husvagnsprojekt/rusvagn: NU: Rusvagnen al´a Jägermeister!!

TommyI
27 september 2006 · 60 Inlägg

Jävlar! Det ledkitet kan inte ha varit billigt, det gör ju halva vagnen!

dumpventilen
28 september 2006 · 16 Inlägg

Har en husvagn som jag håller på att renovera. Köpte den förra sommaren. Började förra sommaren Med att ta upp ena väggen För det hade lägt vatten vid hjuhuset. Bygte nya reglar och ny isolering bygte en garderob och isolerade taket.  Bygde om till u-sittgrupp och bytte till grön plych klädsel och i vintras köpte jag en cd med mp3 och slusteg och två 10" basar som jag har klämt in under sittgruppen. Sen Fick jag neon cit som jag  har under husvagn (blått) Sen har jag  lackat den utvändigt.  (silver och mittenranden ska vara "schakrutigt" i grått och (ocean race blå metallic)) Sen har jag fundera att breda hjulhusen så man få in två 17" så  småning om. Brorsan har en volvo 142 -72 som vi ska ut på lite utsällningar bilen är också (ocean race blå metallic).ekipage i ca samma årtal.

dumpventilen
28 september 2006 · 16 Inlägg

ps.kan se det på mina projekt (bilder)

tobi
28 september 2006 · 562 Inlägg

Fy fa.. nu blev man ju sugen på att sno morsan å farsans vagn å börja riva lite big_smile *hihi*

Min hemsida: www.bisen.info.se // Din hjälp på nätet!
kenny87
30 september 2006 · 51 Inlägg

tobi skrev:
Fy fa.. nu blev man ju sugen på att sno morsan å farsans vagn å börja riva lite big_smile *hihi*

Go for it!!!!!!!

Volvo 854 GL -94 [Lillehammer No. 281] GLT utrustad + lite till :D
Heavens_Gate
9 december 2006 · 543 Inlägg

nu närmar ju sig våren med stormsteg wink och vi har lite dåligt med ideer te utsidan.. Kom med förslag.. vad som helst bara ni skriver..

Ha de MVH Byggare BOB

min och kompisens projekttråd!! Rusvagnen al´a Jägermeister!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 17&p=1
deanrobert workoholic
9 december 2006 · 146 Inlägg

Glempa156 skrev:
nu närmar ju sig våren med stormsteg wink och vi har lite dåligt med ideer te utsidan.. Kom med förslag.. vad som helst bara ni skriver..

Ha de MVH Byggare BOB

såg på wheeler dealers att dom använde nån plast/vinyl grejsimojs som dom klistra på en husbil fanns typ hur många mönster som helst

Heavens_Gate
11 februari 2007 · 543 Inlägg

Ingen som har några ideer om utsidan?? Ska ha någon frässch lack och sådant. Har tänkt oss spinners-navkapslar med. Kom med förslag nu gubbar!!

min och kompisens projekttråd!! Rusvagnen al´a Jägermeister!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 17&p=1
GTi_Vicke
1 mars 2007 · 2 Inlägg

Jag förslår att du lackar mittpartiet i samma färg som bilen och sen vitt eller svart över o under....

Jag tänker lacka min t-gul och vit och måla fälgarna i titan, så passar den till min t-gul;)

lycka tilll!!!!

Mvh

robininfOCUS Med lem
1 mars 2007 · 768 Inlägg

Riktigt roligt o udda projekt! Men den kylen räcker väl inte långt? smile

Singel! Stöt på mig, jag är elektriker!
Volkswagen 1200 Typ 1 "Bubblan" (1960)
Volvo 242L "Våfflan" (1976)
Volkswagen Golf Variant "Goffe" (2004)
Heavens_Gate
1 mars 2007 · 543 Inlägg

Räcker perfekt. Ett flak öl, tandkräm och en fin köttbit. Det går om man vill hehe!

min och kompisens projekttråd!! Rusvagnen al´a Jägermeister!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 17&p=1
camaro67 Meister
1 mars 2007 · 6 763 Inlägg

Ser fränt ut. Men som sagt lacka utsidan i samma färg som dragbilen. Jag får börja med någe sånt ähr efter Camaron, båten och allt annat som ska renoveras....

Chevrolet Camaro "LS2-T56" (1967)
Nissan 200sx S14a "LS2" (1999)
krillle87
1 mars 2007 · 38 Inlägg

GTi_Vicke skrev:
Jag förslår att du lackar mittpartiet i samma färg som bilen och sen vitt eller svart över o under....

Jag tänker lacka min t-gul och vit och måla fälgarna i titan, så passar den till min t-gul;)

lycka tilll!!!!

Mvh

Eftersom det är min rusvagn. klart glenn e med på ett hörn men jag utnyttjar han mest för arbetskraften, man kan jämföra han med en polack ungefär, fast glenn får inget betalt bara

Blev riktigt sugen på att montera på drag på t-gulen och lacka rusvagnen som du beskriver kanske hade varit nått,,får man ju en vettig dragbil som orkar nått me=)

Ska det vara Volvo så är en R enda altenativet!
Heavens_Gate
1 mars 2007 · 543 Inlägg

Asså tydligen så har detta blivit någon form utav pajkastning från turbocontainers sida. Jag tänker inte ställa upp mer på detta projekt ty då jag har massvis med viktigare saker för mig t.ex att slå världsrekord och flyga till rymden. Nej tacka vet jag kompisar som iallafall ger en en liten flitpeng för det man gör!

min och kompisens projekttråd!! Rusvagnen al´a Jägermeister!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 17&p=1
krillle87
1 mars 2007 · 38 Inlägg

Glempa156 skrev:
Asså tydligen så har detta blivit någon form utav pajkastning från turbocontainers sida. Jag tänker inte ställa upp mer på detta projekt ty då jag har massvis med viktigare saker för mig t.ex att slå världsrekord och flyga till rymden. Nej tacka vet jag kompisar som iallafall ger en en liten flitpeng för det man gör!

Haha.. du får ju vara med och bygga rusvagnen,dricka öl i den vad mer kan du begära?? och troligtvis ta emot en hel del beröm när vi är ute på upptåg. Men visst jag e inte den som e den. "aldrig vart" jag kan bjuda på jungfru/turne fyllan smile

Ska det vara Volvo så är en R enda altenativet!
Heavens_Gate
1 mars 2007 · 543 Inlägg

Haha, jo du har ju en poäng. Helt klart. Det måste väl vara rondellen det, tänker jag. wink Och Jungfrufyllan säger jag bara. Jungfrufylla FTW!!

min och kompisens projekttråd!! Rusvagnen al´a Jägermeister!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 17&p=1
camaro67 Meister
1 mars 2007 · 6 763 Inlägg

Hehe låter som om ni har hittat på en del kul tillsammans. Men jag kan ju trösta dig med att Alfan är ballare. Kan ni inte lägga upp lite historier från era kvällar i husvagnen.. Kan kanske vara kul

Nissan 200sx S14a "LS2" (1999)
Chevrolet Camaro "LS2-T56" (1967)
Heavens_Gate
1 mars 2007 · 543 Inlägg

Vi har bara dragit en kväll i den en så länge och den slutade i total katastrof. Vi skulle ut på stan och vi tänkte: Ähh, vafan vi kan lika gärna förfesta här i! Sagt och gjort, började hälla i oss öl i mängder och nån grogg här och var. Klockan var väl cirkus sex när vi drog igång.

Kl närmar sig 9 och vi inser att vi kanske ska piffa till oss och dra iväg. (Vi har 4,5 enkel väg till stan). Under hela resan ner tänkte vi bägge två: Konstigt att vi inte e fullare, hade ändå dragit i oss ett flak tillsammans. Kommer ner till stan och PANG!! KANONFULLA bägge två!! Klockan var nog ca 10 på aftonen. Vi minns inget av att vi har kommit ner, vad vi har gjort där eller hur vi kom hem.

Så ett råd till er alla: Skaffa er en RUSVAGN. Den gör hela kvällen ordagrant.

min och kompisens projekttråd!! Rusvagnen al´a Jägermeister!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 17&p=1
krillle87
1 mars 2007 · 38 Inlägg

Glempa156 skrev:
Vi har bara dragit en kväll i den en så länge och den slutade i total katastrof. Vi skulle ut på stan och vi tänkte: Ähh, vafan vi kan lika gärna förfesta här i! Sagt och gjort, började hälla i oss öl i mängder och nån grogg här och var. Klockan var väl cirkus sex när vi drog igång.

Kl närmar sig 9 och vi inser att vi kanske ska piffa till oss och dra iväg. (Vi har 4,5 enkel väg till stan). Under hela resan ner tänkte vi bägge två: Konstigt att vi inte e fullare, hade ändå dragit i oss ett flak tillsammans. Kommer ner till stan och PANG!! KANONFULLA bägge två!! Klockan var nog ca 10 på aftonen. Vi minns inget av att vi har kommit ner, vad vi har gjort där eller hur vi kom hem.

Så ett råd till er alla: Skaffa er en RUSVAGN. Den gör hela kvällen ordagrant.

2 kvällar e det väll ändå.. fast den andra blev vi ju inte lika kanon, var ju lite töser med som förhindrade detta

Ska det vara Volvo så är en R enda altenativet!
Heavens_Gate
5 maj 2007 · 543 Inlägg

Vi har kommit fram till att använda sådant häringa textitlfärg och spraya på dynorna. Nån som har någon erfarenhet av dett och som kan dela med sig av slutresultat??
Sen till utsidan, ni kan fortfarande komma med förslag på utsidan då det inte e bestämt något. Så mata på med förslag nu killar och tjejer!!

Mvh en öldrickande Byggare Bob och bihanget..

min och kompisens projekttråd!! Rusvagnen al´a Jägermeister!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 17&p=1
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang