Det första man brukar göra är att chippa både tändboxen och bränsleboxen och ställa upp laddet någonstans mellan 0.7- 1.0 Bar. Bränsleboxen är inga problem att chippa, men tändboxen måste vara en så kallad "guldbox" för att vara chipbar, dvs att själva chippet sitter i en löstagbar pråm. Har du ingen guldbox så är chippet istället fastlödat. Vet inte om denna boxen går att chippa men det enklaste är att skaffa en guldbox så är problemet ur världen.
Tändboxen sitter under och strax höger om rattstången och du ser på den ifall den är en guldbox eller inte. Är den metall/guldfärgad så är det en guldbox, är den svart så är den det inte.
Bränsleboxen sitter på höger sida till höger om passagerarens fötter. Bränsleboxen ska alltid ha löstagbart chip och det är alltså inga konstigheter.
Skillnaden mellan LTT och FTT är att wastegatearmen är justerbar på FTT och den laddar också lite mer vilket ger dem extra hästarna. Ingen annan skillnad. En guldbox från en FTT passar i en LTT och så vice versa.
Edit: Guldboxarna brukar mest sitta i årsmodellerna -95 och -96. Sitter ingen i min -97a så förmodligen har du ingen du heller.
Senast redigerat av Pendulum (26 oktober 2011)
För att vara klok måste man ha erfarenhet, och för att ha erfarenhet måste man ha gjort dumheter.