Tankmätare 740, fungerar men visar fel.

caspersson1
30 november 2011 · 11 Inlägg

Hej, köpte en vinterhäck volvo 740 den börja läcka bränsle såg att det va från armaturen och tankmätaren fungerade och stämde så man kunde lita på den, men nu till saken det va den icke plats och så bytte jag till plast och nu sluta mätaren funka.. eller jag den funkar men stämmer inte för 5 öre, Har nästan fulltank men den står över reserven.. Vad kan va fel? skarva om Jorden men funka inte sad

Grimling Professionell amatör
30 november 2011 · 451 Inlägg

Du skriver ju inte farligt rörigt Mazt tongue Tankgivare är alltså samma som innan eller ?

AUDI - Four rings to rule them all
Volkswagen Typ 1 Bubbla "Low as my morals" (1961)
caspersson1
30 november 2011 · 11 Inlägg

Haha har aldrig varit bra på att skriva hmm all är samma som innan förutom att jag bytte hela armaturen från icke plast till plast tongue

Joakim-S Hobby Fotograf
30 november 2011 · 650 Inlägg

Prova byta armatur till en likadan som satt i bilen innan?

MG e-HS (2021)
Growe Fri fart för ett fritt folk!
30 november 2011 · 13 744 Inlägg

blir så om man inte har rätt amatur

blev samma problem på min fast jag har en 91:ans 740 och pump+amatur kommer från en 98:a

när jag har full tank lyser reserven och när jag har tom tank är den nästan uppe på halv tank

inget att bry sig om bara att köra  påsmile finns 2 olika alternativ antingen byta amaturen igen eller byta mätarhus smile

Kör fort så hinner inget hända...
Seat Arosa (1999)
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
caspersson1
30 november 2011 · 11 Inlägg

antog att det va min utväg.. så får byta mätarhus så jag iaf har en trippmätare antar jag :S

Growe Fri fart för ett fritt folk!
30 november 2011 · 13 744 Inlägg

haha jag kör utan h-mätare tripp och tankmätare

dom senaste 3tankingarna har jag legat mellan 55-56liter snacka om att man har sjuk känsla smile

Kör fort så hinner inget hända...
Seat Arosa (1999)
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
caspersson1
1 december 2011 · 11 Inlägg

Jo det måste du ha iaf tongue men jag har iaf fått tag på en annan armatur som jag ska prova funkar det inte med den så ger jag nog upp det och köper en ny mätare med fungerande tripp på tongue

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang