Chevy -55 förvandlas till "Amercian Graffiti" chevy.
ROSTLAGAS & TOTALRENOVERAS & BYGGS OM FÖR ATT LIKNA EN KÄND FILMBIL, Nämligen Bob Falfas grymma 55a från filmen American Graffiti (Sista natten med gänget) det blir ingen "clone" utan mer en hyllning... Visa mer
Sköning med knasiga idéer, förvirrad, sjuk& glömsk
6 583 Inlägg
14 april 2013
Trådstartare
cheva_raggare skrev:
passar omega snäckan bult on på ramen och styrstaget ?
i USA hade dom kallat det "Boult-on" men jag kallar det passar med nån timmas jobb
Pitmanarmen från 55ans styrsnäcka passar på splinesen på omegasnäckan, men hamnar lite fel i höjd , vilket bör räcka att justera med samma flytt av hjälpstyrarmen, 1 eller 2 av bulthålen lär slipas upp lite.
har inte tagit tag i biten än eftersom jag vill få ihop karossen lite mer först så jag ser hur allt hamnar.
Amerikanarna har en liten snedvriden bild av det där med Bolt-On, skulle vara en text där det stod:
Är Bolt-On med lite hjälp av vinkelslip, svets och storsläggan
Passade dåligt när sakerna var Made in US och passar ännu sämre nu när allt är Made in China Dock så verkar det poppa upp företag i USA som har börjat tillverka delar i original utförande så trenden med att allt är tillverkat i Kina med kass kvalitet kan börja att ändras igen förhoppningsvis!
6 583 Inlägg
15 april 2013
Trådstartare
Big_JN skrev:
Amerikanarna har en liten snedvriden bild av det där med Bolt-On, skulle vara en text där det stod:
Är Bolt-On med lite hjälp av vinkelslip, svets och storsläggan
Passade dåligt när sakerna var Made in US och passar ännu sämre nu när allt är Made in China Dock så verkar det poppa upp företag i USA som har börjat tillverka delar i original utförande så trenden med att allt är tillverkat i Kina med kass kvalitet kan börja att ändras igen förhoppningsvis!
tror mycket av det med hög bra kvalitet är från taiwan eller så åxå nu. men man vet aldrig vart det kommer ifrån
6 583 Inlägg
15 april 2013
Trådstartare
Helgens kvällshempul på jobbet blev ganska kort för ovanlighetens skull, svetsade lite på luftkanal, tvättade saker , klurade & funderade på hur jag ska lösa vissa problem & så tvättade jag & slipade ren dom "nyinköpta" delarna.
tyvärr räckte inte tiden till för kompisen med blästring i helgen så vi får se när det blir gjort.
Nu ska jag ut & möblera om lite i garaget. vi hörs
6 583 Inlägg
16 april 2013
Trådstartare
Eftersom jag bara har en port på garaget så behövde jag flytta om lite för att få in dom blästrade prylarna i första hand, men även få plats för P1800an när den kommer hem från vinterförvaringen.
6 583 Inlägg
16 april 2013
Trådstartare
tommyhjortasen skrev:
En P 1800 är inte särskilt stor, men efter ommöbleringen verkar utrymmet för en sådan liten bil problematiskt. Hur tänkte du här?
Att blästerskåpet har hjul & går att rulla runt så det kommer flyttas igen när det är dax för P1800an att koma in., men det kunde iaf inte stå kvar mot väggen , för då hade inte chevaramen fått plats på längden pga att jag har pelarborrmaskin / Pullmax / tvättskåp mm står i hörnan där jag står & fotograferar.
Aha, nu förstår jag, var lite nyfiken på logistiken. Har själv dubbelgarage, men inte i vanlig mening, i mitt garage går två bilar in på längden, kräver lite planering även det.
Tag gärna ett par kort av arbetet med Volvon och lägg in här.
6 583 Inlägg
16 april 2013
Trådstartare
tommyhjortasen skrev:
Aha, nu förstår jag, var lite nyfiken på logistiken. Har själv dubbelgarage, men inte i vanlig mening, i mitt garage går två bilar in på längden, kräver lite planering även det.
Tag gärna ett par kort av arbetet med Volvon och lägg in här.
Kämpa vidare Bosse!
Arbetet på volvon kommer inte i denna tråd, inte heller i nån egen tråd, det blir enbart foton i fotoalbum & kanske nåt dagboksinlägg om den.
6 583 Inlägg
19 april 2013
Trådstartare
Så idag blev det vedkapning 3/4delar av dagen men sen kom regnet & då gick jag in i garaget & skruvade ihop karossnurran & farsan kom på besök han med så han fick skruva dit hjulen på hjuldollyna så dom är färdiga för användning, blev även ett par profilrör ditlagda under blästerskåpet så jag fick en förvaringsplats åt dom.