Hej, jag har ett väldigt jobbigt problem med vinterbilen som är en volvo 745 - 88a.
Ja har i en veckas tid försökt att få fart på värmen, ja har spolat rent hela systemet ett flertal gånger, det har hjälpt ett tag och värmen har börjat flöda normalt. För att sedan försvinna senare, Jag har även bytt termostat.
Idag spruta jag rent elementet för ungefär 8onde gången, denna gång gjorde jag det direkt efter att jag hade åkt cirka 3mil med bilen. då kände jag att det kom ut en massa klumpar, så antar att det är elementet som har erjat igen? Då det fungerar ett tag efter att jag gjort rent hela systemet. SÅ antar antar jag får göra detta ett flertal gånger till då jag helt skulle vilja undvika att ta dän hela elementet då man väll måste ta där hela instrumentpanelen osv då?
Men jag har också märkt att det kommer mer värme då jag varvar upp den väldigt mycket, detta tyder väll på dålig vattenpump? Men bilen har aldrig haft tendens att börja koka fast jag vart ute en hel kväll och lekt.
Men kan det vara värt att byta vattenpump ändå?
Är det några fler som har haft samma problem? Som sagt har jag redan läst en massa trådar men för de flesta andra har det räckt med att göra rent systemet, vilket jag redan har gjort flera gånger.
MVH