Civilpolis låg bakom (körde LITE för fort)

trippelturbo Trucker
12 november 2011 · 2 710 Inlägg

Ingen fråga är dum MEN rent spontant kan man tänka så här:

"tar dom ej en o bevisar, samt att man skriver på, så kan dom aldrig dagen efter påvisa att man begått brottet i fråga"

Fart missbrukare
Hellectric Trött
12 november 2011 · 267 Inlägg

BMWgrabben skrev:
Ingen fråga är dum MEN rent spontant kan man tänka så här:

"tar dom ej en o bevisar, samt att man skriver på, så kan dom aldrig dagen efter påvisa att man begått brottet i fråga"

Men sweet Jesus... yikes

Va?

A_Karlsson
12 november 2011 · 537 Inlägg

Hellectric skrev:

BMWgrabben skrev:
Ingen fråga är dum MEN rent spontant kan man tänka så här:

"tar dom ej en o bevisar, samt att man skriver på, så kan dom aldrig dagen efter påvisa att man begått brottet i fråga"

Men sweet Jesus... yikes

Va?

jag säger nog det samma: Va? tongue

Saab 900i 2.1 16v "Accuair og900" (1992)
Busgrabb Rejsa ?
12 november 2011 · 2 959 Inlägg

SAAB-Karlsson skrev:

Hellectric skrev:

BMWgrabben skrev:
Ingen fråga är dum MEN rent spontant kan man tänka så här:

"tar dom ej en o bevisar, samt att man skriver på, så kan dom aldrig dagen efter påvisa att man begått brottet i fråga"

Men sweet Jesus... yikes

Va?

jag säger nog det samma: Va? tongue

Det var ju helt korrekt det han skrev.
Vad är det som är så "Va?"

Autotech
BMW 335D (2008)
Muttley
12 november 2011 ·

Eftersom du inte fick titta på film så kan du köpa dig en påse godis.

LordLife
12 november 2011 · 998 Inlägg

Har själv råkat ut för det här många gånger även med en vanlig polisbil. Tror dom mer menar att du ska sänka hastigheten och ta det lite lugnare. När jag har sänkt hastigheten så har dom kört om och kört vidare. Kan tillägga att jag körde mellan 90-100 på 90 väg.

it looks like the one that once did the wanting suddenly wants to be wanted by a different wanting that has a want of wanting that has never been wanted for the sake of wanteness.
Hellectric Trött
12 november 2011 · 267 Inlägg

Busgrabb skrev:

SAAB-Karlsson skrev:

Hellectric skrev:

Men sweet Jesus... yikes

Va?

jag säger nog det samma: Va? tongue

Det var ju helt korrekt det han skrev.
Vad är det som är så "Va?"

Ptja, ordföljden och meningsuppbyggnaden... Vet inte vad man ska säga.

Översätt gärna du som begriper vad det står.

discokapten Kapten på disco!
12 november 2011 · 1 729 Inlägg

Är TS på riktigt eller är det en trolltråd? Självklart kommer ingenting att hända.

Vadå plåtlåda, 740 har V8:a och 286hk... Eller det kanske bara var i tyskland.
Volvo_Mannen Volvoskadad
12 november 2011 · 6 017 Inlägg

För att vara på säkra sidan bör du nog fly landet snarast

Jonas
trippelturbo Trucker
12 november 2011 · 2 710 Inlägg

Hellectric skrev:

Busgrabb skrev:

SAAB-Karlsson skrev:

jag säger nog det samma: Va? tongue

Det var ju helt korrekt det han skrev.
Vad är det som är så "Va?"

Ptja, ordföljden och meningsuppbyggnaden... Vet inte vad man ska säga.

Översätt gärna du som begriper vad det står.

"ordföljden och meningsuppbyggnaden" ??
Vad är de DU inte förstår?

Fart missbrukare
Muttley
12 november 2011 ·

Tycker ni kan gå och lägga er igen och vakna upp nyktra om ni tänker vara dumma och inte förstå.  Nu handlade de om hon skulle få en varning/bot.  För hon har aldrig varit med om det och troligen är hon inget troll. Prata massa meningsbyggnader kan ni ju starta en tråd för.

uhlin
12 november 2011 · 2 834 Inlägg

Absolut ingen fara Oceanmist, de måste stoppa dig då du kör. Har de inte gjort det kan de inte komma efteråt. Slappna av och ta det lugnt wink

JonR
12 november 2011 · 3 259 Inlägg

BMWgrabben skrev:

Hellectric skrev:

Busgrabb skrev:
Det var ju helt korrekt det han skrev.
Vad är det som är så "Va?"

Ptja, ordföljden och meningsuppbyggnaden... Vet inte vad man ska säga.

Översätt gärna du som begriper vad det står.

"ordföljden och meningsuppbyggnaden" ??
Vad är de DU inte förstår?

Ja det undrar jag med! Men de kanske är för några "ba" med i texten för att den ska anses som lättläst på gorg! wink (skoja)

Senast redigerat av JonR (12 november 2011)

Projekt Fiat 126 R1
Projekttråden:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=125976
Nissan S14 "2jz Rocketbunny" (1996)
Hool
12 november 2011 · 1 067 Inlägg

Antingen "nu kör jag om dig så inga filbyten eller vänstersvängar"

Eller   "Du det är 80km/h här men jag ska dicka kaffe och orkar inte ge dig böter men skärp dig nu........FÖR FAEN! "

BMW 325iT "Oxy" (1989)
BMW 525i E34 "Pingu" (1992)
killercow
12 november 2011 ·

På min tid när jag tog körkort så fick man lära sig att blinka till med helljusen innan om körning. För att uppmärksamma att man tänker köra om. Så polisen gjorde helt rätt i att blinka till innan dom körde om.

Bara nitiska poliser eller poliser vid vägkanten med laser som stoppar dej om du pendlar mellan 80-90 på 80-väg. 10km/h på en sån väg är inte lika farligt som 10km/h på 30väg.

Dessutom måste dom mäta med pilot å då göra minst 2 mätningar på en viss sträcka (minns inte hur lång) sen räknas medelhastighet ut. din medelhastighet kanske inte blev så hög att dom brydde sig.

Sen MÅSTE man tänka på felmarginalen på mätaren i bilen. i stort sett alla bilar visar mellan 5-10km/h mer än vad man igentligen kör i. GPS visar rätt hastighet. Pilot går på gps hastighet. så vid dina 90km/h så körde du säkert bara i 80km/h å kanske hade en snitthastighet på 75km/h i verklig hastighet

Niklas_87
12 november 2011 · 7 Inlägg

En liten fundering kring samma ämne. Hur ligger oddsen för att åka på böter när dom ligger bakom och mäter upp och man sedan nekar?
Vem säger att just deras lilla uträkning är trovärdig om det nu är ett nekande på det också?

killercow
12 november 2011 ·

Niklas_87 skrev:
En liten fundering kring samma ämne. Hur ligger oddsen för att åka på böter när dom ligger bakom och mäter upp och man sedan nekar?
Vem säger att just deras lilla uträkning är trovärdig om det nu är ett nekande på det också?

Då går det till åklagare å vidare till rättegång. där väger polismanens ord högre än ditt. men kan ändå bli så att de läggs ner om ord står mot ord. sitter de 2 poliser i bilen är du totalkörd i rätten

Muttley
12 november 2011 ·

Niklas_87 skrev:
En liten fundering kring samma ämne. Hur ligger oddsen för att åka på böter när dom ligger bakom och mäter upp och man sedan nekar?
Vem säger att just deras lilla uträkning är trovärdig om det nu är ett nekande på det också?

Passa dig om de filmar. Du kan inte neka överhuvudtaget när du blir dömd.  de filmar en viss sträcka från ett visst avstånd. Och därefter kan du få se den.
De har rätt bra utrustning i de nya bilarna smile

killercow
12 november 2011 ·

tkd_rille skrev:

Niklas_87 skrev:
En liten fundering kring samma ämne. Hur ligger oddsen för att åka på böter när dom ligger bakom och mäter upp och man sedan nekar?
Vem säger att just deras lilla uträkning är trovärdig om det nu är ett nekande på det också?

Passa dig om de filmar. Du kan inte neka överhuvudtaget när du blir dömd.  de filmar en viss sträcka från ett visst avstånd. Och därefter kan du få se den.
De har rätt bra utrustning i de nya bilarna smile

Du kan ju ändå neka på plats när dom stoppar dej även om dom visar filmen. då går de ju till åklagare å vidare till rätten. men har dom dej på film är du ändå chanslös i rätten så bättre erkänna på plats. blir du dömd i rätten så får du ingen ersättning för utebliven inkomst den dagen du är i rätten. plus massa annat krångel med en rättegång. slöseri med skattepengar dra saker till rätten om man vet med sig själv man är skyldig å bevisen är så pass bra så man ändå är chanslös där.

Där med inte sagt att man inte ska neka om man verkligen är oskyldig.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang