audi 90 problem?

jolet
3 september 2006 · 42 Inlägg

när jag startar motorn så varvar den upp som vanligt men sen går varvet ner så bilen nästan självdör... vad kan detta va för fel`??

sen ibland när jag startar bilen så låter den traktorliknande... vet ej va felet är...
det konstiga är att detta händer bara ibland... sad om jag ruckar lite på tändhattarna till tändstiften så försvinner det i 1-2 dagar sen är det tillbaka igen...

Gti_Goffe
3 september 2006 · 62 Inlägg

kanske inte går på alla cylindrar då! prova att byta tändkablar o stift..

Todé
Miklen
3 september 2006 ·

haru kollat tomgångsmotorn ?

The_Dude
3 september 2006 · 550 Inlägg

Gti_Goffe skrev:
kanske inte går på alla cylindrar då! prova att byta tändkablar o stift..

Tändkablarna går till 90% aldrig isönder på de bilarna, däremot tändhattarna är känsliga.

jolet
4 september 2006 · 42 Inlägg

´bytte stift idag vart ingen skillnad... =/

det är knacket jag är mest orolig för... den går på alla cylindrar....
såklart är det svårt att förklara ett ljud med text men man kan säga att den låter som en disel med en förkylning tongue lr liknande den knackar på rejält...

Dande
4 september 2006 · 12 Inlägg

Det låter nästan som bilen "knackar" ventiler...låter det hela tiden? Remmen kan ha hoppat en kugg på det lilla hjulet som driver kamaxeln. Då öppnar ventilerna för sent och slår i kolven...:S

"Life starts at 200"
Volvo 740 T5 "B5234T" (1987)
Audi A6 Avant 2,0TDi "Dieselkraft" (2013)
carawelle
4 september 2006 · 460 Inlägg

The_Dude skrev:

Gti_Goffe skrev:
kanske inte går på alla cylindrar då! prova att byta tändkablar o stift..

Tändkablarna går till 90% aldrig isönder på de bilarna, däremot tändhattarna är känsliga.

Tändkablar är förbrukningsvara dom med precis som tändstiften.

A.E
bilverkstadsägare i 25år

The_Dude
5 september 2006 · 550 Inlägg

Tryckstången till vaccumopumpen brukar bli sliten. Då kanackar de rejält speciellt om man rusar upp motorn lite. Har bytt flera sådana

jolet
5 september 2006 · 42 Inlägg

tackar så mycket får hoppas att det kan va nått av detta...

var även till en verkstad idag och dom trodde att felet var vid ventilerna att dom öppnade sig fel....

racebird
19 november 2006 · 8 Inlägg

du har inte tänkt på o låta bilen stå en stund innan du kör.. de sitter själv justerande ventil lyftare på audin.. min knackar oxå mycke i början men sedan försvinner de när den blir varm o ventilerna har justerat sig..

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang