Ta bort lim från toningsfilm hur?

Rockfordboy82 Galen bilstereobyggare och Skyline förare
7 november 2011 · 217 Inlägg

Hejsan!
Har en Audi A4 2008 som jag nu tagit bort toningsfilmen på sido framrutorna pga att jag skall besiktiga!
dock är det massa lim/klister kvar från toningsfilmen som är otroligt fult o störande!

hur får jag bort detta??Sitter ju som berget och är segt...jag har prövat med T-röd det funka inte utan drog ut limmet mera bara!

Hjälp mottages tacksamt!

mvh chriss

Vill du ha hjälp med att bygga baslåda,Installera högtalare,stereo
,multimedia,montera osv hör av dej!
Mycket humana priser!
www.tvboden.se
Volkswagen Caddy Carrera Cup Edition Tdi-R "Chrissdesign Edition" (2008)
Nissan Skyline R34 GT-T "Nismo Edition" (1999)
OphanWitehall
7 november 2011 · 1 335 Inlägg

Rakbladsskrapa wink Och sedan T-röd med en trasa.

Aero T16
7 november 2011 · 1 327 Inlägg

T-röd, fönsterskrapa och hårtork eller värmepistol för att värma upp rutan litegrann.

racefan
7 november 2011 · 1 059 Inlägg

thinner o rakblad smile går som en dans då.

Bygger kompletta bilar,du bestämmer.Motorjobb,styling,lack mm
samarbetspartners
JKR&Lack..CP-Service..Gik turbo..ralphsdack.com..skyltia,Inges bil och kaross
Pm för info
Mitsubishi evo Vll "Racefan.se" (2002)
dcay Licenssvetsare
8 november 2011 · 927 Inlägg

Finns en bra spray jag använde på gamla jobbet tillsammans med rakblad, fungerade huuuur bra som helst. Tror att Wurth har en version av det, kolla efter det!

mustang1966 lastbils chaufför
8 november 2011 · 240 Inlägg

kolla med din lokala färg affär. jag gjorde det o det funka super

Gud, som haver B23:n kär se till mig, som gasglad är. Vart jag mig i världen vänder, skall jag göra svarta ränder
köpes: har ni något till volvo 740 till salu så hör av er!
Volvo 740 TIC "Turbon" (1990)
SOLFILM Ocean Race NR:1
8 november 2011 · 475 Inlägg

Blanda yes i en vattenspruta ca 15 droppar yes till en liter vatten! Spruta detta på limmet, låt det verka i ett par minuter, ta sedan en rakblad/skrapa (nytt) och skrapa av limmet!

Obs, använd ej T-röd eller tinner, detta kan skada inredningen samt din hälsa + att det bara kladdar mer!
mvh
Jörgen

Solfilms montör
En av dom bästa i Sverige samt Europa
BMW 228 Cab "M Performance" (2015)
MartinF
8 november 2011 · 372 Inlägg

Sen kan du vara glad att de är framrutan smile Jag tog bort filmen från bakrutan för att den sabbade radiomottagningen.

Nu har jag limrester kvar men vet ej hur jag ska våga ta bort den då jag ej vill riskera att skära av rutvärmetrådarna.

Någon med tips? Är de bara att vara försiktig & försök?

Andre-G
13 november 2011 · 88 Inlägg

Casco säljer ett bra medel, som heter, ganska så simpelt, limtvätt! Klockrent medel, fungerar till de flesta lim, har själv använt det till "toningsfilmslim" smile

NiKeMaN Entreprenör
13 november 2011 · 1 286 Inlägg

Åhh vilka jobbiga tips.

Nikemans husmanstips lyder som följer:

Du har två alternativ. Antingen kör du med Cellulosaförtunning och en trasa. "dutta" först med förtunningen på klistret och torka sedan enkelt bort det med en trasa - eller: Köp biltemas label off "limlösare" som man sprayar på - och bara torkar av. JÄTTEsmidigt och fungerar riktigt bra.

// Niklas Johansson
A_Karlsson
13 november 2011 · 537 Inlägg

har själv använt koncentrerad spolarvätska till detta, det tycker jag fungerar väldigt bra smile

Saab 900i 2.1 16v "Accuair og900" (1992)
SoL Eigenbrötler
13 november 2011 · 1 237 Inlägg

Bromsrengöring.

Opel Rekord Coupé "Sopel" (1968)
turbodeath
13 november 2011 · 2 452 Inlägg

själv har jag använt bensin o det har funkat bra....är som sagt lite jobb men det får man nog räkna med....allternativ så ser man till att ha en uppsätning besiktningsrutor liggande så man kan byta efter besiktning

döden kommer tillbaka
Maverick-132
7 mars 2012 · 2 Inlägg

Bruk noe som heter Sitrus-cleaner. Det er kort og godt sitronsyre på boks. utrolig effektiv også lukter det godt av den.

Audi A4 Avant 1.8 "Shrek" (1998)
Ford Mustang Convertible "My Little Pony" (2009)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang