Chevy -55 förvandlas till "Amercian Graffiti" chevy.
ROSTLAGAS & TOTALRENOVERAS & BYGGS OM FÖR ATT LIKNA EN KÄND FILMBIL, Nämligen Bob Falfas grymma 55a från filmen American Graffiti (Sista natten med gänget) det blir ingen "clone" utan mer en hyllning... Visa mer
Sköning med knasiga idéer, förvirrad, sjuk& glömsk
6 578 Inlägg
15 januari 2015
Trådstartare
Ja idag har mätandet & justerandet fortsatt....
först svetsning av gångjärn under hatthylla & montering av HÅRDA fjäderstänger.
måttar & måttar, tur jag haft tillgång till 2 andra karosser & mäta på.... Så nu är hatthyllan fixerad med lite punkter här & där, måtter på bakrutan stämmer på höjden & längden
bara punktsvetsat bottenplåten mot bakskärmen än, ska vara dubbelplåt här. Brände igenom bra när jag svetsa gångjärnen ser jag
Och så en snabbleverans från Norins, Beställde igår, kom i brevlådan idag, sprintar till dörrgångjärnen.
Senast redigerat av farbrorbozze (15 januari 2015)
6 578 Inlägg
15 januari 2015
Trådstartare
Tumbleweed skrev:
Det var snabba ryck med sprintarna! Säkert dum fråga, men vilken storlek på svetstråd kör du?
vet inte 0,8 tror jag. nån biltema/jula eller så, varför undrar du ? körde dock på lite för hög effekt idag upptäckte jag, ställde ju upp den när jag svetsa lite plattjärn häromdagen.... egentligen är väl hela svetsen för stor
6 578 Inlägg
18 januari 2015
Trådstartare
Tumbleweed skrev:
Gött o se!! Tråkigt med plåthörnan..
ja jag har letat & letat, finns inte med varken på Danchuk, ecklers eller c.a.r.s har mailat Dalhems få se vad dom säger, finns ju leverantörer som inte vi privatpersoner kommer åt. bitarna måste ju tillverkas till kompletta karosserna iaf. ??
Satt å kollade på Counting cars på Discovery. Har ni sett hans Gasser -55a? Mattsvart med rundade skärmkanter bak och alldeles för breda bakdäck. Riktigt frän!
6 578 Inlägg
18 januari 2015
Trådstartare
Putteliten skrev:
Satt å kollade på Counting cars på Discovery. Har ni sett hans Gasser -55a? Mattsvart med rundade skärmkanter bak och alldeles för breda bakdäck. Riktigt frän!
6 578 Inlägg
18 januari 2015
Trådstartare
idag har det mest blivit drömmande om varma platser & småpunktande / riktande, fått fast takbalkarna & lyftat av takplåten igen så jag kan svetsa ovansida på balkar , taket ska blästras runt kanterna, svetsas på ett par ställen & riktas lite till innan det sätts på plats.
Senast redigerat av farbrorbozze (18 januari 2015)
6 578 Inlägg
18 januari 2015
Trådstartare
Tumbleweed skrev:
Jag har nog skrivit detta innan, men bra jjobbat!!! Så jäkla gött o se! :-)
rally-tobbe skrev:
ska du lämna in den på lackering eller ska du göra det själv? svart är inte lätt att få till rakt!
Tackar, tackar, ang lackeringen så blir det antingen en garagelack av en i rodklubben eller i lackbox av en kompis som jobbar som lackerare. vi får se vad ekonomin tillåter i det skedet.
till en början så ska karossen helgrundas & målas svart på undersidan så jag kan få ramen blästrad & lackad & sammanfoga dom till ett "rullande" chassie.
Senast redigerat av farbrorbozze (18 januari 2015)
Nä det har jag missat.
Tumbleweed skrev:
Putteliten skrev:
Bilder! :-P
Har googlat lite under dagen, men ja hittar tyvärr inga bilder. Ska se om ja kan se den igen å leta upp avsnittet på youtube.