3775
Sök

Volvo 850 turbo laddtrycks fråga

551 Inlägg
18 december 2011
Trådstartare
Nu har jag kört med bilen en del både stan och motorväg. samma som innan fast utan felkoder. man kan inte segdra den när man ska köra om på motorväg utan reglera gasen så att den inte laddar fullt. annars så rycker den. ska inhandla nya vakumslangar imorgon och byta. har haft av wg pinnen och den står så att man får dra den 1-2mm för att den ska gå på. muttern som sitter där har rostat fast det går inte o rubba.. ska se om jag hinner kolla på det imorgon, måste ju börja handla julklappar också :-) tack till alla engagerade i tråden!

You can't B serious, oh K

1 353 Inlägg
18 december 2011
1-2mm förspänn borde va alldeles lagom. bort me pysen o kolla GLT också. sen efter de ska allt funka som vanligt.

Fri fart för ett fritt folk!
15 015 Inlägg
18 december 2011
personligen tror jag ej att dom har ändrat glt

så börja med att fixa slangarna så kommer den säkert gå som den borde

trist när idioter är på och mekar med dessa motorer

Kör fort så hinner inget hända...

1 353 Inlägg
18 december 2011
de har de garanterat inte eftersom att det är så lite förspänn, problem ligger i pysen smile

551 Inlägg
18 december 2011
Trådstartare
skönt o höra. för det verkar som om ingen har rört skruven sedan den var ny utan gjort på detta konstiga sätt.. kan motorn ha tagit skada av att den har huggit till ett par gånger? motorn går tyst och fint annars..

1 353 Inlägg
18 december 2011
skada o skada är inget du kan se utifrån, dela den o kolla.. tongue
ja undrar om den är chippad över huvudtaget.. de återstår o se, håll oss uppdaterade!! big_smile

551 Inlägg
20 december 2011
Trådstartare
Uppdaterar litegrann, lagt upp bilen och 2 videor (kolla dom) , har köpt vakuumslang nu på biltema, den verkar mycket tunnare än slangarna som sitter på! Vakuumslang 4mm heter de. Fungerar det med dom?
Har mailat ATM patrik och ska skicka in min box för chipning så det blir steg 1 till o börja med, ska byta slangarna imorgon, bränslefilter, stift och rotor/fördelarlock ska bytas också.
Sen så tyckte jag att den drog kopiöst med bensin, tankade fullt körde ca 20 mil, rätt så hårt och häftiga accelerationer så var bränslemätaren på halva, men jag tankade upp idag så gick det bara i 25 liter så det är väl acceptabelt, mätaren stämmer inte alls.. Tomgången är fortfarande lite hög, ca 1000-1100 varv.
Senast redigerat av marven (20 december 2011)

2 Inlägg
3 september 2012
Growe skrev:
skulle isånt fall köra på autotech dom är RIKTIGT duktiga när vi pratar volvos vitblockare

men att koppla bort allt och koppla det rätt är inte svårt det klarar alla av

nummer 16 är magnetventilen

http://www1.garaget.org/gallery/archive … x8m0dd.jpg

Slang nummer 20, vart ska den sitta ?

Med vänlig hälsning, bitzorro.

Volvo tönt... =)
2 349 Inlägg
3 september 2012
bitzorro skrev:
Growe skrev:
skulle isånt fall köra på autotech dom är RIKTIGT duktiga när vi pratar volvos vitblockare

Det va en gammal tråd du hittade!

Slang nr. 20 skall sitta på insuget, eller ibland sitter den på t-kors i slangen som går till laddtrycksmätaren, men för snabbast respons hade jag satt den på vakumträdet (sitter under kåpan till wirerullarna till spjällhuset) pilla bort en av "hattarna" å sätt slangen där...

2 Inlägg
3 september 2012
Xoff skrev:
bitzorro skrev:
Growe skrev:

Det va en gammal tråd du hittade!

Slang nr. 20 skall sitta på insuget, eller ibland sitter den på t-kors i slangen som går till laddtrycksmätaren, men för snabbast respons hade jag satt den på vakumträdet (sitter under kåpan till wirerullarna till spjällhuset) pilla bort en av "hattarna" å sätt slangen där...

Takkar för snabt svar. Jag får koppla den på trädet då jag kjör gamla v70 utan laddtrycksmätare .

" tråden är kanskje gammal, men fortfarande lika användbar "

Sök