Köpråd: Student ska köpa bil 30k-45k

klimpan
30 april 2012 · 2 600 Inlägg

av egen erfarenhet så kan jag rekommendera  en ford focus 1,6 liters går snålt billiga att försäkra och betala skatt köp dock en 02 eller senare fick en facelift ser lite trevligare ut=) att sen säga om en bil håller problemfritt i tre år är helt om möjligt anser jag. men om du kolla på focus så kolla service historiken kolla dörrarna och bakluckan även huven om rost. då detta va ett problem på tidigare modeller oftast så är detta åtgärdat på garantin. kolla givet viss så det inte är nån rost på skärm kanter eller liknade om bilen är van vårdad så börja det rosta. annars en trevlig bil ingen raket men går snålt relativt billiga reserv delar lika så service .

gör som jag kör gubba racer=)
Kia Ceed (2014)
Whey
30 april 2012 · 12 Inlägg

Vad tror ni om denna? Ford fiesta ganska billig och relativt "ny"

http://www.blocket.se/vi/40121209.htm

Kamrem bytt enligt annons

xXSammy
30 april 2012 · 6 577 Inlägg

Kolla om framfjädrarna är bytta, de har en tendens av att gå av med åren.. många börjar komma in nu med sånt

De/Dem
kolsvajansson
30 april 2012 · 875 Inlägg

Andromeda skrev:

Rquired skrev:

Felplacerad skrev:

Nja bor man i en mindre stad och kör planerad körning så blir det inte så mycket start och stopp. Man kan även använda sig av nerförsbackar, rulla utan växel... etc etc. Så just Fas 2 2.0T kan man få att dra mindre i stadskörning... Till skillnad från många andra bilar som drar minst på landsväg som du säger.

Det är mycket möjligt, därav så skrev jag "i princip alla bilar", men jag tvivlar på att en S40 2.0t hör till den kategorin. Det spelar dock ingen större roll, det var din blandade förbrukning jag reagerade på. En bil med uppgiven förbrukning på 0.85L/mil blandad körning i den snälla EU-körcykeln klarar inte av att snitta 0.53L/mil i praktiken.

Äh, låt honom vara, han fattar väl inte bättre.

Kör själv s40 men en t4 och det du säger om 05 är ren lie.... Menmen riktigt grymma bilar och i t4(vet inte hur det är med 2.0t) är det mer volvo än japsare i bilen

Har både en s40 och Mitsubishi carisma(byggda på samma bottenplatta) alla tror att det är samma bil, men låååångt ifrån..med Volvon finns körglädjen och utseendet på bilen, även så går den bättre i motor och låda

Så om du ska skaffa en bra och relativt billig bil(beror på hur gasglad man är) borde du slå ett öga på s40t4... Hamnar på ca 09-1.1 l/mil;)

Whey
14 maj 2012 · 12 Inlägg

En liten update är väl på sin plats såhär i efterhand, det blev en grymt fint skött Volvo s60 02a, väl servad och alla slitdelar bytta, riktigt fräsch undertill och i motor, ingen rost mm.

caromania Forummoderator
14 maj 2012 · 9 296 Inlägg

Grattis till ditt bilköp, hoppas allt går bra.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
Thunderbird88 A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
14 maj 2012 · 3 929 Inlägg

Trevlig studentbil kan jag tänka mig! Grattis smile

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067
Dodge Viper GTS "Huggormen" (1998)
Ford Thunderbird "Procharged 306" (1988)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang