Jag hade inga problem med bilarna som var där, de var riktigt fina och många var de också vilket var grymt kul. Det är som vissa säger lite ricers där men det är ju en bilträff för alla japanska bilar, så inget man kan anmärka på så. Om vi ska vara petiga så kan man fråga sig varför träffen heter Wangan när träffen inte har något att göra med Wangan. Men vad hör det till, det funkar ju för folk så kör på.
Varför jag väljer realcar före är för att Wangan är (vare sig man vill eller inte) en vanliga parkeringsträff. Jag var där förra året från Sthlm och blev besviken. Arrangörerna gjorde inget och det var som vilken träff som helst här uppe i sthlm kändes det som. Man kom, parkerade hur man vill, och åkte när man kände för det. Det kom även in alla andra typer av märken som Volvos, BMW etc.
Så för mig att åka hela den vägen blir för mycket (då bensinen är dyr och hotell måste man också betala) så blir mycket som student. Tyvärr, tycker det är tråkigt själv liksom. Ni som är där nere så förstår jag helt klart att man väljer wangan före, men som sagt. För långt för mig.
Detta är mina egna ord. Nu för att prata som person från Club JDM ledningen så hoppas jag vi kan finnas representerade på båda träffarna. Jag vet inte om vi har tillräckligt med flaggor men det kanske går att ordna.
www.clubjdm.se