Bilder på hur den blev med coilovers kommer snart, just nu ser den för jävlig ut
Idag monterade jag ett par nya baklampor som jag råkade hitta på bilskroten när jag skulle hämta lite andra smådelar. 50 kr kostade dom och det gjorde sig bättre än jag trodde mot den blåa lacken

![https://www1.garaget.org/gallery/images/33/32632/32632-c62066bd31d36537fc0968b012f7a295.jpg]()
Sen så har ju en värmeplåt skramlat vid 2500 varv sen jag köpte den och idag tänkte jag åtgärda det nu när jag äntligen börjat köra med bilen. Visade sig ganska snabbt att det inte var en värmeplåt utan denna lilla rackaren:
![https://www1.garaget.org/gallery/images/33/32632/32632-0fefdd843220aef8f41e11779260632d.jpg]()
Vad den hade för funktion från fabrik låter jag vara osagt. Men just nu hängde den löst i 2 av 3 bultar och slangen/röret som gick in i den var av på 3 ställen. Så bort med den och nu är den tyst och fin vid alla varv

Monterade även ny blå givare (kan aldrig skada).
Jag lossade även på förgasaren för att se hur förgasargummit såg ut (var sprucket på min gamla Golf 2) men det såg fint ut. Dock så var täckt med olja inuti röret till luftburken och hela vägen. Jag har fått för mig att lite olja inte är ovanligt, men det kändes som att det var på gränsen till mycket. Är det vevhusventilationen som kanske är tät eller något, eller hur blir det så?

Tänkte plocka bort allt någon dag när det blir plusgrader ute och torka rent. Vore då skönt att samtidigt åtgärda felet.

Märkte även att bilen beter sig helt konstigt när man kör. Hoppar runt och har sig i framvagnen när man svänger. Märket då att toe:n på framhjulen inte var att leka med. Såg ut såhär ungefär /----\ så jag ska försöka justera det hyfsat rakt så att jag kan köra bilen och hjulinställa ordentligt.