3226
Sök

Rickylicious VW Golf Mk2 "Stance" - Ny färg, ny bil, samma stil

Mitt Golf mk2-projekt där stuket är Stance.

Webbutvecklare
343 019 Visningar
Projektet avslutat 2 september 2012
Webbutvecklare
2 369 Inlägg
8 april 2012
Trådstartare
mingan77 skrev:
rickylicious skrev:
Solen skiner här också och det är lite kallt.... och några centimeter snö på marken sad

Med tanke på omständigheterna så såg den okej ut big_smile Att köra igenom en halv snöstorm på vägen dit och sen inte hitta någon biltvätt resulterade ju i en rätt skitig bil big_smile

Nu i veckan så hoppas jag få hem shimsen från Mingan och även camber-bultar till framvagnen. Då kan jag äntligen sänka dom där sista centimetrarna och space:a ut hjulen! smile

Dom borde komma  på tisdag onsdag smile  det är väl röd dag på måndag ?

OBS! det ligger ett stort papper i den lilla kartongen, läs o kolla noga innan ni  börja mixtra så ni inte gör fel. jag vet själv inte hur det fungerar riktigt med alla dessa siffror, men de löser ni nog smile

Spelar mig ingen roll då jag är egen företagare och jobbar 1-2 timmar om dagen, men bra försök wink

Då ska jag försöka göra rätt, annars får jag reklamera det till han jag köpte dom av... wink

Ha det gött och kör försiktigt, livet du räddar kan vara mitt.
Mercedes w114 "Stance" projekttråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=277087

Rekommenderad på Garagets framsida (2012-05-24)
2 322 Inlägg
8 april 2012
rickylicious skrev:
mingan77 skrev:
rickylicious skrev:
Solen skiner här också och det är lite kallt.... och några centimeter snö på marken sad

Med tanke på omständigheterna så såg den okej ut big_smile Att köra igenom en halv snöstorm på vägen dit och sen inte hitta någon biltvätt resulterade ju i en rätt skitig bil big_smile

Nu i veckan så hoppas jag få hem shimsen från Mingan och även camber-bultar till framvagnen. Då kan jag äntligen sänka dom där sista centimetrarna och space:a ut hjulen! smile

Dom borde komma  på tisdag onsdag smile  det är väl röd dag på måndag ?

OBS! det ligger ett stort papper i den lilla kartongen, läs o kolla noga innan ni  börja mixtra så ni inte gör fel. jag vet själv inte hur det fungerar riktigt med alla dessa siffror, men de löser ni nog smile

Spelar mig ingen roll då jag är egen företagare och jobbar 1-2 timmar om dagen, men bra försök wink

Då ska jag försöka göra rätt, annars får jag reklamera det till han jag köpte dom av... wink

haha helst inte, då är det inte mitt fel om  du gör fel  muhahaha big_smile

Webbutvecklare
2 369 Inlägg
10 april 2012
Trådstartare
Idag kom shimsen hem, ska se om jag hinner montera dom i veckan big_smile

Mercedes w114 "Stance" projekttråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=277087

2 322 Inlägg
10 april 2012
rickylicious skrev:
Idag kom shimsen hem, ska se om jag hinner montera dom i veckan big_smile

ah nice big_smile

363 Inlägg
10 april 2012
Du får berätta sen hur du gjorde! big_smile Gör en guide! wink

2 322 Inlägg
10 april 2012
Viinikka92 skrev:

va fan marcus så jävla svårt är det inte.. det är bara om du ska ändra o ha ex: -0.75 grader..  ska du ha fullt ut -1.5 så ser du på shimsen vart det är tjockast och tunnast big_smile

Webbutvecklare
2 369 Inlägg
10 april 2012
Trådstartare
mingan77 skrev:
Viinikka92 skrev:

va fan marcus så jävla svårt är det inte.. det är bara om du ska ändra o ha ex: -0.75 grader..  ska du ha fullt ut -1.5 så ser du på shimsen vart det är tjockast och tunnast big_smile

Ja precis markus, är du dum på riktigt eller??? wink

Jag ska nog försöka luska ut hur dom ska sitta, är ju lite klurigt med vinklar och grejer, men ingenting är omöjligt!

2 322 Inlägg
10 april 2012
rickylicious skrev:
mingan77 skrev:
Viinikka92 skrev:

Ja precis markus, är du dum på riktigt eller??? wink

Jag ska nog försöka luska ut hur dom ska sitta, är ju lite klurigt med vinklar och grejer, men ingenting är omöjligt!

Ricky dessa vinklar är inga problem. så länge du inte skall ändra om till  exempel -0.75 då ere lite värre kanske..

men om ni bådar tittat på shimsen så ser ni  längst upp på dom att detär lite tjockare hål eller tjockare pinne (minns inte riktigt)  där har ni   så ni kan centrera shimsen så ni vet hur ni ska sätta dom så de blir rätt.

you feel me ?

1 080 Inlägg
10 april 2012
Är hålen i schimsen förborrade eller gör man det själv? Om man själv borrar hålen så borde man kunna använda schimsen för att kompensera toe-in som väl ofta är ganska däckmördande med vanliga schims?

Förövrigt så vill jag se lite bättre bilder med ren bil, börjar bli förbannat snyggt smile

The sooner you fall behind, the more time you have to catch up.

2 322 Inlägg
10 april 2012
pontiacen skrev:
Är hålen i schimsen förborrade eller gör man det själv? Om man själv borrar hålen så borde man kunna använda schimsen för att kompensera toe-in som väl ofta är ganska däckmördande med vanliga schims?

Förövrigt så vill jag se lite bättre bilder med ren bil, börjar bli förbannat snyggt smile

Det är inget man borrar utan  du knipsa bort bitar på shimsen
https://www1.garaget.org/gallery/images/101/100885/100885-779bf353c5486705588504d2e5672148.jpg
Senast redigerat av mingan77 (10 april 2012)

Webbutvecklare
2 369 Inlägg
10 april 2012
Trådstartare
pontiacen skrev:

Det ser ut ungefär såhär: http://www.gti-vr6.net/library/suspensi … ear_shims/

Så det ser ut att gå att justera lite toe också, det är den vinkeln jag ska försöka räkna lite på... smile

Jag ska montera shimsen så fort som möjligt och borde även få hem camber-bultarna till framvagnen i morgon, sen när den är lite närmare marken så blir det tvätt och foto! smile

2 322 Inlägg
10 april 2012
rickylicious skrev:
pontiacen skrev:

Det ser ut ungefär såhär: http://www.gti-vr6.net/library/suspensi … ear_shims/

Så det ser ut att gå att justera lite toe också, det är den vinkeln jag ska försöka räkna lite på... smile

Jag ska montera shimsen så fort som möjligt och borde även få hem camber-bultarna till framvagnen i morgon, sen när den är lite närmare marken så blir det tvätt och foto! smile

Som sagt simpelt big_smile

1 080 Inlägg
10 april 2012
Aha, i see. Klurigt ändå, mindre risk att man fuckar skiten men går ändå att ställa toe-in (Y)

The sooner you fall behind, the more time you have to catch up.

363 Inlägg
10 april 2012
Okej, så dum är jag inte! sad

Vilka siffror ska man gå efter?? Dom yttersta eller innersta? smile

Är nog enklast att göra hjulinställning i rätt höjd på bilen så ser man hur mycket toe man har bak och sen montera shimsen och man ska vara noga! smile

2 788 Inlägg
10 april 2012
Läst igenom hela din tråd nu och jag diggar verkligen din MK2:a! Helvetiskt snyggt stuk du fått till, kan inte göra annat än ge dig tummarna upp för den smile

2 322 Inlägg
10 april 2012
_Fredrik skrev:
Läst igenom hela din tråd nu och jag diggar verkligen din MK2:a! Helvetiskt snyggt stuk du fått till, kan inte göra annat än ge dig tummarna upp för den smile

Du kan åka o klappa honom på axeln vetja big_smile

Webbutvecklare
2 369 Inlägg
10 april 2012
Trådstartare
_Fredrik skrev:

Det tackar vi för! smile Börjar själv bli nöjd med stuket, finns lite att förbättra sen är jag nöjd smile

hbxservice.com
1 471 Inlägg
10 april 2012
det var smarta shims! blir ju en jävla toe in med mina hmm

god gave us turbo lag to give the v8 suckers a slight chanse

Webbutvecklare
2 369 Inlägg
10 april 2012
Trådstartare
Masi skrev:

Ja dom verkar smarta, ska bara ta mig tid en dag och plocka bort bromsarna i bak... Insåg precis att jag aldrig skruvat med trumbromsar smile

hbxservice.com
1 471 Inlägg
11 april 2012
rickylicious skrev:
Masi skrev:

Ja dom verkar smarta, ska bara ta mig tid en dag och plocka bort bromsarna i bak... Insåg precis att jag aldrig skruvat med trumbromsar smile

¤du lossar bara centrunskruven
¤lossa dom 4 bultarna som håller navet
¤låt handbroms wiern sitta kvar och så viker du ned navet bara
¤monters shimsen och sen är det bara att sätta ihop igen wink du måsta altså inte röra själva backarna för dom låter du sitta på navet

god gave us turbo lag to give the v8 suckers a slight chanse

Sök