Iskörning var?

gustafsson
2 februari 2012 · 97 Inlägg

Det verkar som det kan bli Mullsjön utanför Hjo i helgen. Hört att fler sjöar i Skaraborg är körbara nu så de gick f-n fort de sista nu. För ett par veckor sedan hade jag gett upp hoppet men nu ser det bra ut... tongue

Oelzza
3 februari 2012 · 12 Inlägg

sthlm_145 skrev:

Oelzza skrev:
Någon som har koll på sjöar runt Stockholm ? Är sugen på att köra (har is däck)

Lördag på någon sjö i vallentuna ska det köras.

Okej ! Grymt! Jag flyttar inte upp fören på söndag tyvärr. Får hoppas att kylan hänger i ett tag!

FakeThinkpad
3 februari 2012 · 3 Inlägg

gustafsson skrev:
Det verkar som det kan bli Mullsjön utanför Hjo i helgen. Hört att fler sjöar i Skaraborg är körbara nu så de gick f-n fort de sista nu. För ett par veckor sedan hade jag gett upp hoppet men nu ser det bra ut... tongue

vet du om de borrat på mullsjön?

Kalasgasarn
3 februari 2012 · 937 Inlägg

någon som vet någon sjö runt växjö? eller i kronoberg som det gå att åka på?

Ford Galaxie 500 "Pilsnern" (1967)
gustafsson
3 februari 2012 · 97 Inlägg

FakeThinkpad skrev:

gustafsson skrev:
Det verkar som det kan bli Mullsjön utanför Hjo i helgen. Hört att fler sjöar i Skaraborg är körbara nu så de gick f-n fort de sista nu. För ett par veckor sedan hade jag gett upp hoppet men nu ser det bra ut... tongue

vet du om de borrat på mullsjön?

Hörde att de borrat förra helgen nere vid Grebban och det var runt 25cm då och nu har det ju vart riktigt kallt en vecka till. Är väl max en halv meter djupt vatten där annars så borde nästan vara bottenfruset vid Grebban nu. smile

saab_tompa Älskar Emelie<3
3 februari 2012 · 339 Inlägg

gustafsson skrev:

FakeThinkpad skrev:

gustafsson skrev:
Det verkar som det kan bli Mullsjön utanför Hjo i helgen. Hört att fler sjöar i Skaraborg är körbara nu så de gick f-n fort de sista nu. För ett par veckor sedan hade jag gett upp hoppet men nu ser det bra ut... tongue

vet du om de borrat på mullsjön?

Hörde att de borrat förra helgen nere vid Grebban och det var runt 25cm då och nu har det ju vart riktigt kallt en vecka till. Är väl max en halv meter djupt vatten där annars så borde nästan vara bottenfruset vid Grebban nu. smile

Hur lång bana är det där?
Är den tillräkligt bred för en quattro tongue?

Audi A4 TS Quattro "GT35" (1998)
Zzoink
3 februari 2012 · 1 229 Inlägg

saab_tompa skrev:

gustafsson skrev:

FakeThinkpad skrev:

vet du om de borrat på mullsjön?

Hörde att de borrat förra helgen nere vid Grebban och det var runt 25cm då och nu har det ju vart riktigt kallt en vecka till. Är väl max en halv meter djupt vatten där annars så borde nästan vara bottenfruset vid Grebban nu. smile

Hur lång bana är det där?
Är den tillräkligt bred för en quattro tongue?

måste man ha extra brett för att åka quattro? wink

saab_tompa Älskar Emelie<3
3 februari 2012 · 339 Inlägg

märks att du inte åkt 4hjulsdrift tongue

Audi A4 TS Quattro "GT35" (1998)
gustafsson
3 februari 2012 · 97 Inlägg

saab_tompa skrev:

gustafsson skrev:

FakeThinkpad skrev:

vet du om de borrat på mullsjön?

Hörde att de borrat förra helgen nere vid Grebban och det var runt 25cm då och nu har det ju vart riktigt kallt en vecka till. Är väl max en halv meter djupt vatten där annars så borde nästan vara bottenfruset vid Grebban nu. smile

Hur lång bana är det där?
Är den tillräkligt bred för en quattro tongue?

Har inte vart o sett banan så har ingen aning men brukar räcka till för evos iaf. Väldigt dåligt med snö om det inte kom inatt nu så tror inte det är någon plogad bana. Kompis som sa att det ligger däck o hjul som visar var banan är men som sagt jag har inte vart där så vet inte. Ska åka dit imorrn o kika hur de verkar. :-)

Enjimmieextra
4 februari 2012 · 146 Inlägg

var ett par bilar ute på jämnesjön vid vedum i skaraborg igår smile och ska snart ut ditt idag smile

Ekblom_ Black Smoke Racer
4 februari 2012 · 73 Inlägg

ymsen mellan mariestad å töreboda är de inga problem å köra på wink

legacy_turbo
4 februari 2012 · 70 Inlägg

är det plogade "banor" här omkring skövde eller ?
grymt sugen på att köra lite

Öppet luftfilter känns väl lite överkurs vad är det för fel på hönsnät det håller ju borta kaniner, svanar och Fordar och annan skit
andreasevo7
4 februari 2012 · 353 Inlägg

Kalasgasarn skrev:
någon som vet någon sjö runt växjö? eller i kronoberg som det gå att åka på?

vi har bana 1 mil utanför växjö, kört en del idag med quad imon ska det köras med bil, ett KRAV gäller dock, INGA bilar UTAN isdäck på banan, har inte funkat innan om åren så nu är det dom reglerna som gäller

Hate Nissan 180zx
5 februari 2012 · 11 Inlägg

sak ner till jämnasjön sen. har is däck på båda bilarna.. så hoppas de inte är en massa jävlar med vanliga däck där.

Kalasgasarn
5 februari 2012 · 937 Inlägg

andreasevo7 skrev:

Kalasgasarn skrev:
någon som vet någon sjö runt växjö? eller i kronoberg som det gå att åka på?

vi har bana 1 mil utanför växjö, kört en del idag med quad imon ska det köras med bil, ett KRAV gäller dock, INGA bilar UTAN isdäck på banan, har inte funkat innan om åren så nu är det dom reglerna som gäller

jaja, vad Heter SJÖn? smile

Ford Galaxie 500 "Pilsnern" (1967)
saab_tompa Älskar Emelie<3
5 februari 2012 · 339 Inlägg

Hate skrev:
sak ner till jämnasjön sen. har is däck på båda bilarna.. så hoppas de inte är en massa jävlar med vanliga däck där.

Hur va det där idag? Igår va det tillkomne folk med dubbfriadäck där så sket i att ens köra ner på isen :s inte så kul med gamla 740 som inte kommer någon stan medans man själv kör quattro :s

Audi A4 TS Quattro "GT35" (1998)
Hate Nissan 180zx
6 februari 2012 · 11 Inlägg

saab_tompa skrev:

Hate skrev:
sak ner till jämnasjön sen. har is däck på båda bilarna.. så hoppas de inte är en massa jävlar med vanliga däck där.

Hur va det där idag? Igår va det tillkomne folk med dubbfriadäck där så sket i att ens köra ner på isen :s inte så kul med gamla 740 som inte kommer någon stan medans man själv kör quattro :s

De var massa med vanliga däck där är tråkigt när man måste bromsa för dom Hella tiden

YeahBitch
6 februari 2012 · 730 Inlägg

30 - 40 cm här i Töcksfors i Värmland. Fin plogad bana smile

De är väl tre fina banor inom 3 mils diameter här smile

Senast redigerat av YeahBitch (6 februari 2012)

ก้้้้้้้้้้้้้้้้้้้้ ก็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็ กิิิิิิิิิิิิิิิิิิิิ
Audi <3
KHRacing
6 februari 2012 ·

andreasevo7 skrev:

Kalasgasarn skrev:
någon som vet någon sjö runt växjö? eller i kronoberg som det gå att åka på?

vi har bana 1 mil utanför växjö, kört en del idag med quad imon ska det köras med bil, ett KRAV gäller dock, INGA bilar UTAN isdäck på banan, har inte funkat innan om åren så nu är det dom reglerna som gäller

Lite tråkig attityd från de "ansvariga" isf Andreas.

Vem äger sjön & vem arrangerar egentligen då ?
jag anser att alla skall få prova på så länge som de håller sig till de oskrivna säkerhetsreglerna.

RD_87 Skrotsamlare
6 februari 2012 · 4 031 Inlägg

Jag var ute & vände min Dodge van på mälaren i lördags, 25-30cm.

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang