "Sting Ray" (1964)
it_mutt Avstängd
13 september 2011 · 10 388 Inlägg

Stefan Elg skrev:
Ska de bli en tråd med bara massa skitsnack om Realcar så stäng tråden direkt! 

Jag tycker alltid det är tråkigt att se ett stort seriöst företag gå i konkurs. Trist för personal och alla som berörs av detta. Realcar har ju haft många egenutväcklade produkter som många andra Styling firmor i Sverige köpt från Realcar. Nu kan det säkert bli jobbigt med att få tag i dessa produkter vilket inte är så roligt.

/Stefan

Om frågan är varför man tror det blivit så, och någon nu talar om vad dom har för erfarenhet av XXXXX, så är det knappast skitsnack. Det är givetvis inte gullegull-prat, MEN, det kan utan tvekan vara en av anledningarna till varför det gått åt skogen.

Om frågan är "varför tror ni det gick så", så är det ganska menlöst med en tråd där alla bara ska sitta o säga "nej men jag vet inte, det verkar jättekonstigt, för det var tokhgkvalite och riktigt sjukt låga priser". Det besvarar inte TS' fråga, och låter i längden inte vidare trovärdigt.

Att gnälla om att det blir lite ris, är bara trams.


Så...back on topic

Ingen aning, det är trist givetvis, precis som Stefan säger. Men en anledning kan givetvis vara, att allt fler "självimporterar" mycket och får ett lägre pris. Det är inte säkert det är så, men kan givetvis vara så. Vilket till viss del är fullt begripligt om det finns mycket pengar att spara.

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
TS_quattro fyrkrafsare
13 september 2011 · 1 443 Inlägg

Det jag associerar med "Realcar" är en illa lackad 740 med aga-diff och en "nu-jävlar-ska-jag-ut-och-flyga"-vinge på bakluckan, har personligen aldrig köpt något därifrån, har aldrig hört någon som varit nöjd med deras grejer heller förutom förarna till ovan nämnda 740-lik. Dessutom så varför handla grejer med dålig passform när man får grejer med bättre passform billigare på t.ex e-Bay?

Riktiga bilar är fyrhjulsdrivna...
Numera leg. grusligist!
Subaru Legacy Station 2.0R "Obsidian Black Pearl" (2007)
Erick
13 september 2011 · 4 767 Inlägg

Naturligtvis tråkigt, men på något vis ändå inte oväntat.
Folk har bättre koll på var man köper grejer själva nu, från eBay och butiker i england, till (oftast mycket) lägre priser. Själv har jag bara beställt från Realcar 2 ggr, varav den ena väntade vi på en vinge i 4 veckor, för att sedan avbeställa och beställa den direkt från tyskland istället, då kom den på 3 dagar till ungefär halva kostnaden..

Projekttråd: Nissan Skyline GTS-25TM JUN -95
Gilla EvoG på Facebook! facebook.com/EvolutionGarage
Använder produkter från: Sonax Bilvård
Putteliten
13 september 2011 · 9 079 Inlägg

Har aldrig själv handlat utav dom, men många jag vet som gjort det klagar på långa leveranstider och vissa saker inte håller hög kvalité. Tyvärr är det ju också lite väl extrema priser, och idag gör folk nästan vad som helst för att få bra priser på grejer. I och med det så står ju inte Realcar överst på den listan.....

granadadr
13 september 2011 · 7 289 Inlägg

Stefan Elg skrev:
Ska de bli en tråd med bara massa skitsnack om Realcar så stäng tråden direkt! 

Jag tycker alltid det är tråkigt att se ett stort seriöst företag gå i konkurs. Trist för personal och alla som berörs av detta. Realcar har ju haft många egenutväcklade produkter som många andra Styling firmor i Sverige köpt från Realcar. Nu kan det säkert bli jobbigt med att få tag i dessa produkter vilket inte är så roligt.

/Stefan

ja men det är ett öppet forum å kan du inte ta det som en man så,,   
visst är det trist att företag konkar,, men inget du kan göra något åt,, å det tog mig ca 0,1 sek å förstå att du har med Realcar att göra wink så det påhoppet om skitsnack kan du skippa tycker jag,,

hoppas att det löser sig för alla inblandade i konkursen,, som sagt tris när ett företag konkar sad

Stefan Elg Saab Viggen MC Yellow
13 september 2011 · 329 Inlägg

Har inget med Realcar att göra mer än att jag har vänner som jobbat där!
Och ta det som en man.....  Lägg ner!

SOLFILM Ocean Race NR:1
13 september 2011 · 475 Inlägg

Tyvärr tycker jag!

Visst är det billigare att ta hem själv, dock kan det va bekymmer med support eller vid reklamation!

Passformen på styling från Realcar kan jag ej klaga på! 95% är bra, resten är oftast fin justering!

Dyra! ja det kan dom va, men lägg då till att i Sverige har vi helt andra kostnader med löner (arbetsgivar avgifter)
Skatterna som läggs på vid import till firma konrta privat person!

Sedan har vi ju hobby importörerna som tar in och säljer det utan att driva företag ( klart bra för privatpersoner) Men ej för svenska valfärden!)

Och jag känner Realcar, men jobbar ej för dom! Har haft ett grymt bra samarbete angående mina bilar!

mvh
Jörgen

Solfilms montör
En av dom bästa i Sverige samt Europa
BMW 228 Cab "M Performance" (2015)
MarcusL #2573
13 september 2011 · 1 489 Inlägg

Nu kanske man kan köpa något vettigt på konkursutförsäljning, då till normala priser!

• Även den starka måste ta i när han skiter
evilaudio
13 september 2011 · 16 195 Inlägg

MarcusL skrev:
Nu kanske man kan köpa något vettigt på konkursutförsäljning, då till normala priser!

den kommentaren fick ja höra sååå många ggr när BRL konka (äntligen har man råd att köpa bilstereoprylar,fattar inte hur de kan va så jävla dyrt)   


hur F-N tror folk att företag ska överleva med en massa anställda,lagerkostander mm om  dom inte gör påslag på produkter??

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
gamlingen
13 september 2011 · 5 198 Inlägg

evilaudio skrev:

MarcusL skrev:
Nu kanske man kan köpa något vettigt på konkursutförsäljning, då till normala priser!

den kommentaren fick ja höra sååå många ggr när BRL konka (äntligen har man råd att köpa bilstereoprylar,fattar inte hur de kan va så jävla dyrt)   


hur F-N tror folk att företag ska överleva med en massa anställda,lagerkostander mm om  dom inte gör påslag på produkter??

Likadant som med allt.. ska va billigt och ha massor av folk som kan ställa up 24/7 gratis. och ta hem grejer över natten.. Åsså blir det gnäll om det tjänas nån krona,, eller om dom vill ha betalt för arbete.

Va likadant när man jobba med tv och paraboler, ,man skulle ställa upp jämt.. gjorde man itne det så va men en skit stövel.

evilaudio
13 september 2011 · 16 195 Inlägg

gamlingen skrev:

evilaudio skrev:

MarcusL skrev:
Nu kanske man kan köpa något vettigt på konkursutförsäljning, då till normala priser!

den kommentaren fick ja höra sååå många ggr när BRL konka (äntligen har man råd att köpa bilstereoprylar,fattar inte hur de kan va så jävla dyrt)   


hur F-N tror folk att företag ska överleva med en massa anställda,lagerkostander mm om  dom inte gör påslag på produkter??

Likadant som med allt.. ska va billigt och ha massor av folk som kan ställa up 24/7 gratis. och ta hem grejer över natten.. Åsså blir det gnäll om det tjänas nån krona,, eller om dom vill ha betalt för arbete.

Va likadant när man jobba med tv och paraboler, ,man skulle ställa upp jämt.. gjorde man itne det så va men en skit stövel.

jo folk e fan slut i skallen..   

därför ja typ aldrig gör jobb åt andra längre.

de ska va billigt,gå fort som fan att bygga/montera å de ska spela utav helvete.

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
it_mutt Avstängd
13 september 2011 · 10 388 Inlägg

Det är väl kanske mer som så att folk generellt tycker att om man som privatperson kan plocka hem samma del själv, från ex.vis tyskland, och då betala halva priset mot var XXXXX ska ha, så är det lätt att tolka det som XXXXX säljer, som "förbannat dyrt".

Det är väl inte helt otänkbart att man som privatare tycker att ett företag borde kunna få ÄNNU lägre pris på en vara (än vad en privatimporterande privatperson får).

Säger givetvis inget om att det kostar att driva företag, det är nog alla medvetna om (är själv egenföretagare så)

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
H3llmik3
13 september 2011 · 54 Inlägg

evilaudio skrev:

gamlingen skrev:

evilaudio skrev:

den kommentaren fick ja höra sååå många ggr när BRL konka (äntligen har man råd att köpa bilstereoprylar,fattar inte hur de kan va så jävla dyrt)   


hur F-N tror folk att företag ska överleva med en massa anställda,lagerkostander mm om  dom inte gör påslag på produkter??

Likadant som med allt.. ska va billigt och ha massor av folk som kan ställa up 24/7 gratis. och ta hem grejer över natten.. Åsså blir det gnäll om det tjänas nån krona,, eller om dom vill ha betalt för arbete.

Va likadant när man jobba med tv och paraboler, ,man skulle ställa upp jämt.. gjorde man itne det så va men en skit stövel.

jo folk e fan slut i skallen..   

därför ja typ aldrig gör jobb åt andra längre.

de ska va billigt,gå fort som fan att bygga/montera å de ska spela utav helvete.

Nu vet jag att det inte är gratis ditt Billjud men hörde det på vallåkra fy fan det spelar dock ut av helvete , det värsta jag hört någonsin!!!!!!

evilaudio
13 september 2011 · 16 195 Inlägg

it_mutt skrev:
Det är väl kanske mer som så att folk generellt tycker att om man som privatperson kan plocka hem samma del själv, från ex.vis tyskland, och då betala halva priset mot var XXXXX ska ha, så är det lätt att tolka det som XXXXX säljer, som "förbannat dyrt".

Det är väl inte helt otänkbart att man som privatare tycker att ett företag borde kunna få ÄNNU lägre pris på en vara (än vad en privatimporterande privatperson får).

Säger givetvis inget om att det kostar att driva företag, det är nog alla medvetna om (är själv egenföretagare så)

visst att företaget kanske får ett lägre inköp men de e inga direkta jätte rabatter..

å låt oss säga att företaget har typ 10 anställda med allt va de innebär å sen en STOR lokal på å sen vill man ju helst på lite + utöver de kostanadera så blir påslaget rätt stort.

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
evilaudio
13 september 2011 · 16 195 Inlägg

H3llmik3 skrev:

evilaudio skrev:

gamlingen skrev:

Likadant som med allt.. ska va billigt och ha massor av folk som kan ställa up 24/7 gratis. och ta hem grejer över natten.. Åsså blir det gnäll om det tjänas nån krona,, eller om dom vill ha betalt för arbete.

Va likadant när man jobba med tv och paraboler, ,man skulle ställa upp jämt.. gjorde man itne det så va men en skit stövel.

jo folk e fan slut i skallen..   

därför ja typ aldrig gör jobb åt andra längre.

de ska va billigt,gå fort som fan att bygga/montera å de ska spela utav helvete.

Nu vet jag att det inte är gratis ditt Billjud men hörde det på vallåkra fy fan det spelar dock ut av helvete , det värsta jag hört någonsin!!!!!!

då kostar de runt 90.000+ allt jobb.

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
H3llmik3
13 september 2011 · 54 Inlägg

evilaudio skrev:

H3llmik3 skrev:

evilaudio skrev:

jo folk e fan slut i skallen..   

därför ja typ aldrig gör jobb åt andra längre.

de ska va billigt,gå fort som fan att bygga/montera å de ska spela utav helvete.

Nu vet jag att det inte är gratis ditt Billjud men hörde det på vallåkra fy fan det spelar dock ut av helvete , det värsta jag hört någonsin!!!!!!

då kostar de runt 90.000+ allt jobb.

Ja men du har med den grymmaste jettan skulle jag tro:) fy fan vad det spelar!!!!

evilaudio
13 september 2011 · 16 195 Inlägg

H3llmik3 skrev:

evilaudio skrev:

H3llmik3 skrev:

Nu vet jag att det inte är gratis ditt Billjud men hörde det på vallåkra fy fan det spelar dock ut av helvete , det värsta jag hört någonsin!!!!!!

då kostar de runt 90.000+ allt jobb.

Ja men du har med den grymmaste jettan skulle jag tro:) fy fan vad det spelar!!!!

fast 90.000 e bara ljudet.. 

nog om de i den här tråden.

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang