3232
Sök

Vw Golf 3 Vr6 Turbo + Styling

Projektet avslutat och Bilen såld!

314 180 Visningar
Projektet avslutat 1 oktober 2012
1 433 Inlägg
14 oktober 2011
Trådstartare
#61
johansfrukt skrev:
hur saka du bredda den plåt eller glasfiber ? samt hur mycket ?

hej hade tänkt mig att brädda i plåten med en vals och så mycket som är möjligt med en skärm vals smile


1 433 Inlägg
14 oktober 2011
Trådstartare
#62
Hunted skrev:
Njutbar läsning, tack för att du tar dig tid att göra en projekttråd. Btw, dina svetsar såg mkt bra ut för att vara en nybörjares vill jag påstå, mina såg ut som att ett klappmongo med parkinsson försökt skriva på franska.

tack så mycket både för att du tycker om tråden och för mina svetsar big_smile


16 197 Inlägg
14 oktober 2011
#63
SylvesterStallone skrev:
johansfrukt skrev:
hur saka du bredda den plåt eller glasfiber ? samt hur mycket ?

hej hade tänkt mig att brädda i plåten med en vals och så mycket som är möjligt med en skärm vals smile

valsa bakskärmar e inte lätt, framförallt inte om de e en 4 dörrars bil.

"Testar man inte så får man aldrig veta"

1 433 Inlägg
14 oktober 2011
Trådstartare
#64
evilaudio skrev:
SylvesterStallone skrev:
johansfrukt skrev:
hur saka du bredda den plåt eller glasfiber ? samt hur mycket ?

hej hade tänkt mig att brädda i plåten med en vals och så mycket som är möjligt med en skärm vals smile

valsa bakskärmar e inte lätt, framförallt inte om de e en 4 dörrars bil.

några tips smile ? eller ider på andra metoder?


16 197 Inlägg
14 oktober 2011
#65
SylvesterStallone skrev:
evilaudio skrev:
SylvesterStallone skrev:

hej hade tänkt mig att brädda i plåten med en vals och så mycket som är möjligt med en skärm vals smile

valsa bakskärmar e inte lätt, framförallt inte om de e en 4 dörrars bil.

några tips smile ? eller ider på andra metoder?

de hänger ju på hur mycke du måste bredda..

"Testar man inte så får man aldrig veta"

1 433 Inlägg
14 oktober 2011
Trådstartare
#66
evilaudio skrev:
SylvesterStallone skrev:
evilaudio skrev:
valsa bakskärmar e inte lätt, framförallt inte om de e en 4 dörrars bil.

några tips smile ? eller ider på andra metoder?

de hänger ju på hur mycke du måste bredda..

kolla på kortet bakifrån med kjolar på , så ser du ungefär smile

ps ska ha 20mm spacers också
Senast redigerat av SylvesterStallone (14 oktober 2011)


16 197 Inlägg
14 oktober 2011
#67
SylvesterStallone skrev:
evilaudio skrev:
SylvesterStallone skrev:

några tips smile ? eller ider på andra metoder?

de hänger ju på hur mycke du måste bredda..

kolla på kortet bakifrån med kjolar på , så ser du ungefär smile

ps ska ha 20mm spacers också

då måste du kapa å svetsa.. så mycke går inte att valsa.

"Testar man inte så får man aldrig veta"

1 433 Inlägg
14 oktober 2011
Trådstartare
#68
evilaudio skrev:
SylvesterStallone skrev:
evilaudio skrev:

de hänger ju på hur mycke du måste bredda..

kolla på kortet bakifrån med kjolar på , så ser du ungefär smile

ps ska ha 20mm spacers också

då måste du kapa å svetsa.. så mycke går inte att valsa.

oh damn! okey måste nog titta lite tutorials innan jag går på det tongue


16 197 Inlägg
14 oktober 2011
#69
SylvesterStallone skrev:
evilaudio skrev:
SylvesterStallone skrev:

kolla på kortet bakifrån med kjolar på , så ser du ungefär smile

ps ska ha 20mm spacers också

då måste du kapa å svetsa.. så mycke går inte att valsa.

oh damn! okey måste nog titta lite tutorials innan jag går på det tongue

synd dock att du bygger en bil som inte kommer kunna gå att besikta.

"Testar man inte så får man aldrig veta"

Utan turbo suger ... :D
79 Inlägg
14 oktober 2011
#70
Jag kommer följa denna tråd ! big_smile

I <3 T5

1 433 Inlägg
14 oktober 2011
Trådstartare
#71
evilaudio skrev:
SylvesterStallone skrev:
evilaudio skrev:

då måste du kapa å svetsa.. så mycke går inte att valsa.

oh damn! okey måste nog titta lite tutorials innan jag går på det tongue

synd dock att du bygger en bil som inte kommer kunna gå att besikta.

varför inte ? smile byter bara tebaxs till stock när jag ska bessa ? har alla delar kvar


1 433 Inlägg
14 oktober 2011
Trådstartare
#72
Turbofamilj skrev:
Jag kommer följa denna tråd ! big_smile

Härligt att höra ! ger mig lite mer power att kämpa vidare ;D


16 197 Inlägg
14 oktober 2011
#73
SylvesterStallone skrev:
evilaudio skrev:
SylvesterStallone skrev:

oh damn! okey måste nog titta lite tutorials innan jag går på det tongue

synd dock att du bygger en bil som inte kommer kunna gå att besikta.

varför inte ? smile byter bara tebaxs till stock när jag ska bessa ? har alla delar kvar

jobbigt bara den dagen de händer nåt eller om du blir stoppad av snuten..

"Testar man inte så får man aldrig veta"

9 130 Inlägg
14 oktober 2011
#74
evilaudio skrev:
SylvesterStallone skrev:
evilaudio skrev:

synd dock att du bygger en bil som inte kommer kunna gå att besikta.

varför inte ? smile byter bara tebaxs till stock när jag ska bessa ? har alla delar kvar

jobbigt bara den dagen de händer nåt eller om du blir stoppad av snuten..

Å då blir det antingen regbes med turbo eller ombes för att visa upp orginalmaskin.


16 197 Inlägg
14 oktober 2011
#75
Putteliten skrev:
evilaudio skrev:
SylvesterStallone skrev:

varför inte ? smile byter bara tebaxs till stock när jag ska bessa ? har alla delar kvar

jobbigt bara den dagen de händer nåt eller om du blir stoppad av snuten..

Å då blir det antingen regbes med turbo eller ombes för att visa upp orginalmaskin.

dock går de inte att regga en VR6 maskin med turbo.

"Testar man inte så får man aldrig veta"

1 433 Inlägg
14 oktober 2011
Trådstartare
#76
Putteliten skrev:
evilaudio skrev:
SylvesterStallone skrev:

varför inte ? smile byter bara tebaxs till stock när jag ska bessa ? har alla delar kvar

jobbigt bara den dagen de händer nåt eller om du blir stoppad av snuten..

Å då blir det antingen regbes med turbo eller ombes för att visa upp orginalmaskin.

eh vi får se hur det blir , rolig att åka är den !
vadå vad är konsekvenserna ? på alla cenarion då jag åker med Bessad bil och sen att det är turbo i nu tills nästa bes?


16 197 Inlägg
14 oktober 2011
#77
SylvesterStallone skrev:
Putteliten skrev:
evilaudio skrev:

jobbigt bara den dagen de händer nåt eller om du blir stoppad av snuten..

Å då blir det antingen regbes med turbo eller ombes för att visa upp orginalmaskin.

eh vi får se hur det blir , rolig att åka är den !
vadå vad är konsekvenserna ? på alla cenarion då jag åker med Bessad bil och sen att det är turbo i nu tills nästa bes?

eftersom bilen inte har en laglig ändrig så i de flesta fall gäller inte försäkringen.. så skulle du va med i en olycka så får du stå för allt själv.

"Testar man inte så får man aldrig veta"

1 433 Inlägg
14 oktober 2011
Trådstartare
#78
evilaudio skrev:
SylvesterStallone skrev:
Putteliten skrev:

Å då blir det antingen regbes med turbo eller ombes för att visa upp orginalmaskin.

eh vi får se hur det blir , rolig att åka är den !
vadå vad är konsekvenserna ? på alla cenarion då jag åker med Bessad bil och sen att det är turbo i nu tills nästa bes?

eftersom bilen inte har en laglig ändrig så i de flesta fall gäller inte försäkringen.. så skulle du va med i en olycka så får du stå för allt själv.

yes bara köra lungt alltså ;D snygga bilar du har föresten! mkt tid nedlagda på dem!


181 Inlägg
14 oktober 2011
#79
evilaudio skrev:
Putteliten skrev:
evilaudio skrev:

jobbigt bara den dagen de händer nåt eller om du blir stoppad av snuten..

Å då blir det antingen regbes med turbo eller ombes för att visa upp orginalmaskin.

dock går de inte att regga en VR6 maskin med turbo.

Låg en vr6 turbo som var reggad och klar med snigeln, dock var den reggad som amatör byggt fordon och givetvis var de mer ombyggnad än bara en turbokonvertering, va lite bromsar och grejer som behövde bytas också, men jo de går att reggbesikta en vr6 turbo, som sakt, sett en på blocket, sen en på vr6.nu

finns även reggbesiktigade vr6or med kompressor


16 197 Inlägg
14 oktober 2011
#80
nameless skrev:
evilaudio skrev:
Putteliten skrev:

Å då blir det antingen regbes med turbo eller ombes för att visa upp orginalmaskin.

dock går de inte att regga en VR6 maskin med turbo.

Låg en vr6 turbo som var reggad och klar med snigeln, dock var den reggad som amatör byggt fordon och givetvis var de mer ombyggnad än bara en turbokonvertering, va lite bromsar och grejer som behövde bytas också, men jo de går att reggbesikta en vr6 turbo, som sakt, sett en på blocket, sen en på vr6.nu

finns även reggbesiktigade vr6or med kompressor

för att kunna regga en motor med turbo eller kompressor så måste man ha en avgasintyg ifrån motortillverkaren med JUST den modifiering man gjort å de e typ OMÖJLIGT att få.

"Testar man inte så får man aldrig veta"


Sök