Debitering vid påställning

BayIcon BFO
11 oktober 2011 · 130 Inlägg

Hej!

Hur fungerar det när man ställer på en bil 3 månader efter skattemånad? Vad ska jag betala vid påställningen samt vad kommer jag få betala nästa skattemånad (Augusti 2012) ?

Har jag förstått det rätt blir det 2302kr nu när jag ställer på den, sedan 2457kr + 65kr Augusti 2012. Right?


Här är uppgifterna:

Fordonsskattepliktigt: Ja    Användningsförbud: Nej
Årsskatt, kr: 2457
Debitering vid påställning(inkl. avgifter), kr: 2302
Återbetalning vid avställning, kr: 0
Debiterad fordonsskatt, kr: 0
Debiterad avgift, kr: 0
Betalningsmånad/er: augusti
Förfallen fordonsskatt/avgift, kr: 0
Vägtrafikregisteravgift: 65 kr ska betalas samtidigt med årsskatten.


/Tengil

klarrre
11 oktober 2011 · 502 Inlägg

ja, du betalar för tiden som återstår till nästa riktiga period. Du får även betala in 65kr både nu och vid nästa gång dem vill ha in skatten.

Hellre jagad och jäktad, en Anhållen och häktad
BayIcon BFO
11 oktober 2011 · 130 Inlägg

klarrre skrev:
ja, du betalar för tiden som återstår till nästa riktiga period. Du får även betala in 65kr både nu och vid nästa gång dem vill ha in skatten.

Då har jag förstått det rätt alltså. Har även läst andra trådar men framgick inte hur mycket det blir tills nästa betalningsmånad.

Men tack klarrre! wink

Slash Saabifierad
11 oktober 2011 · 2 026 Inlägg

Ni glömmer påställningsavgiften på 50 spänn.

Miljöpartistisk riksdagspolitiker: På vägen hit denna dag såg jag något sorgligt, jag såg en pingvin som bara låg ner vid sidan av cykelvägen, och jag förstod nästan direkt varför: bensinpriset är ju enbart på 14 kronor.......... Skulle det ligga på 50 kronor idag skulle pingvinen vara uppe och göra det pingviner gör..... Tänk på det kära församling....Tänk på det!
klarrre
11 oktober 2011 · 502 Inlägg

Nä, avgiften på 65kr "administrations avgift" eller vad dem kallar det har jag skrivit om där uppe. Och skulle det vara så att det skall till ytterligare 50kr så är det inte hela världen i sammanhanget.

Hellre jagad och jäktad, en Anhållen och häktad
Slash Saabifierad
11 oktober 2011 · 2 026 Inlägg

klarrre skrev:
Nä, avgiften på 65kr "administrations avgift" eller vad dem kallar det har jag skrivit om där uppe. Och skulle det vara så att det skall till ytterligare 50kr så är det inte hela världen i sammanhanget.

65 kronor är vägtrafikregisteravgift vilket inte är påställningsavgiften och trådskaparen frågar efter hela summan, inte delar av den.

Miljöpartistisk riksdagspolitiker: På vägen hit denna dag såg jag något sorgligt, jag såg en pingvin som bara låg ner vid sidan av cykelvägen, och jag förstod nästan direkt varför: bensinpriset är ju enbart på 14 kronor.......... Skulle det ligga på 50 kronor idag skulle pingvinen vara uppe och göra det pingviner gör..... Tänk på det kära församling....Tänk på det!
Mattsson_91 Självlärd
11 oktober 2011 · 3 083 Inlägg

Slash skrev:

klarrre skrev:
Nä, avgiften på 65kr "administrations avgift" eller vad dem kallar det har jag skrivit om där uppe. Och skulle det vara så att det skall till ytterligare 50kr så är det inte hela världen i sammanhanget.

65 kronor är vägtrafikregisteravgift vilket inte är påställningsavgiften och trådskaparen frågar efter hela summan, inte delar av den.

Och den betalas väl bara en gång per år? Och oavsett om bilen är påställd och skattad eller inte.

Det är fysiskt möjligt att korsa två bilmärken men det är psykiskt skadligt
Projektet (lagt på is) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=158292.
Saab 9-5 (2002)
gamlingen
12 oktober 2011 · 5 198 Inlägg

Påställningsavgiften  är 50 kr och betalas 1 gång vid påställning

Vägtrafikregisteravgift  är 65 kr och  betalas varje år

65 + 50 + 2302 vid påställning

sedan  2457 + 65 per år.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang