DalleRacing bygger B230 med 16v topp 600hk ( Guide )

DalleRacing
14 december 2011 · 1 738 Inlägg

Mattias-M skrev:
inget fan av Volvo över huvetaget egntligen men efter vad man hört, läst och sett så är ett gammalt rödblock alltid uppskattat när de är i rätta händer, keep on rocking in a fast world! wink

Tackar big_smile

Volvo 940 16v Turbo "Angry Betty" (1993)
DalleRacing
14 december 2011 · 1 738 Inlägg

syabo skrev:
Vad ska du köra med för turbo?
Snickra ett eget grenrör?
Sprut?
Soppa system?
More info!

Det kommer med tiden wink Inget som är bestämt än

Volvo 940 16v Turbo "Angry Betty" (1993)
Denniss_
14 december 2011 · 99 Inlägg

kommer följas smile bra att du förklarar allt det uppskattas smile

DalleRacing
14 december 2011 · 1 738 Inlägg

Denniss_ skrev:
kommer följas smile bra att du förklarar allt det uppskattas smile

De tycker jag wink Jo de var lite tanken, vet själv hur jobbigt det är när man inte vet vart man ska ta vägen o aldrig får hjälp smile

MVH

Volvo 940 16v Turbo "Angry Betty" (1993)
strandberg31
14 december 2011 · 2 419 Inlägg

Ser läckert ut big_smile Vad för bil ska du ner med motorn i sen? smile

Nissan Skyline R33 GTST "MINTY" (1994)
Mog1 High on diesel and gasoline
14 december 2011 · 368 Inlägg

Passa dig för ståldreven bara, Peter köper dessa från parner och hans j..vla skit ska man inte lita på! smile Annars ser det trevligt ut, peter har gjort mycket jobb på min motor med smile

Volvo 945 "Gråben" (1992)
Volvo S60-R "Blacked Out" (2004)
DalleRacing
14 december 2011 · 1 738 Inlägg

strandberg31 skrev:
Ser läckert ut big_smile Vad för bil ska du ner med motorn i sen? smile

De blir nog en 740  wink

Volvo 940 16v Turbo "Angry Betty" (1993)
DalleRacing
14 december 2011 · 1 738 Inlägg

Mog1 skrev:
Passa dig för ståldreven bara, Peter köper dessa från parner och hans j..vla skit ska man inte lita på! smile Annars ser det trevligt ut, peter har gjort mycket jobb på min motor med smile

Drevet är från parner wink Är lite misstänksam med den lilla kilen bara :S

Volvo 940 16v Turbo "Angry Betty" (1993)
Mog1 High on diesel and gasoline
14 december 2011 · 368 Inlägg

DalleRacing skrev:

Mog1 skrev:
Passa dig för ståldreven bara, Peter köper dessa från parner och hans j..vla skit ska man inte lita på! smile Annars ser det trevligt ut, peter har gjort mycket jobb på min motor med smile

Drevet är från parner wink Är lite misstänksam med den lilla kilen bara :S

Har du fått en sådandär konstig kil som ser jättemycket för liten ut? min kusin fick det med bara åka till honom och slänga det i huvudet å köpa det utav kl-racing så får du kil utan att behöva slipa å grejja plus att det är helt runt som inte parners verkar vara.. tongue

Volvo S60-R "Blacked Out" (2004)
Volvo 945 "Gråben" (1992)
joncho
14 december 2011 ·

DalleRacing skrev:
Finns ingen anledning att köpa en ny större oljepump då en original pump funkar alldeles utmärkt för minna HK! Det som gjorts med denna originalpump är att den är helt genomgången o kontrollerad, silen är rengjord o själva pumpen är chimsad för lite extra oljetryck! Har dock inte chimsat den själv utan köpte nu denna färdig o kan inte berätta hur man går till väga! Så spara pengarna o andvänd eran original men putsa upp den först wink

http://www1.garaget.org/gallery/images/100/99779/99779-de48151374fb94fdb693f814eca9f53b.jpg

vad för hk funkar den till?

Jonasarvidsson Maniac
15 december 2011 · 536 Inlägg

Kul med någon som är seriöst och kan sina saker! smile Själv håller jag på att bygga på mitt FK block.. Helsmitt med ordentliga grejor.. Man kanske skulle startat en projekttråd smile

DalleRacing
15 december 2011 · 1 738 Inlägg

Mog1 skrev:

DalleRacing skrev:

Mog1 skrev:
Passa dig för ståldreven bara, Peter köper dessa från parner och hans j..vla skit ska man inte lita på! smile Annars ser det trevligt ut, peter har gjort mycket jobb på min motor med smile

Drevet är från parner wink Är lite misstänksam med den lilla kilen bara :S

Har du fått en sådandär konstig kil som ser jättemycket för liten ut? min kusin fick det med bara åka till honom och slänga det i huvudet å köpa det utav kl-racing så får du kil utan att behöva slipa å grejja plus att det är helt runt som inte parners verkar vara.. tongue

Ja de stämmer smile blir nog att inhandla en ny kil iaf wink den jag har nu ser lite kräsen ut big_smile

Volvo 940 16v Turbo "Angry Betty" (1993)
DalleRacing
15 december 2011 · 1 738 Inlägg

joncho skrev:

DalleRacing skrev:
Finns ingen anledning att köpa en ny större oljepump då en original pump funkar alldeles utmärkt för minna HK! Det som gjorts med denna originalpump är att den är helt genomgången o kontrollerad, silen är rengjord o själva pumpen är chimsad för lite extra oljetryck! Har dock inte chimsat den själv utan köpte nu denna färdig o kan inte berätta hur man går till väga! Så spara pengarna o andvänd eran original men putsa upp den först wink

http://www1.garaget.org/gallery/images/100/99779/99779-de48151374fb94fdb693f814eca9f53b.jpg

vad för hk funkar den till?

svårt att säga, ligger du på 5-6 bar fullast så räcker den nog ett tag wink kompisen kör 16v turbo 630 hk på hjulen o han ligger på 4,5 fullast har jag för mig utan några motorproblem! Även Peter tyckte en originalpump ska räcka om den är iordningjord så jag testar! Men den är chimsad som sagt så lite mer tryck är det i den nu än original

Volvo 940 16v Turbo "Angry Betty" (1993)
DalleRacing
15 december 2011 · 1 738 Inlägg

Jonasarvidsson skrev:
Kul med någon som är seriöst och kan sina saker! smile Själv håller jag på att bygga på mitt FK block.. Helsmitt med ordentliga grejor.. Man kanske skulle startat en projekttråd smile

Tackar smile de tycker jag du ska wink

Senast redigerat av DalleRacing (15 december 2011)

Volvo 940 16v Turbo "Angry Betty" (1993)
Jonasarvidsson Maniac
15 december 2011 · 536 Inlägg

Ska bli sjukt kul att följa! Älskar när man tar hand om gamla goda rödblockare! wink Våga vägra t5!

fredde_86
15 december 2011 · 192 Inlägg

bra jobbat dalle blir att följa detta med:P ser fram i mot att se dig på gatan i sommar:D
Men kommer kännas tomt utan den svarte i sommar:P gilla den skarpt.....

Mog1 High on diesel and gasoline
15 december 2011 · 368 Inlägg

DalleRacing skrev:

Mog1 skrev:

DalleRacing skrev:

Drevet är från parner wink Är lite misstänksam med den lilla kilen bara :S

Har du fått en sådandär konstig kil som ser jättemycket för liten ut? min kusin fick det med bara åka till honom och slänga det i huvudet å köpa det utav kl-racing så får du kil utan att behöva slipa å grejja plus att det är helt runt som inte parners verkar vara.. tongue

Ja de stämmer smile blir nog att inhandla en ny kil iaf wink den jag har nu ser lite kräsen ut big_smile

Köp kilen på kl ! så slipper du hålla på och modifiera.. parners kil måste man slipa ner lite för att den ska passa om man får rätt då vill  säga smile

Volvo 945 "Gråben" (1992)
Volvo S60-R "Blacked Out" (2004)
DalleRacing
15 december 2011 · 1 738 Inlägg

Jonasarvidsson skrev:
Ska bli sjukt kul att följa! Älskar när man tar hand om gamla goda rödblockare! wink Våga vägra t5!

Helt rätt wink

Volvo 940 16v Turbo "Angry Betty" (1993)
DalleRacing
15 december 2011 · 1 738 Inlägg

fredde_86 skrev:
bra jobbat dalle blir att följa detta med:P ser fram i mot att se dig på gatan i sommar:D
Men kommer kännas tomt utan den svarte i sommar:P gilla den skarpt.....

Du kommer gilla den här mer fredde wink den svarte lär du se iaf, kommer gå i östergötland smile ska bjuda dig på en tur sen ska du se wink

Volvo 940 16v Turbo "Angry Betty" (1993)
DalleRacing
15 december 2011 · 1 738 Inlägg

Mog1 skrev:

DalleRacing skrev:

Mog1 skrev:

Har du fått en sådandär konstig kil som ser jättemycket för liten ut? min kusin fick det med bara åka till honom och slänga det i huvudet å köpa det utav kl-racing så får du kil utan att behöva slipa å grejja plus att det är helt runt som inte parners verkar vara.. tongue

Ja de stämmer smile blir nog att inhandla en ny kil iaf wink den jag har nu ser lite kräsen ut big_smile

Köp kilen på kl ! så slipper du hålla på och modifiera.. parners kil måste man slipa ner lite för att den ska passa om man får rätt då vill  säga smile

blir att köpa kilen på kl, följer ditt råd men den ser alldeles för klen ut som parner har, litar inte riktigt på den

Volvo 940 16v Turbo "Angry Betty" (1993)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang