Lumpen?

Satana
4 september 2006 · 44 Inlägg

Hallå!

Jag har nu gått ut skolan, och i mitten på januari ska man rycka in i Karlskrona.
Någon som gjort lumpen där, eller eventuellt någon som ska in samtidigt? big_smile


Du kommer utbildas för att vara signalmatros på något av flottans fartyg. Innehållet i din befattning kommer att till stor del påverkas av vilken typ av fartyg du kommer att tillhöra. De olika fartygstyperna kan vara inom ytattack-, min- eller underhållsförbanden.

Så är det, ursäkta att jag svarar på något först nu, hade helt glömt av tråden...

Senast redigerat av Satana (26 september 2006)

Psykdoktorn
15 september 2006 · 194 Inlägg

Jajamensan. Låg inne 2003-2004. Flottan - stora, fina, härliga fartyg överallt...mmmmums i magen *flinar*

Är det flottan du ska in i, eller är det nåt annat?

Ford Mustang
You're an American classic -- fast, strong, and bold. You're not snobby or pretentious, but you have what it takes to give anyone a run for their money.
LocKtar Herr
15 september 2006 · 1 722 Inlägg

Låg inne som insatssoldag på s1 enköping:) muckade 031119, roligaste jag gjort i mitt liv tror jag!

There's no need to fear, UNDERDOG is here!
Psykdoktorn
15 september 2006 · 194 Inlägg

Satana:

Jag kan kanske svara på dina frågor. Det är bara att skriva på, så får jag försöka värja mig smile

Ha det kalajs smile

Ford Mustang
You're an American classic -- fast, strong, and bold. You're not snobby or pretentious, but you have what it takes to give anyone a run for their money.
Malmoe SSS -12
15 september 2006 · 3 217 Inlägg

F 17: Ronneby... Rycker in nästa sommar!

Jag snortar inte kola, jag röker inte på... Är man redan dum i huvet, är det fel väg att gå! - Sabotage, Epilog, Här och nu
Suzuki Swift Sport "ZC32S" (2012)
Fredde9-3
15 september 2006 · 57 Inlägg

Åh karlskrona hehe, ja staden är väl inget att hurra för direkt, men många trivs att göra lumpen här faktiskt.

dallelito med lem
15 september 2006 · 1 147 Inlägg

från kiruna till karlskrona.. du får nog börja åka snart om du ska hinna i tid.

Hellre frysa i tälten, än tälta i frysen.
ryttersson
15 september 2006 · 454 Inlägg

Jag mönstrade i tisdags.... Jag sa att jag rökte hasch å hade migrän (sanning ? ;-) ) detta gjorde att jag slapp göra fysiska tester å fick åka hem , vilken lättnad big_smile

ryttersson
15 september 2006 · 454 Inlägg

740glidarN skrev:

ryttersson skrev:
Jag mönstrade i tisdags.... Jag sa att jag rökte hasch å hade migrän (sanning ? ;-) ) detta gjorde att jag slapp göra fysiska tester å fick åka hem , vilken lättnad big_smile

Du missar nått wink

sant, men jag vill inte missa allt jag missar om jag gör lumpen

Ostsåsen
15 september 2006 · 173 Inlägg

Rycker in Januari-08 som skyttegruppbefäl sf90 på P4 Skövde.

Någon som varit där?

sir_daniel www.kudoz.se
15 september 2006 · 3 802 Inlägg

Jobbar som officer i flottan och har hand om er killar och tjejer som rycker in nere i karlskrona.
grattulerar er som får göra lumpen, alla borde får göra det åtminstone 3-6 månader killar som tjejer!

Jaguar Xj6 4.2L LWB "Gammeljaggan" (1977)
Mercedes GL550 "Gangster mercan" (2008)
Jaguar Xj6 serie 2 "Bus katten" (1977)
LocKtar Herr
15 september 2006 · 1 722 Inlägg

sir_daniel skrev:
Jobbar som officer i flottan och har hand om er killar och tjejer som rycker in nere i karlskrona.
grattulerar er som får göra lumpen, alla borde får göra det åtminstone 3-6 månader killar som tjejer!

Agreeeed!!!

There's no need to fear, UNDERDOG is here!
c0nne
16 september 2006 · 401 Inlägg

740glidarN skrev:
Vad är du uttagen till? Själv är jag mekaniker på P4 skövde, har legat inne i 6 veckor nu.. så vi tyckte det skulle vara kul med en liten hylling till filmen "repmånad" så i tisdags natt målade vi upp två 20:e bilar med "HELIKOPTER". Så fick hela regementet sig ett gott skratt och vi en närmare titt i befälsrummet tongue

Jag var också mekaniker på P4, vilket kompani tillhör du?? och vad är du mekaniker på? strf? strv? tf?

If you have a problem,
if no one else can help
and if you can find them...
Maybe you can hire THE A-TEAM!
c0nne
17 september 2006 · 401 Inlägg

740glidarN skrev:

c0nne skrev:

740glidarN skrev:
Vad är du uttagen till? Själv är jag mekaniker på P4 skövde, har legat inne i 6 veckor nu.. så vi tyckte det skulle vara kul med en liten hylling till filmen "repmånad" så i tisdags natt målade vi upp två 20:e bilar med "HELIKOPTER". Så fick hela regementet sig ett gott skratt och vi en närmare titt i befälsrummet tongue

Jag var också mekaniker på P4, vilket kompani tillhör du?? och vad är du mekaniker på? strf? strv? tf?

Är på LIF kompaniet, tf mek.

hehe ofasen jag låg också på LIF, dock strf-mek tongue
då har du kapten olofsson som befäl eller? tongue
vilket logement sover du i? tongue 111?? hehe

Senast redigerat av c0nne (17 september 2006)

If you have a problem,
if no one else can help
and if you can find them...
Maybe you can hire THE A-TEAM!
Danijel
18 september 2006 · 237 Inlägg

Ostsåsen skrev:
Rycker in Januari-08 som skyttegruppbefäl sf90 på P4 Skövde.

Någon som varit där?

Jag rycker in samma månad med samma befattning som du fast på P7 Revingehed,
och då frågar jag om någon varit där?

[img]http://www.danasoft.com/sig/Danijel51558.jpg[/img]
TS_quattro fyrkrafsare
18 september 2006 · 1 443 Inlägg

makeupdude skrev:

Ostsåsen skrev:
Rycker in Januari-08 som skyttegruppbefäl sf90 på P4 Skövde.

Någon som varit där?

Jag rycker in samma månad med samma befattning som du fast på P7 Revingehed,
och då frågar jag om någon varit där?

ja, se upp med den skånska myllan när det regnar, man kör fast fort som fan och får lägga en dag på att komma loss igen...

Riktiga bilar är fyrhjulsdrivna...
Numera leg. grusligist!
Subaru Legacy Station 2.0R "Obsidian Black Pearl" (2007)
c0nne
18 september 2006 · 401 Inlägg

makeupdude skrev:

Ostsåsen skrev:
Rycker in Januari-08 som skyttegruppbefäl sf90 på P4 Skövde.

Någon som varit där?

Jag rycker in samma månad med samma befattning som du fast på P7 Revingehed,
och då frågar jag om någon varit där?

Jag jobbar på P7 i revingehed

If you have a problem,
if no one else can help
and if you can find them...
Maybe you can hire THE A-TEAM!
koppartaket
18 september 2006 · 116 Inlägg

740glidarN skrev:
Vad är du uttagen till? Själv är jag mekaniker på P4 skövde, har legat inne i 6 veckor nu.. så vi tyckte det skulle vara kul med en liten hylling till filmen "repmånad" så i tisdags natt målade vi upp två 20:e bilar med "HELIKOPTER". Så fick hela regementet sig ett gott skratt och vi en närmare titt i befälsrummet tongue

Hahaha den va fan fin den.. synd bara att jag missa det.. lyckades oxå komma in dit en gång.. fast på T2 (Bull å kastrtull) jag till hörde dom lata brigTp hehe.. hade med starköl till slutövningen.. kan meddela till kommande generationer att det var inte populärt.. eller jo hos soldaterna.. men inte hos kapten Eriksson på T2 ha ett bra år...smile

Så länge det svenska språket inte kan beskriva en V8 knall genom raka rör på papper, är det klent... Riktigt klent
FL3JM Inga konstigheter
19 september 2006 · 2 064 Inlägg

Kan ju rekomendera den här sidan:
http://www.efterkrigstiden.com/
Det är ett rätt nystartat community för lumpen-folk. Det är skitbra om man vill behålla kontakten med alla lumpenpolare. Allt är perfekt anpassat för lumpen där iaf, man anger var man gör/gjort lumpen, grad, befattning. Sen kan man lägga upp massa bilder osv.
Sprid det till dina nya lumpenpolare!

rallyjocke
19 september 2006 · 35 Inlägg

koppartaket skrev:

740glidarN skrev:
Vad är du uttagen till? Själv är jag mekaniker på P4 skövde, har legat inne i 6 veckor nu.. så vi tyckte det skulle vara kul med en liten hylling till filmen "repmånad" så i tisdags natt målade vi upp två 20:e bilar med "HELIKOPTER". Så fick hela regementet sig ett gott skratt och vi en närmare titt i befälsrummet tongue

Hahaha den va fan fin den.. synd bara att jag missa det.. lyckades oxå komma in dit en gång.. fast på T2 (Bull å kastrtull) jag till hörde dom lata brigTp hehe.. hade med starköl till slutövningen.. kan meddela till kommande generationer att det var inte populärt.. eller jo hos soldaterna.. men inte hos kapten Eriksson på T2 ha ett bra år...smile

Vi körde med hembränt på våran slutövning och sprang runt och sköt med lösplugg när jag muckade från T2 men jag tror inte att det var många av er som var födda då wink

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang