Nya Saabar kanske skrotas

Pierre-na
14 januari 2012 · 398 Inlägg

http://www.bytbil.com/nyheter/sv4zrkyg/ … tor=AD-500

Känns som det verkligen är över nu.

Senast redigerat av Pierre-na (14 januari 2012)

Alla är idioter tills dom bevisat motsatsen!
Hörs man inte syns man inte, syns man inte finns man inte!
NossRaL
14 januari 2012 · 145 Inlägg

Skulle faktiskt kunna tänka mejj att köpa en nu om dom ändå ska skrota dom,
Måste ju va bättre att sälja bilarna än å skrota dom.

Dodge Charger "Mopar Performance" (1967)
caromania Forummoderator
14 januari 2012 · 9 296 Inlägg

NossRaL skrev:
Skulle faktiskt kunna tänka mejj att köpa en nu om dom ändå ska skrota dom,
Måste ju va bättre att sälja bilarna än å skrota dom.

För vilket pris? För det är nog problemet, de kan inte sälja bilarna till det pris de är satta till. Förmodligen är det av skattetekniska skäl som bilarna förstörs, för att slippa betala ut kostnader, skatter etc?

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
TBOC_Razor Kattjäveln åt upp min kyckling!
14 januari 2012 · 6 170 Inlägg

För jävligt, och en av mina topprankade drömmar var just att få äga en 9-5 kombi i aero-utförande...

Hur fan ska det gå till nu då hade dom tänkt ??


J-la sopprötter...

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P
xXSammy
14 januari 2012 · 6 576 Inlägg

Får la improvisera lite, Caromania har ju både Rover och Austin? Verkar inte vara problem, hehe..

De/Dem
Pierre-na
14 januari 2012 · 398 Inlägg

Synd att konkursmäklarna inte kan sälja dom för att betala av en del av skulderna, Finns nog folk som skulle kunna betala hälften av nypriset för en ny Saab.

Ingen som vet vilka skatter och hur höga dom skulle vara?

Alla är idioter tills dom bevisat motsatsen!
Hörs man inte syns man inte, syns man inte finns man inte!
steifan DR!FTT3KN!K3R
14 januari 2012 · 10 427 Inlägg

I senaste Teknikens Värld stod det i en artikel (om reservdelar till SAAB) att det var lite halvdåligt med reservdelar till senaste 9-5:an. Det hade hänt att man plockat delar från bilar på monteringslinan. tongue cool

Navkapsel
14 januari 2012 · 4 637 Inlägg

Sorgligt...

På tal om Saab hoppas jag på jobb snart, grymt sugen på att köpa en 9-3!

För övrigt hoppas jag att staten eller någon annan lämplig åtminstonde köper Ursaaben. (En bil jag förövrigt sett live när jag var liten men som verkligen inte lämnar näthinnan. smile

Senast redigerat av Navkapsel (14 januari 2012)

Pim_Pim
14 januari 2012 ·

Jag kan lika gärna köpa dom billigt sad

OpelP1
14 januari 2012 · 1 412 Inlägg

Dom kan väl ställa dom på banan för en monstertrucktävling om dom ändå ska skrotas.

Tänk att se en monstertruck mosa kanske 25st nya saabar stående på rad, finns nog många som skulle betala bra för det.

Mattss0n LTJD
14 januari 2012 · 192 Inlägg

OpelP1 skrev:
Dom kan väl ställa dom på banan för en monstertrucktävling om dom ändå ska skrotas.

Tänk att se en monstertruck mosa kanske 25st nya saabar stående på rad, finns nog många som skulle betala bra för det.

Skulle betala bra för att se hjärndöda personer som du offras till gudarna.

Flyger just nu:
SAAB 9000 AERO
SAAB SONETT III - 71
SAAB 900 CABRIOLET
Saab Sonett III "4000 mil" (1971)
Saab 900 Cabriolet "Aero Wannabe" (1994)
OpelP1
14 januari 2012 · 1 412 Inlägg

Mattss0n skrev:

OpelP1 skrev:
Dom kan väl ställa dom på banan för en monstertrucktävling om dom ändå ska skrotas.

Tänk att se en monstertruck mosa kanske 25st nya saabar stående på rad, finns nog många som skulle betala bra för det.

Skulle betala bra för att se hjärndöda personer som du offras till gudarna.

Var skrev jag vad jag tycker om märket?
Jag skrev att om dom ändå ska skrotas så.......

Jag har själv åkt v4 så jag är ingen saab hatare.
Men det är över och bilarna kanske ska skrotas så då kan man väl göra något kul med dom istället.

Men vill du bli upprörd så får du väl bli det då.tongue

Senast redigerat av OpelP1 (14 januari 2012)

Mattss0n LTJD
14 januari 2012 · 192 Inlägg

Något kul är väl att sälja dem, och låta dem få lyckligare ägare. Det är kul enligt mig, om det nu inte blir fler Saabar så känns det helt hjärndött att skrota dem sista exemplaren.

Flyger just nu:
SAAB 9000 AERO
SAAB SONETT III - 71
SAAB 900 CABRIOLET
Saab 900 Cabriolet "Aero Wannabe" (1994)
Saab Sonett III "4000 mil" (1971)
agadiffen
14 januari 2012 · 739 Inlägg

Nu finns inte Saab mer dvs ingen som kan lämna garanti på en ny

Audi a6 2,4 utan t "limo" (1998)
Volkswagen Golf 4 tdi "Post räsern" (2003)
TBOC_Razor Kattjäveln åt upp min kyckling!
14 januari 2012 · 6 170 Inlägg

agadiffen skrev:
Nu finns inte Saab mer dvs ingen som kan lämna garanti på en ny

För en tredjedel av priset tar jag mer än gärna en splitter ny 9-5 kombi utan garanti...

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P
reeLay
14 januari 2012 · 443 Inlägg

Så som jag har förstått det är det Sveriges konkurslagar som hindrar dem från att sälja bilarna. När Saab försattes i konkurs försvann ju rättigheterna till märket Saab Automobile. Alltså får man inte längre tillverka och sälja bilar under namnet Saab. Dessutom är många av de här bilarna antingen delvis ofärdiga eller testbilar. Det omöjliggör en försäljning av bilarna eftersom man inte kan sälja ofärdiga bilar eller förproduktionsbilar. De bilarna som faktiskt är färdiga har frågan, under vilket märke ska bilarna säljas?
Det lättaste är alltså att bara skrota alltihop

Bjornn
14 januari 2012 · 749 Inlägg

Kan tänka mig att köpa en för 2000kr om jag får nya vinterdäck också, gör inget om det sitter Toyotamärke på den.

TBOC_Razor Kattjäveln åt upp min kyckling!
14 januari 2012 · 6 170 Inlägg

reeLay skrev:
Så som jag har förstått det är det Sveriges konkurslagar som hindrar dem från att sälja bilarna. När Saab försattes i konkurs försvann ju rättigheterna till märket Saab Automobile. Alltså får man inte längre tillverka och sälja bilar under namnet Saab. Dessutom är många av de här bilarna antingen delvis ofärdiga eller testbilar. Det omöjliggör en försäljning av bilarna eftersom man inte kan sälja ofärdiga bilar eller förproduktionsbilar. De bilarna som faktiskt är färdiga har frågan, under vilket märke ska bilarna säljas?
Det lättaste är alltså att bara skrota alltihop

Dom får mer än gärna slita bort alla saabmärken på hela bilen och sätta dit en post-it med "snabeldrake" på tongue

Och sen tror jag inte att det är riktigt så brutalt som dom vill utmåla, det är nog snarare att bilarna bara kommer demonteras och läggas på hyllan. Tom karosserna borde ju vara något att spara då dom bilar som kommit ut lär behöva karossdetaljer någon gång...

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P
xXSammy
14 januari 2012 · 6 576 Inlägg

reeLay skrev:
Så som jag har förstått det är det Sveriges konkurslagar som hindrar dem från att sälja bilarna. När Saab försattes i konkurs försvann ju rättigheterna till märket Saab Automobile. Alltså får man inte längre tillverka och sälja bilar under namnet Saab. Dessutom är många av de här bilarna antingen delvis ofärdiga eller testbilar. Det omöjliggör en försäljning av bilarna eftersom man inte kan sälja ofärdiga bilar eller förproduktionsbilar. De bilarna som faktiskt är färdiga har frågan, under vilket märke ska bilarna säljas?
Det lättaste är alltså att bara skrota alltihop

Varför har inte alla Rover, Austin, Pontiac, Hummer, AMC m.m skrotats då?

Men det kanske inte gör något..pga det inte är Saab?

De/Dem
Bjornn
14 januari 2012 · 749 Inlägg

Kan de inte använda Opelmärke då? De flesta delar är ju GM, samma som Opel.

Senast redigerat av Bjornn (14 januari 2012)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang