sxride's Opel Rekord -79 projekt

Knugcab
9 oktober 2011 · 5 111 Inlägg

sxride skrev:

Volvo544special65 skrev:
Riktigt mysig bil, du skulle haft en frontspoiler, det gör mycket för utseendet på dessa. smile

Jo det är den allt, om du tänker på kofångaren och grillen så har jag kvar dem, tog bort dem för att jag skulle ta bort torkarna till lysena smile

Nej, det finns en spoiler, tror det kan vara ett originaltillbehör till och med, som man hänger under stötfångaren som täcker frontplåten....och det blir mycket snyggare med den på. Morsan hade en sådan på sin Rekord GL/E -82 (RIP)

http://i290.photobucket.com/albums/ll244/Cpt_Tuttle/rekord2.jpg

Hade tyvärr bara denna sopiga bild. sad

Datsun King Cab "Daisy Diesel" (1985)
sxride NINJA
9 oktober 2011 · 78 Inlägg

Volvo544special65 skrev:

sxride skrev:

Volvo544special65 skrev:
Riktigt mysig bil, du skulle haft en frontspoiler, det gör mycket för utseendet på dessa. smile

Jo det är den allt, om du tänker på kofångaren och grillen så har jag kvar dem, tog bort dem för att jag skulle ta bort torkarna till lysena smile

Nej, det finns en spoiler, tror det kan vara ett originaltillbehör till och med, som man hänger under stötfångaren som täcker frontplåten....och det blir mycket snyggare med den på. Morsan hade en sådan på sin Rekord GL/E -82 (RIP)

http://i290.photobucket.com/albums/ll24 … ekord2.jpg

Hade tyvärr bara denna sopiga bild. sad

jaså jo det ser ju bra ut, men blir nog svårt att hitta en sad men tack för tipset:) kul med en bild på en fin gammal opel wink
har funderat på att göra en egen spoiler i stil med ascona 400 spoilern smile

Senast redigerat av sxride (9 oktober 2011)

Stream Performance
BMW 530i "E60" (2006)
Knugcab
9 oktober 2011 · 5 111 Inlägg

Att den är fin beror nog mest på att bilden är cirka 20 år gammal....den är tyvärr konservburkar idag. sad

Datsun King Cab "Daisy Diesel" (1985)
sxride NINJA
9 oktober 2011 · 78 Inlägg

Volvo544special65 skrev:
Att den är fin beror nog mest på att bilden är cirka 20 år gammal....den är tyvärr konservburkar idag. sad

mm förstog nästan det hmm

Stream Performance
BMW 530i "E60" (2006)
granadadr
9 oktober 2011 · 7 290 Inlägg

Volvo544special65 skrev:

sxride skrev:

Volvo544special65 skrev:
Riktigt mysig bil, du skulle haft en frontspoiler, det gör mycket för utseendet på dessa. smile

Jo det är den allt, om du tänker på kofångaren och grillen så har jag kvar dem, tog bort dem för att jag skulle ta bort torkarna till lysena smile

Nej, det finns en spoiler, tror det kan vara ett originaltillbehör till och med, som man hänger under stötfångaren som täcker frontplåten....och det blir mycket snyggare med den på. Morsan hade en sådan på sin Rekord GL/E -82 (RIP)

http://i290.photobucket.com/albums/ll24 … ekord2.jpg

Hade tyvärr bara denna sopiga bild. sad

uräkta att jag dissar dig,, men det man ser på bilden är ju bara sandplåten ingen frontspoiler wink sen satt det en svart gummilist längst ner på dem, polaren hade en sån han körde lös en gång i kvarten, såg just att gummilisten inte finns på alla roll

en nyare modell wink 83-85
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c … E_2-3D.jpg

samma wink 82a

http://farm4.static.flickr.com/3127/324 … 687b2b.jpg

här har vi en FRONTSPOILER wink

http://sutii.fi/gallery/d/16764-3/Opel+ … maalla.jpg

Senast redigerat av granadadr (9 oktober 2011)

Ford Mondeo 2,2 Sport edition "Semesterbilen" (2010)
Ford Granada "COSWORTH" (1978)
Ford Mondeo 2,2 "Brandbilen" (2010)
sxride NINJA
9 oktober 2011 · 78 Inlägg

uräkta att jag dissar dig,, men det man ser på bilden är ju bara sandplåten ingen frontspoiler wink sen satt det en svart gummilist längst ner på dem, polaren hade en sån han körde lös en gång i kvarten, såg just att gummilisten inte finns på alla roll

en nyare modell wink 83-85
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c … E_2-3D.jpg

samma wink 82a

http://farm4.static.flickr.com/3127/324 … 687b2b.jpg

här har vi en FRONTSPOILER wink

http://sutii.fi/gallery/d/16764-3/Opel+ … maalla.jpg

Har 83-85orna sån där buckla på huven orginal? ser ju lite små kaxigt ut cool
passar rekord e2 spoilern på e1:an?

Senast redigerat av sxride (9 oktober 2011)

Stream Performance
BMW 530i "E60" (2006)
granadadr
9 oktober 2011 · 7 290 Inlägg

haha nää diesel,, för att motorn ska rymmas,, var ganska poppis på 90 talet att montera på vanliga för att dem ser lite kaxigare ut
offtopic,, en kompis lånade en 77a rekord diesel vi testade 0-100,, hmm tur att inte Jeremy Clarkson var med wink han hade somnat,,, den gjorde 0-100 på 37 sek,, omkörningar var inte ens med i spelet på den bilen

Senast redigerat av granadadr (9 oktober 2011)

sxride NINJA
9 oktober 2011 · 78 Inlägg

offtopic,, en kompis lånade en 77a rekord diesel vi testade 0-100,, hmm tur att inte Jeremy Clarkson var med wink han hade somnat,,, den gjorde 0-100 på 37 sek,, omkörningar var inte ens med i spelet på den bilen

hahaha :lol

Stream Performance
BMW 530i "E60" (2006)
sxride NINJA
9 oktober 2011 · 78 Inlägg

vet någon om front spoilern från de nyaste rekordarna passar på min rekord? tongue
tänkte om man skulle  köpa en sån och modda till den:)

Senast redigerat av sxride (9 oktober 2011)

Stream Performance
BMW 530i "E60" (2006)
Knugcab
9 oktober 2011 · 5 111 Inlägg

Du har förbaske mej rätt Granadadr.

Det var nog bara den där lilla gummilisten som satt på den. Jag har sett Rekorder som har en spoiler som går hela vägen ner, och med mina vaga minnen (var på 90-talet hon hade den) så hade jag för mig att det var den som satt på, sedan kastade jag in bilden utan att ens kolla särskilt noga på den.....

Men som sagt, försök få den som går hela vägen ner, den finns och förhöjer utseendet.

Datsun King Cab "Daisy Diesel" (1985)
granadadr
9 oktober 2011 · 7 290 Inlägg

så kul att nån köper en gammal klassiker å inte nån toksänkt å sönderstylad bmw eller japs wink
sen OM man tycker den är slö så kan man ju bygga om den till turbo,,eller v8a wink
är ju en gm så wink hehe skulle vara kul å se en fräch rekord gå på bredden

sxride NINJA
9 oktober 2011 · 78 Inlägg

granadadr skrev:
så kul att nån köper en gammal klassiker å inte nån toksänkt å sönderstylad bmw eller japs wink
sen OM man tycker den är slö så kan man ju bygga om den till turbo,,eller v8a wink
är ju en gm så wink hehe skulle vara kul å se en fräch rekord gå på bredden

ska försöka fixa till den så att den blir pigg och fin vill ju inte ha något tysk plastrakets wannabe. har en massa olika motor planer i huvudet skulle inte ha tid att skriva ner alla här big_smile  gå på bredden ska den få göra smile

Stream Performance
BMW 530i "E60" (2006)
sxride NINJA
9 oktober 2011 · 78 Inlägg

mikko_ skrev:

sxride skrev:

tror mer på omegan då calibran har tvärställd motor,, borde dessutom vara lättare å hitta en omega wink

Calibran har ju tvärställd motor som sagt, men om man ska rakställa den så har för mig att det finns någon växelåda som passar rakt av på calibrans motor, stämmer det eller är jag helt ute och cyklar? jo det finns en hel del omegor för en billig peng på blocket.

Omegans växellåda passar på Calibrans motor.

okej, tack så mycket för svaret smile

Stream Performance
BMW 530i "E60" (2006)
granadadr
9 oktober 2011 · 7 290 Inlägg

sxride skrev:

mikko_ skrev:

sxride skrev:

Calibran har ju tvärställd motor som sagt, men om man ska rakställa den så har för mig att det finns någon växelåda som passar rakt av på calibrans motor, stämmer det eller är jag helt ute och cyklar? jo det finns en hel del omegor för en billig peng på blocket.

Omegans växellåda passar på Calibrans motor.

okej, tack så mycket för svaret smile

bygg om med calibra turbo då wink

haha fick en hjärndöd ide wink en Omegalotus maskin wink
men jag är inte som alla andra barn wink hehe
jag har ju fått hk å överladdning på hjärnan cooltongue

sxride NINJA
9 oktober 2011 · 78 Inlägg

granadadr skrev:

sxride skrev:

mikko_ skrev:
Omegans växellåda passar på Calibrans motor.

okej, tack så mycket för svaret smile

bygg om med calibra turbo då wink

haha fick en hjärndöd ide wink en Omegalotus maskin wink
men jag är inte som alla andra barn wink hehe
jag har ju fått hk å överladdning på hjärnan cooltongue

har nu kommit fram till hur jag ska göra med motorn! ska köpa en sån här http://www.stylingbutiken.se/insugsturb … -3-/2948-0 måste ju få över tusen hk om man monterar en sådan lol haha skämt åsido
ja roliga motor allternativ finns det gott om smile
överladdning är aldrig fel smile

Senast redigerat av sxride (9 oktober 2011)

Stream Performance
BMW 530i "E60" (2006)
sxride NINJA
9 oktober 2011 · 78 Inlägg

aja det blev inge meck idag sad   får se hur mkt jag hinner göra i  veckan smile ha det gott!

Senast redigerat av sxride (10 oktober 2011)

Stream Performance
BMW 530i "E60" (2006)
sxride NINJA
10 oktober 2011 · 78 Inlägg

Har planer på att på att bocka en halvbur (kanske blir helbur av sen), så jag tänkte fråga om det går bra att besiktiga den med bur i . Måste man bygga enligt några speciella regler och mått? spelar det någon roll vilken diameter röret man bygger med har?

Stream Performance
BMW 530i "E60" (2006)
granadadr
11 oktober 2011 · 7 290 Inlägg

jag hade byggt klart bilen för burbygge om man säger så,, för att det är trevligt med baksäte,,

jag bygger inte bur/båge förrens det är ett måste,,

sxride NINJA
11 oktober 2011 · 78 Inlägg

granadadr skrev:
jag hade byggt klart bilen för burbygge om man säger så,, för att det är trevligt med baksäte,,

jag bygger inte bur/båge förrens det är ett måste,,

mm precis, hade inte tänkt bygga en bur nu wink men tänkte kolla om den går igenom besiktningen med bur, och om det är några speciella saker man ska tänka på när man bygger buren:)

Senast redigerat av sxride (11 oktober 2011)

Stream Performance
BMW 530i "E60" (2006)
sxride NINJA
15 oktober 2011 · 78 Inlägg

Hej det har inte hänt så mycket här i veckan, men lite har jag gjort iaf smile
Igår så åkte jag och skaffade mig lite färg som jag nog ska måla bilen med.

Idag så har jag gjort lite småsaker som fixat blinkers, skaffat en wunderbaum big_smile (det stank i bilen innan så jag kan lova att det behövdes). sen så fixade jag ljustutan. och många andra småsaker.

kanske inte den roligaste uppdateringen, men det var ju saker som behövdes göras wink

inga bilder för jag glömde kameran hemma:( men det var inte så mycket att kolla på ändå tongue

Senast redigerat av sxride (15 oktober 2011)

Stream Performance
BMW 530i "E60" (2006)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang