Projekt: Volvo 740 GL -87

spraYcanE TeamWCR.se
27 november 2011 · 533 Inlägg

förstår va du menar.
Men det kommer aldrig synas då plåten i skuffen är överspacklad med metallspackel och underifrån rostskyddsmassa.
Du skulle aldrig märka det om du gick igenom bilen wink

UniCross
27 november 2011 · 488 Inlägg

spraYcanE skrev:
förstår va du menar.
Men det kommer aldrig synas då plåten i skuffen är överspacklad med metallspackel och underifrån rostskyddsmassa.
Du skulle aldrig märka det om du gick igenom bilen wink

haha men seriöst tongue tillochmed spackel xD nej mycket möjligt, men det är ju du som har det på samvetet tongue

Volkswagen Golf MK2 GTI "Skumpen" (1987)
BMW 318 Cab "Glassbilen" (1996)
BMW X5 M50D "BOSS" (2014)
olsson1337
27 november 2011 · 177 Inlägg

jo gillade inte riktigt den lösningen helt häller men,  klart bättre än ett hål rakt ner till marken smile  annars ser de kanon ut! smile

spraYcanE TeamWCR.se
28 november 2011 · 533 Inlägg

UniCross skrev:

spraYcanE skrev:
förstår va du menar.
Men det kommer aldrig synas då plåten i skuffen är överspacklad med metallspackel och underifrån rostskyddsmassa.
Du skulle aldrig märka det om du gick igenom bilen wink

haha men seriöst tongue tillochmed spackel xD nej mycket möjligt, men det är ju du som har det på samvetet tongue

Jag tar det på mitt samvete. För i slutändan så hade resultatet blivit detsamma. skillnaden Är att jag sparade in x antal timmars jobb.
Varför skulle en svetsloppa vara bättre än en popnit..

linuseek
28 november 2011 · 411 Inlägg

Synd att hälften av alla bilder är "skadade" eller vad man ska säga. så man kan inte se dom.. kul å se sånahär prjoket ju!

spraYcanE TeamWCR.se
28 november 2011 · 533 Inlägg

linuseek skrev:
Synd att hälften av alla bilder är "skadade" eller vad man ska säga. så man kan inte se dom.. kul å se sånahär prjoket ju!

Skadade ? Jag kan se alla bilder hmm
Om inte annat kan du gå inom min logg. Där ligger fler bilder.

linuseek
28 november 2011 · 411 Inlägg

spraYcanE skrev:

linuseek skrev:
Synd att hälften av alla bilder är "skadade" eller vad man ska säga. så man kan inte se dom.. kul å se sånahär prjoket ju!

Skadade ? Jag kan se alla bilder hmm
Om inte annat kan du gå inom min logg. Där ligger fler bilder.

ja, lixom en tom grå ruta med ett litet kryss uppe i vänsterhörn.. sad men kanske min dator som jävlas också.. får kolla där då!

spraYcanE TeamWCR.se
28 november 2011 · 533 Inlägg

linuseek skrev:

spraYcanE skrev:

linuseek skrev:
Synd att hälften av alla bilder är "skadade" eller vad man ska säga. så man kan inte se dom.. kul å se sånahär prjoket ju!

Skadade ? Jag kan se alla bilder hmm
Om inte annat kan du gå inom min logg. Där ligger fler bilder.

ja, lixom en tom grå ruta med ett litet kryss uppe i vänsterhörn.. sad men kanske min dator som jävlas också.. får kolla där då!

Gick precis igenom bilderna. För mig funkar det kanon hmm

NoFantasy Garaget Anhängare!
28 november 2011 · 2 068 Inlägg

blir ju riktigt bra det här, prem lagd

Kolla min busbil BILEN HÄR Lämna en kommentar eller nått
Volvo 740 "Busbilen T-E" (1988)
Volvo 740 (1988)
linuseek
28 november 2011 · 411 Inlägg

spraYcanE skrev:

linuseek skrev:

spraYcanE skrev:

Skadade ? Jag kan se alla bilder hmm
Om inte annat kan du gå inom min logg. Där ligger fler bilder.

ja, lixom en tom grå ruta med ett litet kryss uppe i vänsterhörn.. sad men kanske min dator som jävlas också.. får kolla där då!

Gick precis igenom bilderna. För mig funkar det kanon hmm

NU funkar det! startade om datorn! smile

spraYcanE TeamWCR.se
28 november 2011 · 533 Inlägg

https://www1.garaget.org/gallery/images/5/4591/4591-f1e631d7bae2376b7e4a5cb6b11fba53_large.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/5/4591/4591-44465eb7220aa77dab19f1030005e424_large.jpg

Mack Forum- och sitemoderator
28 november 2011 · 26 148 Inlägg

spraYcanE skrev:

linuseek skrev:

spraYcanE skrev:

Skadade ? Jag kan se alla bilder hmm
Om inte annat kan du gå inom min logg. Där ligger fler bilder.

ja, lixom en tom grå ruta med ett litet kryss uppe i vänsterhörn.. sad men kanske min dator som jävlas också.. får kolla där då!

Gick precis igenom bilderna. För mig funkar det kanon hmm

Alla funkar bra för mig också.
Nog för att det alltid är trevligt med bilder dock, men hade inte skadat med liiiiite bakgrundsinformation också, i form av text, hehe.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
spraYcanE TeamWCR.se
28 november 2011 · 533 Inlägg

AirOne skrev:

spraYcanE skrev:

linuseek skrev:

ja, lixom en tom grå ruta med ett litet kryss uppe i vänsterhörn.. sad men kanske min dator som jävlas också.. får kolla där då!

Gick precis igenom bilderna. För mig funkar det kanon hmm

Alla funkar bra för mig också.
Nog för att det alltid är trevligt med bilder dock, men hade inte skadat med liiiiite bakgrundsinformation också, i form av text, hehe.

Finns en logisk förklaring till detta wink
Lathet. ^^ Det var sjukt många bilder som kom in på en och samma gång då jag påbörjade arbetet för några veckor sedan och startade tråden idag.
Tänkte att frågorna skulle komma allt eftersom.

Vad vill du veta ? wink

Pim_Pim
28 november 2011 ·

Prenumeration tillagd ! wink

Mack Forum- och sitemoderator
28 november 2011 · 26 148 Inlägg

spraYcanE skrev:

AirOne skrev:

spraYcanE skrev:

Gick precis igenom bilderna. För mig funkar det kanon hmm

Alla funkar bra för mig också.
Nog för att det alltid är trevligt med bilder dock, men hade inte skadat med liiiiite bakgrundsinformation också, i form av text, hehe.

Finns en logisk förklaring till detta wink
Lathet. ^^ Det var sjukt många bilder som kom in på en och samma gång då jag påbörjade arbetet för några veckor sedan och startade tråden idag.
Tänkte att frågorna skulle komma allt eftersom.

Vad vill du veta ? wink

Tja..haha. Hur saker och ting är svetsade/kapade och så vidare. Hur du tänkte när du gjorde det och det.
Behöver ju inte skriva en roman direkt, men är alltid intressant att lära sig av de som "kan", hehe.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
spraYcanE TeamWCR.se
28 november 2011 · 533 Inlägg

AirOne skrev:

spraYcanE skrev:

AirOne skrev:

Alla funkar bra för mig också.
Nog för att det alltid är trevligt med bilder dock, men hade inte skadat med liiiiite bakgrundsinformation också, i form av text, hehe.

Finns en logisk förklaring till detta wink
Lathet. ^^ Det var sjukt många bilder som kom in på en och samma gång då jag påbörjade arbetet för några veckor sedan och startade tråden idag.
Tänkte att frågorna skulle komma allt eftersom.

Vad vill du veta ? wink

Tja..haha. Hur saker och ting är svetsade/kapade och så vidare. Hur du tänkte när du gjorde det och det.
Behöver ju inte skriva en roman direkt, men är alltid intressant att lära sig av de som "kan", hehe.

Svarar mer än gärna på dina frågor. Men du ger mig ett sånt stort utbud att prata om då jag redan har kommit så långt på vägen smile) hade varit lättare om du nämnde en viss del av bilen wink)

Men kan säga så här. Från början skulle jag bara byta bakljusen på bilen, sen spåra det ur. Det blev mer och mer arbete.
Jag fick bilen, fick även med en låda där dessa ljus låg. Så det var på den biten allt uppstod.
Jag har grejat med bilar i alla år men efter jag breddade Golfen så dog allt intresse ut. Så man kan se detta som ett projekt till att återuppliva ett gammalt intresse.

Du får jättegärna fråga mig om en specifik del, så kan ja förklara lättare. just nu är det så mycket att hålla reda på.

spraYcanE TeamWCR.se
28 november 2011 · 533 Inlägg

Som ni kan se så fick jag paket idag.
Det är ett nytt centrallås ! Tänkte göra det liite lättare för mig genom att köpa ett nytt.
Idag sitter det 2 st redan i. men.
Det ena sitter i bilen. som är till 740. I dörrarna sitter också ett, som är till 960.
Att länka ihop dessa medför en heldel jobb för mig. Då jag måste hitta alla anslutningar osv. Lista ut vad som går vart och hela den där biten.
Har redan lagt oändligt många timmar på elsystemet till elspeglarna och elhissarna, då detta inte fanns original i bilen från början.
Måste även tillägga att ALLA kablar är lödade och med krympslang över.

Fördelen med det här centrallåset är att nyckeln/dosan som följer med. Är helt plan. Jag kan alltså ta med mig dosan och originalnyckeln till en låssmed (eller va d heter) och köra en kopia på originalet till dosan.
Då får jag en centrallåsdosa och flipnyckel i ett. precis som på alla nyare bilar wink


https://www1.garaget.org/gallery/images/5/4591/4591-be3fcc80b7b5790cadebc2275be4f34b_large.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/5/4591/4591-1f36c9394c73cbe04e658ef87f568172_large.jpg

Senast redigerat av spraYcanE (28 november 2011)

Pim_Pim
28 november 2011 ·

Du lägger ner mycket tid på karossen och det ger verkligen ett fint resultat.
Och jag hoppas att du tänker göra något motormässigt ? smile

spraYcanE TeamWCR.se
28 november 2011 · 533 Inlägg

Pim_Pim skrev:
Du lägger ner mycket tid på karossen och det ger verkligen ett fint resultat.
Och jag hoppas att du tänker göra något motormässigt ? smile

Det är en GL så det blir inget motormässigt.
Skulle ja lyckligtvis komma över en turbomotor ngn gång billigt så tvekar jag inte.

Mack Forum- och sitemoderator
28 november 2011 · 26 148 Inlägg

spraYcanE skrev:

AirOne skrev:

spraYcanE skrev:

Finns en logisk förklaring till detta wink
Lathet. ^^ Det var sjukt många bilder som kom in på en och samma gång då jag påbörjade arbetet för några veckor sedan och startade tråden idag.
Tänkte att frågorna skulle komma allt eftersom.

Vad vill du veta ? wink

Tja..haha. Hur saker och ting är svetsade/kapade och så vidare. Hur du tänkte när du gjorde det och det.
Behöver ju inte skriva en roman direkt, men är alltid intressant att lära sig av de som "kan", hehe.

Svarar mer än gärna på dina frågor. Men du ger mig ett sånt stort utbud att prata om då jag redan har kommit så långt på vägen smile) hade varit lättare om du nämnde en viss del av bilen wink)

Men kan säga så här. Från början skulle jag bara byta bakljusen på bilen, sen spåra det ur. Det blev mer och mer arbete.
Jag fick bilen, fick även med en låda där dessa ljus låg. Så det var på den biten allt uppstod.
Jag har grejat med bilar i alla år men efter jag breddade Golfen så dog allt intresse ut. Så man kan se detta som ett projekt till att återuppliva ett gammalt intresse.

Du får jättegärna fråga mig om en specifik del, så kan ja förklara lättare. just nu är det så mycket att hålla reda på.

Frågor lär nog komma längst vägen, hehe.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang