när jag startar motorn så varvar den upp som vanligt men sen går varvet ner så bilen nästan självdör... vad kan detta va för fel`??
sen ibland när jag startar bilen så låter den traktorliknande... vet ej va felet är... det konstiga är att detta händer bara ibland... om jag ruckar lite på tändhattarna till tändstiften så försvinner det i 1-2 dagar sen är det tillbaka igen...
det är knacket jag är mest orolig för... den går på alla cylindrar.... såklart är det svårt att förklara ett ljud med text men man kan säga att den låter som en disel med en förkylning lr liknande den knackar på rejält...
Det låter nästan som bilen "knackar" ventiler...låter det hela tiden? Remmen kan ha hoppat en kugg på det lilla hjulet som driver kamaxeln. Då öppnar ventilerna för sent och slår i kolven...:S
du har inte tänkt på o låta bilen stå en stund innan du kör.. de sitter själv justerande ventil lyftare på audin.. min knackar oxå mycke i början men sedan försvinner de när den blir varm o ventilerna har justerat sig..