Köpråd: Schysst turbobil för runt 30 000?

Aerocombi Xenoholic
5 januari 2012 · 2 559 Inlägg

Får man fråga TS varför inte SAAB?
Piskar ju 850r om man bara E85 mappar dem wink

En SAAB utan turbo är som en räkmacka utan räkor ;)
Åker SAAB 9-5 Aero , SAAB 9-3 Nordic 333 concept ,Subaru Forester 2.5 XT eller en än så länge turbolös Honda CBR 929 Fireblade beroende på väder o humör :D
Saab 9-5 AERO "THE RUBY" (2000)
Saab 9-3 SE "-Autotech killer-" (1999)
Subaru Forester 2.5 XT "Mörkrädd" (2006)
Andyy90 Boosted engines are an addictive sickness
5 januari 2012 · 1 163 Inlägg

Aerocombi skrev:
Får man fråga TS varför inte SAAB?
Piskar ju 850r om man bara E85 mappar dem wink

en mappning är ju gratis också såklart smile

~Andy~
Aerocombi Xenoholic
5 januari 2012 · 2 559 Inlägg

Andyy90 skrev:

Aerocombi skrev:
Får man fråga TS varför inte SAAB?
Piskar ju 850r om man bara E85 mappar dem wink

en mappning är ju gratis också såklart smile

Inte gratis men finns många som kan det, o skulle tro att det går att få ganska billigt wink

En SAAB utan turbo är som en räkmacka utan räkor ;)
Åker SAAB 9-5 Aero , SAAB 9-3 Nordic 333 concept ,Subaru Forester 2.5 XT eller en än så länge turbolös Honda CBR 929 Fireblade beroende på väder o humör :D
Subaru Forester 2.5 XT "Mörkrädd" (2006)
Saab 9-5 AERO "THE RUBY" (2000)
Saab 9-3 SE "-Autotech killer-" (1999)
JimmyAndersson
5 januari 2012 · 1 679 Inlägg

Aerocombi skrev:
Får man fråga TS varför inte SAAB?
Piskar ju 850r om man bara E85 mappar dem wink

fast då om man lägger ut samma pengar på 850in så kör den säkert ifrån saaben med E85 smile

Volvo 244 "GLT" (1988)
Andyy90 Boosted engines are an addictive sickness
5 januari 2012 · 1 163 Inlägg

JimmyAndersson skrev:

Aerocombi skrev:
Får man fråga TS varför inte SAAB?
Piskar ju 850r om man bara E85 mappar dem wink

fast då om man lägger ut samma pengar på 850in så kör den säkert ifrån saaben med E85 smile

Japp smile

~Andy~
SylvesterStallone
5 januari 2012 · 1 433 Inlägg

JimmyAndersson skrev:

Aerocombi skrev:
Får man fråga TS varför inte SAAB?
Piskar ju 850r om man bara E85 mappar dem wink

fast då om man lägger ut samma pengar på 850in så kör den säkert ifrån saaben med E85 smile

snap!

BMW 730D (2005)
Growe Fri fart för ett fritt folk!
5 januari 2012 · 13 669 Inlägg

Andyy90 skrev:

JimmyAndersson skrev:

Aerocombi skrev:
Får man fråga TS varför inte SAAB?
Piskar ju 850r om man bara E85 mappar dem wink

fast då om man lägger ut samma pengar på 850in så kör den säkert ifrån saaben med E85 smile

Japp smile

hehe troligen...iof behöver man inte mappa 850 för e85 smile

bara byta spridare och det är färdigt smile

ganska säker på att inte saaben har något större att sätta imot så länge vi snackar orginal motorer med orginal agg
smile

Kör fort så hinner inget hända...
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Seat Arosa (1999)
PMPerformance
5 januari 2012 · 2 266 Inlägg

Subaru legacy turbo 4wd 200hk med ketchup effekt original underbar bil att ha på vintern dock ligger körkortet löst varje gång man kör en sån

svetsdiff !!!
granadadr
5 januari 2012 · 7 268 Inlägg

PMPerformance skrev:
Subaru legacy turbo 4wd 200hk med ketchup effekt original underbar bil att ha på vintern dock ligger körkortet löst varje gång man kör en sån

för slööööööööööö wink men en sån kombi vore ju ett komplement till min turbokombi smile
jag körde med en sierra Cosworth en vinter 350hk är ganska lagom på vintern wink

PMPerformance
5 januari 2012 · 2 266 Inlägg

granadadr skrev:

PMPerformance skrev:
Subaru legacy turbo 4wd 200hk med ketchup effekt original underbar bil att ha på vintern dock ligger körkortet löst varje gång man kör en sån

för slööööööööööö wink men en sån kombi vore ju ett komplement till min turbokombi smile
jag körde med en sierra Cosworth en vinter 350hk är ganska lagom på vintern wink

Finns ju chip så man pillar ut 260hk. Jag tyckte min gick jävligt bra och de var motorn karaktär som gör de att allt händer efter 4000 varv

svetsdiff !!!
granadadr
5 januari 2012 · 7 268 Inlägg

kommer de så sent??? tyckte min cossy hade ketchup å den kom vid 3000rpm,,

gosey
5 januari 2012 · 51 Inlägg

Growe skrev:
har lite svårt att förstå hur någon kan tycka att en 1.8T är pigg oavsätt chippad eller orginal?!

då har ni tydligen inte testat en pigg fwd turbo bil
provkör så får du en ganska tydlig bild av vad som går bra och inte för dom där trötta 1.8liters maskinerna med sina 150hk kunde man lika gärna skita i att ha ett aggregat
sen har dom börjat rasa i klass med saab 9-5 och 9-3 istort sätt samma problem som saabarna dessutom

tror att en 850turbo är svårslagen faktist en sån med autotech steg3 är inte slö går tillräckligt utan att behöva göra något
men undvik automat

s40 är inte fel heller med rostar som fan

ska det vara en audi är det deras 2.2liters turbo maskin som gäller resten är meningslöst att titta på

Hur fan kan du säga att en 1.8T inte är pigg ?
Om du nu lever i din lilla drömbubbla så får du jättegärna komma ner med din superräser volvo så kan jag med glädje visa dig att dessa 1,8T motorn är mer än pigga ! jag vet att bakom hamnar jag men det är ikke med mycket !

Audi A4 1.8t "8000 mil" (1997)
PMPerformance
5 januari 2012 · 2 266 Inlägg

granadadr skrev:
kommer de så sent??? tyckte min cossy hade ketchup å den kom vid 3000rpm,,

Iallafall när den hade original luftburk och nån luftstrypning som vevhusventen går in i. Bytte de mot ett tre tum rör och ett öppet sportluftfilter vips så kom den igång vid 3-3,500 varv men om andra sidan så varv väl varvstoppet nära 8000 varv har jag för mig. Hade säkert varit en annan bil med ett chip tyckte själv de var lite jobbigt sent när man åkt volvo turbos som kommit igång vid 2-2,500 varv.

svetsdiff !!!
Rquired Allmänt envis
5 januari 2012 · 12 512 Inlägg

gosey skrev:

Growe skrev:
har lite svårt att förstå hur någon kan tycka att en 1.8T är pigg oavsätt chippad eller orginal?!

då har ni tydligen inte testat en pigg fwd turbo bil
provkör så får du en ganska tydlig bild av vad som går bra och inte för dom där trötta 1.8liters maskinerna med sina 150hk kunde man lika gärna skita i att ha ett aggregat
sen har dom börjat rasa i klass med saab 9-5 och 9-3 istort sätt samma problem som saabarna dessutom

tror att en 850turbo är svårslagen faktist en sån med autotech steg3 är inte slö går tillräckligt utan att behöva göra något
men undvik automat

s40 är inte fel heller med rostar som fan

ska det vara en audi är det deras 2.2liters turbo maskin som gäller resten är meningslöst att titta på

Hur fan kan du säga att en 1.8T inte är pigg ?
Om du nu lever i din lilla drömbubbla så får du jättegärna komma ner med din superräser volvo så kan jag med glädje visa dig att dessa 1,8T motorn är mer än pigga ! jag vet att bakom hamnar jag men det är ikke med mycket !

Jag håller med Growe om att där inte är någon direkt kick eller karaktär i en 1.8t utan att det är en rätt tråkig motor. Jag önskar dig lycka till i loppet mot Volvo, om du endast hamnar en liten bit bakom en 100hk starkare T5 hade det förvånat mig mycket...

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
gosey
5 januari 2012 · 51 Inlägg

alltid kul att säga sitt. men en god vänn till mig kör en 850 T5 men chip och avgas, körde helt jämnt mot honom på motorvägen, kan tillägga att jag nästan såg en tår i ögat så irriterad han var !   menmen dem 1.8t du åkt/kört kanske inte går så som mig gör,,, vad vet jag smile

Audi A4 1.8t "8000 mil" (1997)
LIVINL0UD
5 januari 2012 · 1 582 Inlägg

Haha, har du någonsin kört en "trimmad" 1.8t? Nu pratar jag inget monster utan 230-260hk. Dom rör på sig fin fint.
Min gamla Audi hade i alla fall inga problem att piska Bmw:s 325, 328, och 330 suck on that biaaatch cool

Rquired skrev:
Jag håller med Growe om att där inte är någon direkt kick eller karaktär i en 1.8t utan att det är en rätt tråkig motor. Jag önskar dig lycka till i loppet mot Volvo, om du endast hamnar en liten bit bakom en 100hk starkare T5 hade det förvånat mig mycket...

gosey
5 januari 2012 · 51 Inlägg

LIVINL0UD skrev:
Haha, har du någonsin kört en "trimmad" 1.8t? Nu pratar jag inget monster utan 230-260hk. Dom rör på sig fin fint.
Min gamla Audi hade i alla fall inga problem att piska Bmw:s 325, 328, och 330 suck on that biaaatch cool

Rquired skrev:
Jag håller med Growe om att där inte är någon direkt kick eller karaktär i en 1.8t utan att det är en rätt tråkig motor. Jag önskar dig lycka till i loppet mot Volvo, om du endast hamnar en liten bit bakom en 100hk starkare T5 hade det förvånat mig mycket...

Tack! äntligen någon som förstår!
haha ja som du säger, bmw:s 6or utan överladd har som sagt inte så mycket att säga till om smile !!

Audi A4 1.8t "8000 mil" (1997)
steifan DR!FTT3KN!K3R
5 januari 2012 · 10 427 Inlägg

gosey skrev:

LIVINL0UD skrev:
Haha, har du någonsin kört en "trimmad" 1.8t? Nu pratar jag inget monster utan 230-260hk. Dom rör på sig fin fint.
Min gamla Audi hade i alla fall inga problem att piska Bmw:s 325, 328, och 330 suck on that biaaatch cool

Rquired skrev:
Jag håller med Growe om att där inte är någon direkt kick eller karaktär i en 1.8t utan att det är en rätt tråkig motor. Jag önskar dig lycka till i loppet mot Volvo, om du endast hamnar en liten bit bakom en 100hk starkare T5 hade det förvånat mig mycket...

Tack! äntligen någon som förstår!
haha ja som du säger, bmw:s 6or utan överladd har som sagt inte så mycket att säga till om smile !!

Men motorerna var säkert roligare i 325, 328 och 330-bilarna. Och då är de ändå ganska tråkiga. wink
Nej, 1,8t är för icke fordonsintresserade som vill köra från a till b tongue

gosey
5 januari 2012 · 51 Inlägg

haha ursäkta ? 1.8t är för folk som med ett stort smile på läpparna kör skiten ur bmw:s som din !

Audi A4 1.8t "8000 mil" (1997)
steifan DR!FTT3KN!K3R
5 januari 2012 · 10 427 Inlägg

gosey skrev:
haha ursäkta ? 1.8t är för folk som med ett stort smile på läpparna kör skiten ur bmw:s som din !

haha smile Hängde av en Golf GTI i somras vid rödljusen, det var skoj smile Men det tyckte inte ghettosmurfarna i Golfen tongue

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang