Vispen's 9000 A50

TBOC_Razor Kattjäveln åt upp min kyckling!
21 december 2011 · 6 170 Inlägg

Vispen_ skrev:

TBOC_Razor skrev:
Och A50-stolarna är snygga och sköna men dom kan pilla sig i fjaset mot pilotstolarna, var i göteborg och hämtade en komplett pilotinredning igår och var bara tvungen att sätta i framstolarna direkt jag kom hem. Fy faen vilken skillnad asså, nu är det som att sätta sig i en direktörsfåtölj och köra lyxbil ^^

Jag har redan fått tag på ett! Annars tack för omtanken smile
Haha, ja, kan jag tänka mig att det kändes som att sitta i en direktörsfåtölj!, dom stolarna ser oxå riktigt sköna ut, men som sagt var, jag tänker inte byta min inredning då jag vill hålla det så original som möjligt! smile

Jo men din är ju en A50 från början, känns ju konstigt att byta bort dom fina stolarna mot pilot om man nu inte hittar väldigt fina eller billiga sådana.

Jag har ju en fördel med att min är en 9000 CS 2.3t av värsta snikmodell, min bil hade beige tyginredning från fabrik och det kan man ju nästan byta ut mot vad som helst tycker jag tongue

Bytte till vanliga beige skinnsäten som jag fick med bilen, sen bytte jag till beige A50, hittade en svart A50-inredning på returen som jag skulle satt i men sålde den för 2700kr istället (kunde bara inte låta bli en så bra affär) och nu ska dom beige A50-sätena till sist åka ur för att sätta in grå (!!) pilotinredning...

Fast jag fuskade lite och satte i framsätena direkt jag kom hem igår natt haha tongue

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P
Vispen_
21 december 2011 · 317 Inlägg

TBOC_Razor skrev:

Vispen_ skrev:

TBOC_Razor skrev:
Och A50-stolarna är snygga och sköna men dom kan pilla sig i fjaset mot pilotstolarna, var i göteborg och hämtade en komplett pilotinredning igår och var bara tvungen att sätta i framstolarna direkt jag kom hem. Fy faen vilken skillnad asså, nu är det som att sätta sig i en direktörsfåtölj och köra lyxbil ^^

Jag har redan fått tag på ett! Annars tack för omtanken smile
Haha, ja, kan jag tänka mig att det kändes som att sitta i en direktörsfåtölj!, dom stolarna ser oxå riktigt sköna ut, men som sagt var, jag tänker inte byta min inredning då jag vill hålla det så original som möjligt! smile

Jo men din är ju en A50 från början, känns ju konstigt att byta bort dom fina stolarna mot pilot om man nu inte hittar väldigt fina eller billiga sådana.

Jag har ju en fördel med att min är en 9000 CS 2.3t av värsta snikmodell, min bil hade beige tyginredning från fabrik och det kan man ju nästan byta ut mot vad som helst tycker jag tongue

Bytte till vanliga beige skinnsäten som jag fick med bilen, sen bytte jag till beige A50, hittade en svart A50-inredning på returen som jag skulle satt i men sålde den för 2700kr istället (kunde bara inte låta bli en så bra affär) och nu ska dom beige A50-sätena till sist åka ur för att sätta in grå (!!) pilotinredning...

Fast jag fuskade lite och satte i framsätena direkt jag kom hem igår natt haha tongue

Jag kom på det nu, trodde nämligen att du oxå spakade A50 hehe. Men självklart så blir det ett lyft för din bil med pilotinredning. Det är iallafall vad jag tycker! smile

Jaha, så du har gått lite fram och tillbaka hehe, sålt och köpt, Tror nog att nuvarande inredning som du har köpt kommer göra sig kanon i bilen! Du kanske kan lägga upp bild när du satt in hela inredningen och inte bara halva hehe wink Hade varit kul och se hur det blev! smile

Förstår att det var svårt att hålla sig, speciellt när man bara ser att inredning ligger där och väntar på att få bosätta sig i en ny bil, man är ju så nyfiken på och se hur det blir! hehe smile

Låg och slö....
Nissan 200sx s13 "the opposite" (1992)
Volkswagen Golf IV GTI "liquorice low" (1998)
Vispen_
23 december 2011 · 317 Inlägg

Tja! Skulle bara önska samtliga trådprenumeranter en riktigt god jul och ett gott nytt år! smile

https://www1.garaget.org/archive/78/77568/266734/266734-2591083.jpg

Mvh
Micke

Senast redigerat av Vispen_ (23 december 2011)

Låg och slö....
Nissan 200sx s13 "the opposite" (1992)
Volkswagen Golf IV GTI "liquorice low" (1998)
Pontaaa
23 december 2011 · 493 Inlägg

god jul på dig! smile

Sponsor:
Bilstereohörnan - www.bilstereohornan.se
Tudor Batteries - www.tudor.se
Sonax Bilvård - www.sonax.se
Saab 9-5 SC 2.0t Biopower "SQ-Budget" (2002)
Saab 9-3 Aero Coupe "EMMA - SQ Competition" (2001)
TBOC_Razor Kattjäveln åt upp min kyckling!
23 december 2011 · 6 170 Inlägg

Vispen_ skrev:

TBOC_Razor skrev:

Vispen_ skrev:

Jag har redan fått tag på ett! Annars tack för omtanken smile
Haha, ja, kan jag tänka mig att det kändes som att sitta i en direktörsfåtölj!, dom stolarna ser oxå riktigt sköna ut, men som sagt var, jag tänker inte byta min inredning då jag vill hålla det så original som möjligt! smile

Jo men din är ju en A50 från början, känns ju konstigt att byta bort dom fina stolarna mot pilot om man nu inte hittar väldigt fina eller billiga sådana.

Jag har ju en fördel med att min är en 9000 CS 2.3t av värsta snikmodell, min bil hade beige tyginredning från fabrik och det kan man ju nästan byta ut mot vad som helst tycker jag tongue

Bytte till vanliga beige skinnsäten som jag fick med bilen, sen bytte jag till beige A50, hittade en svart A50-inredning på returen som jag skulle satt i men sålde den för 2700kr istället (kunde bara inte låta bli en så bra affär) och nu ska dom beige A50-sätena till sist åka ur för att sätta in grå (!!) pilotinredning...

Fast jag fuskade lite och satte i framsätena direkt jag kom hem igår natt haha tongue

Jag kom på det nu, trodde nämligen att du oxå spakade A50 hehe. Men självklart så blir det ett lyft för din bil med pilotinredning. Det är iallafall vad jag tycker! smile

Jaha, så du har gått lite fram och tillbaka hehe, sålt och köpt, Tror nog att nuvarande inredning som du har köpt kommer göra sig kanon i bilen! Du kanske kan lägga upp bild när du satt in hela inredningen och inte bara halva hehe wink Hade varit kul och se hur det blev! smile

Förstår att det var svårt att hålla sig, speciellt när man bara ser att inredning ligger där och väntar på att få bosätta sig i en ny bil, man är ju så nyfiken på och se hur det blir! hehe smile

Haha då kan du nog få vänta ett tag, jag har inte ens fått tummarna ur att sätta i ermenegildo zegna-dörrsidorna bak ännu. Och sen har jag inte bestämt om jag ska ha pilot bak också eller bara försöka hitta ett vanligt grått skinnsäte och sätta dit.

Det åker ju en massa stökiga ungar där bak och det sista jag vill ha i baksätet är en massa kladd...

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P
Vispen_
23 december 2011 · 317 Inlägg

TBOC_Razor skrev:

Vispen_ skrev:

TBOC_Razor skrev:

Jo men din är ju en A50 från början, känns ju konstigt att byta bort dom fina stolarna mot pilot om man nu inte hittar väldigt fina eller billiga sådana.

Jag har ju en fördel med att min är en 9000 CS 2.3t av värsta snikmodell, min bil hade beige tyginredning från fabrik och det kan man ju nästan byta ut mot vad som helst tycker jag tongue

Bytte till vanliga beige skinnsäten som jag fick med bilen, sen bytte jag till beige A50, hittade en svart A50-inredning på returen som jag skulle satt i men sålde den för 2700kr istället (kunde bara inte låta bli en så bra affär) och nu ska dom beige A50-sätena till sist åka ur för att sätta in grå (!!) pilotinredning...

Fast jag fuskade lite och satte i framsätena direkt jag kom hem igår natt haha tongue

Jag kom på det nu, trodde nämligen att du oxå spakade A50 hehe. Men självklart så blir det ett lyft för din bil med pilotinredning. Det är iallafall vad jag tycker! smile

Jaha, så du har gått lite fram och tillbaka hehe, sålt och köpt, Tror nog att nuvarande inredning som du har köpt kommer göra sig kanon i bilen! Du kanske kan lägga upp bild när du satt in hela inredningen och inte bara halva hehe wink Hade varit kul och se hur det blev! smile

Förstår att det var svårt att hålla sig, speciellt när man bara ser att inredning ligger där och väntar på att få bosätta sig i en ny bil, man är ju så nyfiken på och se hur det blir! hehe smile

Haha då kan du nog få vänta ett tag, jag har inte ens fått tummarna ur att sätta i ermenegildo zegna-dörrsidorna bak ännu. Och sen har jag inte bestämt om jag ska ha pilot bak också eller bara försöka hitta ett vanligt grått skinnsäte och sätta dit.

Det åker ju en massa stökiga ungar där bak och det sista jag vill ha i baksätet är en massa kladd...

Okej, ja det är ju klart, skall själv försöka att inte utnyttja baksätet så mycket, man är som sagt var rädd om inredningen. Trots att många ser det som vilken inredning som helst...men vi som vet känner till att det inte är vad som helst..

Låg och slö....
Volkswagen Golf IV GTI "liquorice low" (1998)
Nissan 200sx s13 "the opposite" (1992)
Vispen_
9 januari 2012 · 317 Inlägg

Hej! smile

Jag hoppas att ni hade en lika bra jul samt ett lika bra nyår som jag hade!
Jag kommer snart att börja pyssla med bilen igen, har nämligen planerat lite vad jag skall göra med den under våren/sommaren och förmodligen blir det så att jag bygger klart avgassystemet samt försöker hitta en bättre turbo då jag tror att den som sitter i nu (T25) inte orkar med hela vägen.
Men som sagt var, när jag har fixat det så blir det ett nytt block (förmodligen B206) sen blir det en raceportad och planad topp mm... smile

Jag kommer att uppdatera så gott jag kan under tiden som jag fixar med bilen. Planerar inte att vara klar med bilen till sommaren men lite skall jag ha skrämt ur den så att jag iallafall har någon chans att köra om i sommar wink

Mvh
Micke

Låg och slö....
Nissan 200sx s13 "the opposite" (1992)
Volkswagen Golf IV GTI "liquorice low" (1998)
Vispen_
9 januari 2012 · 317 Inlägg

VirreEriksson skrev:
Låter riktigt bra! smile
Har du såddana planer så inte T25 snurran orkar? wink

Tanken är sådan iallafall, Vi får väll se hur det går wink

Låg och slö....
Volkswagen Golf IV GTI "liquorice low" (1998)
Nissan 200sx s13 "the opposite" (1992)
Pontaaa
9 januari 2012 · 493 Inlägg

varför ska du plana toppen? :S`
är den skev?

Sponsor:
Bilstereohörnan - www.bilstereohornan.se
Tudor Batteries - www.tudor.se
Sonax Bilvård - www.sonax.se
Saab 9-3 Aero Coupe "EMMA - SQ Competition" (2001)
Saab 9-5 SC 2.0t Biopower "SQ-Budget" (2002)
Vispen_
9 januari 2012 · 317 Inlägg

Pontaaa skrev:
varför ska du plana toppen? :S`
är den skev?

Nix, men tänker bygga en motor på "nytt", en bes.motor och en trim är tanken.. blir antagligen topp från Racestuff eller Maptun, vi får se..men något av det. Nej den toppen som sitter på nu är inte skev.

Låg och slö....
Nissan 200sx s13 "the opposite" (1992)
Volkswagen Golf IV GTI "liquorice low" (1998)
alex_bmw hondaaaaa
9 januari 2012 · 411 Inlägg

Vispen_ skrev:

Pontaaa skrev:
varför ska du plana toppen? :S`
är den skev?

Nix, men tänker bygga en motor på "nytt", en bes.motor och en trim är tanken.. blir antagligen topp från Racestuff eller Maptun, vi får se..men något av det. Nej den toppen som sitter på nu är inte skev.

Att få upp kompet när du ska ladda ännu mer kanske inte är jätte smart big_smile tror mer på ordentligt portning ; )

Old hondas never die, they just get faster!
"Learn to drive a slow car fast. Otherwise you'll just drive a fast car, slow."
Club JDM of Sweden
Vispen_
9 januari 2012 · 317 Inlägg

alex_bmw skrev:

Vispen_ skrev:

Pontaaa skrev:
varför ska du plana toppen? :S`
är den skev?

Nix, men tänker bygga en motor på "nytt", en bes.motor och en trim är tanken.. blir antagligen topp från Racestuff eller Maptun, vi får se..men något av det. Nej den toppen som sitter på nu är inte skev.

Att få upp kompet när du ska ladda ännu mer kanske inte är jätte smart big_smile tror mer på ordentligt portning ; )

Ja, tänkte fel..som du skriver blir ordentlig portning.

Låg och slö....
Volkswagen Golf IV GTI "liquorice low" (1998)
Nissan 200sx s13 "the opposite" (1992)
Pontaaa
9 januari 2012 · 493 Inlägg

dåså (Y)

Sponsor:
Bilstereohörnan - www.bilstereohornan.se
Tudor Batteries - www.tudor.se
Sonax Bilvård - www.sonax.se
Saab 9-3 Aero Coupe "EMMA - SQ Competition" (2001)
Saab 9-5 SC 2.0t Biopower "SQ-Budget" (2002)
Vispen_
9 januari 2012 · 317 Inlägg

Pontaaa skrev:
dåså (Y)

Det blir nog bra.. förhoppningsvis!

Låg och slö....
Nissan 200sx s13 "the opposite" (1992)
Volkswagen Golf IV GTI "liquorice low" (1998)
Poppsey
9 januari 2012 · 479 Inlägg

Vispen_ skrev:

Pontaaa skrev:
dåså (Y)

Det blir nog bra.. förhoppningsvis!

De blir bra fart i denna bilen! De vet jag smile

I´m living my life a quarter mile at the time!
Vispen_
18 januari 2012 · 317 Inlägg

Tja!

Hinner inte skriva så mycket just nu, men för tillfället så väntar jag på att framskärmarna skall bli färdiga. Mer är på gång! smile Här kommer det bilder..! smile

https://www1.garaget.org/gallery/images/78/77568/77568-722f8d832812bfd9929160ec29fc9ecd.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/78/77568/77568-cc14b449b7fde2e2b123fb049d6e12e6.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/78/77568/77568-a4c493632089f53b422138c7f24ec6b9.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/78/77568/77568-30e2214ac1c3fac66e9b3f7c2f889d54.jpg

Mvh
Micke

Låg och slö....
Nissan 200sx s13 "the opposite" (1992)
Volkswagen Golf IV GTI "liquorice low" (1998)
pontiacen
18 januari 2012 · 1 080 Inlägg

Ser ju fet ut utan front eller skärmar, kanske ska köra så big_smile

The sooner you fall behind, the more time you have to catch up.
alex_bmw hondaaaaa
20 januari 2012 · 411 Inlägg

Såja micke nu har jag lagt färg på dina skärmar wink nu ska det bara läggas klarlack sen är dom fit for fight igen big_smile
http://i278.photobucket.com/albums/kk112/nibsd1/mickesskrm1.jpg
http://i278.photobucket.com/albums/kk112/nibsd1/mickesskrm2.jpg
http://i278.photobucket.com/albums/kk112/nibsd1/mickesskrm3.jpg

Old hondas never die, they just get faster!
"Learn to drive a slow car fast. Otherwise you'll just drive a fast car, slow."
Club JDM of Sweden
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang