Vänta med att greja för mycket med dem bak tills du har dem fram där med så du kan ställa rätt med en gång. För om du sänker den fram så kan den resa sig bak. Bara så du vet och inte lägger all tid på att få den perfekt bak nu Jag hade nog valt att kapa fjädern och inte ta bort hjälpfjädern.
Vänta med att greja för mycket med dem bak tills du har dem fram där med så du kan ställa rätt med en gång. För om du sänker den fram så kan den resa sig bak. Bara så du vet och inte lägger all tid på att få den perfekt bak nu Jag hade nog valt att kapa fjädern och inte ta bort hjälpfjädern.
Lycka till med den andra coilovern fram.
Men som du säger blir den högre bak om jag sänker fram.. vill ju ha ner den mer så måste sänka mer bak så blir nog byta till koni bak med så kan ja kapa bak lite och fixa dom lite.. så ge mig på den andra fram verkar som blir köpa ny mutter kanske inte går rädda
Lycka till med den andra coilovern fram.
Men som du säger blir den högre bak om jag sänker fram.. vill ju ha ner den mer så måste sänka mer bak så blir nog byta till koni bak med så kan ja kapa bak lite och fixa dom lite.. så ge mig på den andra fram verkar som blir köpa ny mutter kanske inte går rädda
Tänkte bara så du inte sätter den som du vill ha den bak nu och sen reser den sig igen så får du göra om
Så sa du om den andra med och det löste sig ju hyfsat till slut ändå, bara kämpa på.
dags för fredagen uppdatering.. fick gjort lite i dag..
har kollat pris på mutter hittat för 95 kr och för 195 men verkar inte som det finns i 52 mm som jag har dom flesta verkar vara i 57 mm D2 orginal kostar 795 kr lite mer för en fattig student
oj då fattas en ring
så här blev det.. va hur mycket skit som helst i gängorna tyvärr
så vet någon var man kan köpa en billig sådan eller få tillverkad så hör av er
Synd du fick kapa, men nice att den snart är låg då
Ja lite synd... Men ska bara hitta en till vettigt pris d2 tar ju 800 kr så är 10 dagars leverans tid. Ska se om man kan hitta någon som kan tillverka en. Ska cad upp den så får vi se
http://rallyshop.se/kategori/Coiloverror--Ovrigt här finns de, är fjädern 57mm i innerdiam. så passar dessa muttrar dina coilovers!
nyllet skrev:
har kollat pris på mutter hittat för 95 kr och för 195 men verkar inte som det finns i 52 mm som jag har dom flesta verkar vara i 57 mm D2 orginal kostar 795 kr lite mer för en fattig student
http://rallyshop.se/kategori/Coiloverror--Ovrigt här finns de, är fjädern 57mm i innerdiam. så passar dessa muttrar dina coilovers!
nyllet skrev:
Efter mycket letande och hjälp från Tommy och Marco så har jag äntligen fått beställt en ny mutter som fjädrarna kan vila på den kostar 120 kr + frakt kan man leva med hoppas den kommer i vecka så kanske man hade kunnat få på dom fram igen till helgen