Hej alla glada!
Det har legat lite på minussaldo med uppdateringar i den här tråden på sistone. Inte för att jag legat på latsidan, utan snarare för att jag har haft så sjukt mycket att göra. Dels mycket på jobbet, hemma med min höggravida fru och sen självklart med V8-projektet.
Jag tänkte att jag lägger upp ett gäng bilder som får sammanfatta vad jag gjort sista månaden.
Dels så har jag portat klart topparna. Det tog en jävla tid, men jag tror att det var värt det. Enligt flödesbänken och lite matematiska formler så ska det ha gett mellan 20-40 hästar. Lägger upp en bild på en insugskanal bara för att visa ungefär vad jag har gjort.
![http://i50.photobucket.com/albums/f305/Quinnan/Projekt%20383cui/2013-04-14120103_zps2a151ae7.jpg]()
![http://i50.photobucket.com/albums/f305/Quinnan/Projekt%20383cui/2013-04-14120128_zps6ed59125.jpg]()
Sen har jag även kört topparna i flödesbänk tillsammans med insuget, mest bara för att se att det inte är några begränsningar där. Såg väldigt bra ut. Ingen flödesbegränsning utan snarare tvärtom. Samma maxflöde men lite jämnare kurva.
![http://i50.photobucket.com/albums/f305/Quinnan/Projekt%20383cui/2013-04-15173840_zps561497d6.jpg]()
Innan topparna åkte på så passade jag på att kolla avstånd mellan kolvtopp och ventil också. Enkelt gjort med modellera. På med lera på kolven, på med en topp tillfälligt, dra runt motorn några varv och sen är det bara att skära i leran och mäta tjockleken på den med ett skjutmått.
![http://i50.photobucket.com/albums/f305/Quinnan/Projekt%20383cui/2013-04-20165729_zps6ba882af.jpg]()
För att kunna beställa stötstänger så var jag tvungen att kolla hur långa dom skulle vara. Jag tillverkade en stötstång som var ställbar i längd. Sen var det bara att montera en vippa, dra på lite färg på ventilskaftet och dra runt motorn några varv och kolla vart anliggningen mellan vippa och ventil hamnade. Smidigt nog så verkade standardlängden på stång stämma riktigt bra för min setup.
![http://i50.photobucket.com/albums/f305/Quinnan/Projekt%20383cui/2013-04-28174530_zps4358b40c.jpg]()
Sen allt ovanstående hände så har jag hunnit beställa och få hem grejer från USA. Comp Cams crome-molly stötstänger, MSD Blaster tändspole, billet-alu remoskivor, oljesticka och lite annat smått och gott. Och nu igår kväll så åkte hela ventilmekanismen ihop. Blev riktigt stiligt tycker jag.
![http://i50.photobucket.com/albums/f305/Quinnan/Projekt%20383cui/2013-05-07173537_zps67ce84f2.jpg]()
![http://i50.photobucket.com/albums/f305/Quinnan/Projekt%20383cui/2013-05-07173549_zpsa2b7c024.jpg]()
![http://i50.photobucket.com/albums/f305/Quinnan/Projekt%20383cui/2013-05-07174707_zps9ec26a05.jpg]()
![http://i50.photobucket.com/albums/f305/Quinnan/Projekt%20383cui/2013-05-07182136_zpsccfe7e77.jpg]()
Om jag sen lägger upp en sån här bild och sen säger att det förmodligen kommr en filmupdate senare ikväll, vad säger ni då?

![http://i50.photobucket.com/albums/f305/Quinnan/Projekt%20383cui/2013-05-07202231_zps16486c15.jpg]()
Återkommer ikväll
