Okej, efter 86 sidors läsande (många timmar) så kan jag inte annat än bli så oerhört glad och avundsjuk! Du har lagt ner en sån enorm tid och kärlek på detta projekt att jag skäms över att man själv kan klaga på sina små problem som uppstår ibland. Får bara hoppas du orkar fortsätta detta ända in till de sista! Annan intressant grej jag märkte var att du bor endast 50 km ifrån mig (Vasa) och blir oerhört sugen att få komma upp å titta till Meteoren någon gång/dag Nej, jag har fullt förtroende till dig och ditt projekt, väntar med spänning på fler uppdateringar för detta är minsann de mest intressanta projekt jag någonsin läst! (har aldrig orkat läsa 86 sidor om någon annans projekt)
Okej, efter 86 sidors läsande (många timmar) så kan jag inte annat än bli så oerhört glad och avundsjuk! Du har lagt ner en sån enorm tid och kärlek på detta projekt att jag skäms över att man själv kan klaga på sina små problem som uppstår ibland. Får bara hoppas du orkar fortsätta detta ända in till de sista! Annan intressant grej jag märkte var att du bor endast 50 km ifrån mig (Vasa) och blir oerhört sugen att få komma upp å titta till Meteoren någon gång/dag Nej, jag har fullt förtroende till dig och ditt projekt, väntar med spänning på fler uppdateringar för detta är minsann de mest intressanta projekt jag någonsin läst! (har aldrig orkat läsa 86 sidor om någon annans projekt)
Lycka till!
Det är en ära för mig att du orkat plöja genom alla dessa sidor på mitt enkla projekt
Givetvis får du komma och kolla på bilen. det skulle var jättetrevligt
vad är de för epoxy du använder och lackar du den direkt på plåten ? har biltemas epoxy primer hemma är de värt å använda tror du ?
Jag använder Duponts epoxy och slipfärg. Drar den direkt på plåten. Men jag slipar alltid plåten före, så färgen ska ta.
Att använda Biltema skulle jag inte göra. Det kan fungera, men lika fort kan det ställa till bekymmer. En tumregel är att använda samma fabrikat på alla färger, från epoxy, slipfärg, kulörfärg och lack. Det funkar alltid bäst.
3 lager epoxy är laggda och nu hinner jag tvätta ur sprutan före det är dags för slipfärgen. Denna slipfärg finns i en massa olika kulörer, från vit till svart. Kör med en ganska mörk kulör, för det var vad som fanns hemma
3 lager epoxy är laggda och nu hinner jag tvätta ur sprutan före det är dags för slipfärgen. Denna slipfärg finns i en massa olika kulörer, från vit till svart. Kör med en ganska mörk kulör, för det var vad som fanns hemma
Ser oerhört bra ut (som vanligt), men - Hey, Mr Wayne!
Det stämmer väl att du nästan alltid lägger många lager grundfärg, eller hur? Kan du möjligen utveckla ditt resonemang där lite grand? Vi är snart redo för primer på vår VW 57:a och jag fick lite mothugg hos lackeraren där jag köper mina produkter (PPG) som menade att risken var större att t.ex. stenskott kan gå djupt in i färglagren och orsaka sprickbildning om man lägger många lager ... du vet jag har fullt förtroende för din kunskap, men killen var ganska skeptisk till mitt resonemang