Jäklar så blankt & fint det blir, men jag tror ang passformen på bitarna ibak, att om du målar mattsvart bakom plåtarna , mot bakrutans gummilist så kommer det se bättre ut när inte det lyser grönt där.
Är du tveksam kan du ju bara ta lite eltejp & dra dit för att kolla skillnaden.
Tack tack Jag drog lite kaross-kitt bakom både så plåten skall sitta bättre, för att inte få in vatten i karossen och för att täcka upp bakom så inte färgen lyser igenom
Jag är imponerad av hur du får till allt med den finishen du har. Som fler tidigare har sagt tyvärr var ju inte passformen den bästa när de lämnade fabriken men det här blir bättre än när bilen var ny, keep on your good work
passformen är normal för gamla bilar och helst amerikanskt. Men som farbrorbozze sa tror jag det blir bra om du för svart mellan bitarna ser det mer ut som skugga än glippa.
Även oljepåfyllningen blästras och grundas. Det finns kromade korkar men valde att lacka den i orignalfärgen, dvs svart
Ventilkåporna slipas först plåtrena
sedan blästrar jag där jag inte slapp åt att slipa, och där det fanns porer
fortsätter med epoxy. Jag spacklar inte dessa då jag anser att de är i helt ok skick.
men drar på några lager slipgrund
som mattas ner. För att inte få några sliprepor som lyser genom lacken. Eftersom dessa kåpor skall lackas och är det som syns bäst på motorn, jämte luftrenaren, lägger jag lite kräm på dem. För att få lite finnish på dem
Nya packningar från Felpro, visar sig att de inte passar
sen är det bara att provmontera
nu har även oljepåfyllningen fått färg, och fästet åt tändspolen är fixat