Fredriks BMW E34 DRIFTING PROJEKT!

Snitch Ointresserad.
11 januari 2012 · 936 Inlägg

Original pump till 400hk på E85? Nej nej nej aldrig i livet.

Eller du menar till att fylla catchen med? Isåfall så duger det också ja smile

Edit: Jag misstänker dock att du får åka ganska högt soppatryck isåfall, plus att en nästan 20 år gammal pump kanske inte gillar varken det, eller etanol.

Senast redigerat av Snitch (11 januari 2012)

Teabag appreciation club.
-stoffe-
11 januari 2012 · 1 271 Inlägg

E34 pumpar är bra stora. Sitter samma på 520 som 535 så org pump räcker bra längre än man tror men att pilla dit en helt ny är nog en bra ide

ralle man
11 januari 2012 · 106 Inlägg

Snitch skrev:
Skit samma om han åkte 850cc spridare, ska du åka drifting så föreslår jag att du bygger catchtank i skuffen, du vill inte att det ska suga luft när du ligger på ställ.

255 pumpen till att fylla catchen, sen en bosch 044 därifrån.

så ska du köra tycker jag!

Freddriiik
11 januari 2012 · 463 Inlägg

Snitch skrev:
Original pump till 400hk på E85? Nej nej nej aldrig i livet.

Eller du menar till att fylla catchen med? Isåfall så duger det också ja smile

Edit: Jag misstänker dock att du får åka ganska högt soppatryck isåfall, plus att en nästan 20 år gammal pump kanske inte gillar varken det, eller etanol.

hahaha nejnej jag menade 255L/h walbron som jag har=) skrev fel

Nissan 400sx s13 "Sushi Express V8" (1990)
Mercedes Vito "Drifting bussen" (2007)
Freddriiik
11 januari 2012 · 463 Inlägg

ralle man skrev:

Snitch skrev:
Skit samma om han åkte 850cc spridare, ska du åka drifting så föreslår jag att du bygger catchtank i skuffen, du vill inte att det ska suga luft när du ligger på ställ.

255 pumpen till att fylla catchen, sen en bosch 044 därifrån.

så ska du köra tycker jag!

okeej! men dom kosta ju endel... ofta det inte funkar med 255l/h walbro intank?

Mercedes Vito "Drifting bussen" (2007)
Nissan 400sx s13 "Sushi Express V8" (1990)
Freddriiik
11 januari 2012 · 463 Inlägg

-stoffe- skrev:
E34 pumpar är bra stora. Sitter samma på 520 som 535 så org pump räcker bra längre än man tror men att pilla dit en helt ny är nog en bra ide

har en wallbro intank 255L/H så den får de bli att pilla dit;) tack för infon iaf

Mercedes Vito "Drifting bussen" (2007)
Nissan 400sx s13 "Sushi Express V8" (1990)
Freddriiik
11 januari 2012 · 463 Inlägg

Freddriiik skrev:
Tjaa, som rubriken lyder så ska jag göra om min bmw e34 520i(M50B20) till en drifting bil med M50B25 är då tanken, eftersom jag blivit så inspirerad av drifting på senaste tiden och för er som följt min förra tråd så vet ni redan att den är turbo konverterad men för er som inte har det så ska ni få se en bild på motorn som var iwink TANKEN är att få 350-500 hästar i motorn, så det ska gå brett! OCH detta är mitt projekt arbete i skolan, så jag har cirka 5 månader på mig så ha tålamod så får ni se resultat! wink

Inköps listan:
Sportstolar street fighter 2st
Sportratt(drifting)
M50B25
SMT6 piggyback-sprut
AEM Bredbandslambda
Sänk fjädrar
Spridare(400cc)
Walbro 255L
BTR Linjär
Avgasbandage(svart)
HKS SSQ dump
Större IC

Tänkte även egentillverka dessa delar:
3" Helsvetsade Tryckrör
Spacers
Hydraulisk handbroms
Växelknopp
Short Shifter: förläng spaken 20mm under och ta bort 20mm över
Fjäderbensstag fram och bak

Det ända jag ska göra med motorn är att svarva kolvarna så resten får vara BMW orginal power;)

Har säkert glömt massa men kommer update isf!

Får nog dra en liten edit på den här:
Har införskaffat en M50B25 VANOS som ska turbo konverteras, ska köra ALLT orginal förutom ca 850CC spridare och E85 sen ska jag ladda på rejält med KKK27 : an och siktar på 350-450WHP wink
så det blir bättre än planerat, peace!

Mercedes Vito "Drifting bussen" (2007)
Nissan 400sx s13 "Sushi Express V8" (1990)
Pimplaren Pimplaren
11 januari 2012 · 28 Inlägg

Freddriiik skrev:

Pimplaren skrev:
Kolla på erikjakans Ascona istället, den gick hela förra sommaren med 420whp och m50b20IV.
Dock skottades 2 maskiner, ventiler som inte gillade 7500/7700 rpm!

Fernis maskin är fin också, b25IV smidda stakar och dubbla insugskammar, enkelt billigt och håller för 600whp.

Och ja, oöppnade motorer kräver e85 för att lira! smile

okej, men jag vill ha en stabil motor på runt 300-400 hästar utan och skrota ventiler osv, vad behöver jag för spridare då?smile och jag vill köra med min b25 vanos;)

400 motorhäst är ju lätt som en plätt på m50b25! på bensin räcker 1000cc spridare till rätt exakt 1000hk, e85 kanske 700!

Sen ska du inte varva så värst mkt, kanske 7200 med org topp.

Jag har 990cc (tror jag) på m5an och den har just nu 723whp(nästan 800 motorhk) dock vill jag upp på 800whp till sommaren med nya kopplingen! smile

Senast redigerat av Pimplaren (11 januari 2012)

BMW M5 F10 "Mfunf" (2012)
Freddriiik
11 januari 2012 · 463 Inlägg

Pimplaren skrev:

Freddriiik skrev:

Pimplaren skrev:
Kolla på erikjakans Ascona istället, den gick hela förra sommaren med 420whp och m50b20IV.
Dock skottades 2 maskiner, ventiler som inte gillade 7500/7700 rpm!

Fernis maskin är fin också, b25IV smidda stakar och dubbla insugskammar, enkelt billigt och håller för 600whp.

Och ja, oöppnade motorer kräver e85 för att lira! smile

okej, men jag vill ha en stabil motor på runt 300-400 hästar utan och skrota ventiler osv, vad behöver jag för spridare då?smile och jag vill köra med min b25 vanos;)

400 motorhäst är ju lätt som en plätt på m50b25! på bensin räcker 1000cc spridare till rätt exakt 1000hk, e85 kanske 700!

Sen ska du inte varva så värst mkt, kanske 7200 med org topp.

Jag har 990cc (tror jag) på m5an och den har just nu 723whp(nästan 800 motorhk) dock vill jag upp på 800whp till sommaren med nya kopplingen! smile

haha de låter ju bra! men alltså 400 på hjulen inte i motorn vill jag ha cirka;)
jaa med ett chipp så höjs det till det, sen mappar jag med smt6:et=)

fan va fint!! lycka till, skulle vilja stoppa m5 turbo i min oxå wink

Nissan 400sx s13 "Sushi Express V8" (1990)
Mercedes Vito "Drifting bussen" (2007)
D_Carlsson Bonntrimmare
11 januari 2012 · 620 Inlägg

Freddriiik skrev:

Freddriiik skrev:
Tjaa, som rubriken lyder så ska jag göra om min bmw e34 520i(M50B20) till en drifting bil med M50B25 är då tanken, eftersom jag blivit så inspirerad av drifting på senaste tiden och för er som följt min förra tråd så vet ni redan att den är turbo konverterad men för er som inte har det så ska ni få se en bild på motorn som var iwink TANKEN är att få 350-500 hästar i motorn, så det ska gå brett! OCH detta är mitt projekt arbete i skolan, så jag har cirka 5 månader på mig så ha tålamod så får ni se resultat! wink

Inköps listan:
Sportstolar street fighter 2st
Sportratt(drifting)
M50B25
SMT6 piggyback-sprut
AEM Bredbandslambda
Sänk fjädrar
Spridare(400cc)
Walbro 255L
BTR Linjär
Avgasbandage(svart)
HKS SSQ dump
Större IC

Tänkte även egentillverka dessa delar:
3" Helsvetsade Tryckrör
Spacers
Hydraulisk handbroms
Växelknopp
Short Shifter: förläng spaken 20mm under och ta bort 20mm över
Fjäderbensstag fram och bak

Det ända jag ska göra med motorn är att svarva kolvarna så resten får vara BMW orginal power;)

Har säkert glömt massa men kommer update isf!

Får nog dra en liten edit på den här:
Har införskaffat en M50B25 VANOS som ska turbo konverteras, ska köra ALLT orginal förutom ca 850CC spridare och E85 sen ska jag ladda på rejält med KKK27 : an och siktar på 350-450WHP wink
så det blir bättre än planerat, peace!

kör med orginal btr du får betala jävligt mycket för en eftermarknads innan den är bättre än bosch orginal grejorna.

Piggyback sprut:rolleyes: antingen lär du ha någon som mappar gratis och kan åka med dig jämnt eller så lär du sälja det till någon du inte tycker om... köp ett megasquirt eller vad som helst men inte piggyback det sturlar nästan alltid mot orginal grejorna du måste ha kvar för att det ska funka.

soppa systemet e nog bäst så som "snitch" sa orginal pump i tank till en catch sen en 044 till motorn. sälj walbro pumpen dom tål bara etalnol ett tag och det är ju ingen stor uppgradering för orginal pumpen är bara marginelt sämmre.


MVH Daniel

Ingen minns tusen hk på pallbockar eller på ett papper för det är på gatan som respekten vinns! FiveStarRacing
Tack till
StreetPerformance
SpecialSvarv
Snitch Ointresserad.
12 januari 2012 · 936 Inlägg

Walbron tycker för övrigt inte om E85. Många som haft problem med det där, smörjer tydligen jävligt dåligt.

Ska tydligen funka med nån tillsats ifrån Red Line, men det är inget jag kan dementera.

(Ser nu att Daniel redan nämnt pump problemet, men det tål att upprepas.)

Teabag appreciation club.
Freddriiik
12 januari 2012 · 463 Inlägg

aja vi får se vad jag kan göra åt soppa biten för E85 blire iallafall! jag tänkte köra med smt6 så får vi se hur det ärsmile men tack för tipsen bosch 044 blir det nog..lite senare!

Mercedes Vito "Drifting bussen" (2007)
Nissan 400sx s13 "Sushi Express V8" (1990)
ralle man
12 januari 2012 · 106 Inlägg

om du ska ha bilen t att drifta med så äre ju att rekomendera att ha catch tank om du inte vill åka fulltank hela tiden.. sen efter cathcen så sätter du en 044 pump eller en pump från turbo banditen, kostar 1600 tror jag? då haru ju ett bränsle system som räcker t ditt mål med.

Freddriiik
12 januari 2012 · 463 Inlägg

ralle man skrev:
om du ska ha bilen t att drifta med så äre ju att rekomendera att ha catch tank om du inte vill åka fulltank hela tiden.. sen efter cathcen så sätter du en 044 pump eller en pump från turbo banditen, kostar 1600 tror jag? då haru ju ett bränsle system som räcker t ditt mål med.

jaa det får bli en sån där pump men först spridare så att det går att köra med ladd rakt med bilen! smile

Nissan 400sx s13 "Sushi Express V8" (1990)
Mercedes Vito "Drifting bussen" (2007)
Freddriiik
12 januari 2012 · 463 Inlägg

Vad Tycks om dom här spridarna? 750cc vid 3bar
Kostar 2900kr för 6st m50 spridare, perfekt ju?!?! big_smile

http://www.fiveomotorsport.com/750cc-fl … ors-us-car

Nissan 400sx s13 "Sushi Express V8" (1990)
Mercedes Vito "Drifting bussen" (2007)
ralle man
12 januari 2012 · 106 Inlägg

inte en aning angående dom spridarna faktiskt! men dom ska la funka som så många andra spridare gör, men om kvaliten på dom e bra vet jag inte tongue

Freddriiik
12 januari 2012 · 463 Inlägg

ralle man skrev:
inte en aning angående dom spridarna faktiskt! men dom ska la funka som så många andra spridare gör, men om kvaliten på dom e bra vet jag inte tongue

vågar man inte prova då? smile

Mercedes Vito "Drifting bussen" (2007)
Nissan 400sx s13 "Sushi Express V8" (1990)
ralle man
12 januari 2012 · 106 Inlägg

du får nog snacka med någon som kan mycket om spridare,, dom säkert inget fel på dom!

Freddriiik
12 januari 2012 · 463 Inlägg

ralle man skrev:
du får nog snacka med någon som kan mycket om spridare,, dom säkert inget fel på dom!

får nog göra de, hoppades på att någon riktigt kunnig skulle kommentera om dom, men dom verkar ha riktigt bra spridare på den sidan faktiskt smile

Mercedes Vito "Drifting bussen" (2007)
Nissan 400sx s13 "Sushi Express V8" (1990)
Snitch Ointresserad.
14 januari 2012 · 936 Inlägg

En bra spridare, är en spridare som flödar bra, och flödar så mkt som den ska göra.

Köp kvalité med en gång så slipper du byta för skiten inte funkar.

Kolla om du inte kan hitta ett par beggade siemens deka eller nåt.

Teabag appreciation club.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang