* När du hittat en skön bild högerklickar du först på bilden (om du använder PC) och väljer "kopiera bildadress". * Steg två är att du postar här i tråden genom att välja Skriv svar nere i hörnet till höger om detta inlägg (då får du nämligen upp lite olika användbara knappar och smileys ). * Steg tre är att klicka på knappen "Img" och sedan sätta muspekaren mellan taggarna [img]och[/img] och klistra in bildadressen i mellanrummet!
... VOILÁ
Du kan sedan även klicka på rutan "Förhandsgranska" för att se att det hela verkligen fungerar som du tänkt dig innan du skickar/postar
* När du hittat en skön bild högerklickar du först på bilden (om du använder PC) och väljer "kopiera bildadress". * Steg två är att du postar här i tråden genom att välja Skriv svar nere i hörnet till höger om detta inlägg (då får du nämligen upp lite olika användbara knappar och smileys ). * Steg tre är att klicka på knappen "Img" och sedan sätta muspekaren mellan taggarna och och klistra in bildadressen i mellanrummet!
Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!! Min youtubekanal!
* När du hittat en skön bild högerklickar du först på bilden (om du använder PC) och väljer "kopiera bildadress". * Steg två är att du postar här i tråden genom att välja Skriv svar nere i hörnet till höger om detta inlägg (då får du nämligen upp lite olika användbara knappar och smileys ). * Steg tre är att klicka på knappen "Img" och sedan sätta muspekaren mellan taggarna och och klistra in bildadressen i mellanrummet!
Du kan sedan även klicka på rutan "Förhandsgranska" för att se att det hela verkligen fungerar som du tänkt dig innan du skickar/postar
Det fungerar inte , kopiera bild adress har jag inte o kopiera genväg fungerar inte
jo det fungerar, du som gör något fel i så fall. Du tar bildadressen, som börjar på http och slutar på .jpg (finns även andra bildformat), sedan trycker du på IMG-fliken där du vill lägga in bilden i inlägget.
[img][/img]
sen klistrar du in hela bildadressen mellan de två img-taggarna, så här kan det se ut till exempel, inga bindestreck såklart, detta gör jag bara för att du skall kunna se hur man skall göra(annars så tror sidan att jag lägger in en riktig bild och exempel-koden kommer inte synas) [img]-http://www.bild.se/jorgen72.jpg-[/img]
OJ! Vilket fint skick dom verkar vara i alla fyra!!
/Benny
Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!! Min youtubekanal!