Mitsubishi Evo 6 TME ÅTERFUNNEN uppdatering 4 sidan

Jill Bilvårdstekniker & Fotograf
1 februari 2012 · 4 418 Inlägg

dappe89 skrev:
Jätte STORT tack till alla som engagerar sig och sprider detta vidare. Har fått in massvis med mejl och telefonsamtal under dagen och många tips. Försäkringsbolaget är kinkig med att bilen startades av ÄGAREN. Men faktum kvarstår att det endast gjordes för att höra hur motorn lät och ingenting annat. Försäkringsbolaget i fråga är Länsförsäkringar och bilen var givetvis HELförsäkrad.
Jag uppdaterar så fort jag får reda på mera.
Tack så länge! smile

Delat blocket länken på Facebook.

Thunderbird88 A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
1 februari 2012 · 3 929 Inlägg

dappe89 skrev:
Jätte STORT tack till alla som engagerar sig och sprider detta vidare. Har fått in massvis med mejl och telefonsamtal under dagen och många tips. Försäkringsbolaget är kinkig med att bilen startades av ÄGAREN. Men faktum kvarstår att det endast gjordes för att höra hur motorn lät och ingenting annat. Försäkringsbolaget i fråga är Länsförsäkringar och bilen var givetvis HELförsäkrad.
Jag uppdaterar så fort jag får reda på mera.
Tack så länge! smile

Strid med försäkringsbolaget. Tråkigt att säga det men din bil är med stor sannorlik nere i Polen eller liknande. Tvivlar på att någon bara gör det där på måfå. Du kommer nog med stor sannorlikhet inte få tillbaka den i ett stycke ...

Strid med försäkringsbolaget. Du startade bilen för att visa hur motorn gick, inte för att han skulle köra! Du har inte gjort något fel!

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067
Dodge Viper GTS "Huggormen" (1998)
Ford Thunderbird "Procharged 306" (1988)
Stackarn
1 februari 2012 · 1 200 Inlägg

Delat på facebook och sagt åt folk att sprida! Kommer hålla koll här i Östersund men chansen att den tar sig hitåt är väl lika med noll sad

Som fler säger, skicka IP till polisen och bestrid Länsförsäkringars beslut!

Owla
2 februari 2012 · 751 Inlägg

Stackarn skrev:
Delat på facebook och sagt åt folk att sprida! Kommer hålla koll här i Östersund men chansen att den tar sig hitåt är väl lika med noll sad

Som fler säger, skicka IP till polisen och bestrid Länsförsäkringars beslut!

Han skrev att enbart tele kontakt fanns, därmed inget IP! Har ni sett till att anmäla den stulen, kanske kolla med tullen eller liknande om dem försöker lämna landet? Håller tummarna för dig. Helt sjukt att sånt här ska behöva hända!

TurboAnton Team VeboTrim
2 februari 2012 · 322 Inlägg

Förjävligt! Håller ett öga öppet i Norrköpingstrakterna !

Team VeboTrim @ Facebook
Bjork_Pagen Scania Euro 6 Trucker
2 februari 2012 · 219 Inlägg

Då är vi två som inte har annat än dåliga erfarenheter av sånna affärer

stoltosmart skrev:

Lowenhart skrev:

stoltosmart skrev:
Personen som stal bilen: 1.80 lång, smal, invandrarbakgrund

måste ha missat det, men du skrivet lita aldrig på invandrare ?, varför kan man inte lita på mig, jag är lika ärlig som vilken svensk som helst, så jävla trött på sånt här , förstår du inte att vissa tar verkligen illa upp !!!!!

Har tyvärr bara dåliga erfarenheter ifrån affärer med indvandrar det är allt har inget imot dom som personer utan att göra affärer med har bara blivit lurad, o visst förstår jag att folk tar illa upp men det är min åsikt o den strå jag för.

Laddtryck är beroende framkallande, speciellt i en 16liters Turbo diesel V8;)
Bjork_Pagen Scania Euro 6 Trucker
2 februari 2012 · 219 Inlägg

Givetvis delat på Fb här också

Laddtryck är beroende framkallande, speciellt i en 16liters Turbo diesel V8;)
Bommen Team Pro5
2 februari 2012 · 313 Inlägg

Håller koll i hbg, är det tillåtet att prejja bilen av vägen om man ser den?

Med vänliga hälsningar / Best regards
Daniel Kronvall-Pedersen
Webmaster @ Team-Overdrive.tk
http://www.team-overdrive.tk
Volvo V70 (2004)
dappe89
2 februari 2012 · 172 Inlägg

Bommen skrev:
Håller koll i hbg, är det tillåtet att prejja bilen av vägen om man ser den?

Absolut, knäck knäskålarna samtidigt. Tack åter igen för folk visar intresse!

Hej sålänge!

Evolution_6SiC6 MitsuNörd
2 februari 2012 · 880 Inlägg

Fattar inte hur folk kan med att göra sånt hära !! Helt otroligt...
Gå på försäkringsbolaget

Och på bilderna du visar å när man kollar regnnumret så är det en Evo 5

You can't piss on what you can't catch...
...::[Carsound]::[DailyFresh]::...
BringItOnMedia - Min foto sida
Mitsubishi Colt GLX "Carosund.se" (2000)
Lexus GS 430 "Dailyfresh - VIP" (2002)
Mitsubishi Eclipse GSX "Total Eclipse" (1998)
dappe89
2 februari 2012 · 172 Inlägg

Evolution_6SiC6 skrev:
Fattar inte hur folk kan med att göra sånt hära !! Helt otroligt...
Gå på försäkringsbolaget

Och på bilderna du visar å när man kollar regnnumret så är det en Evo 5

Ja, det var nog dumt formulerat skrivet. Karossen är alltså en Evo 5 men resten som front, motor och kjolar från 6an.

Mvh
anton

mrpalmer
2 februari 2012 · 796 Inlägg

Vart skedde detta någonstans? Har förövrigt informerat både halvbrorsan och föräldrarna angående detta då pappa är på resande fot varje dag runtom Uppland.

Mvh Daniel

Hemma bra, garaget BÄST!
Evolution_6SiC6 MitsuNörd
2 februari 2012 · 880 Inlägg

dappe89 skrev:

Evolution_6SiC6 skrev:
Fattar inte hur folk kan med att göra sånt hära !! Helt otroligt...
Gå på försäkringsbolaget

Och på bilderna du visar å när man kollar regnnumret så är det en Evo 5

Ja, det var nog dumt formulerat skrivet. Karossen är alltså en Evo 5 men resten som front, motor och kjolar från 6an.

Mvh
anton

Njaaa vill inte vara för petig å förstöra tråden...men... TME breddare är det resten så är det Evo 5 utförande å det är så man lättast känner igen den för den insatte.

You can't piss on what you can't catch...
...::[Carsound]::[DailyFresh]::...
BringItOnMedia - Min foto sida
Mitsubishi Eclipse GSX "Total Eclipse" (1998)
Lexus GS 430 "Dailyfresh - VIP" (2002)
Mitsubishi Colt GLX "Carosund.se" (2000)
Spigget
2 februari 2012 · 90 Inlägg

Stölden skedde på Ica Kvantums parkering i Kristianstad den 31/1
Någon som har koll på hur vanligt det är att såna här bilar går utomlands? Trodde mest det var bilar i miljonklassen och uppåt? Med tanke på att diverse Rs4or, Rs6or, Porschar & andra suvar stjäls varannan vecka uppe i Stockholms-trakterna...
Är det verkligen värt risken för en bil värd knappt 200k? :S

Tre Ord Som Knäcker Alla Män: Är Den Inne?
fugazi Lagom...
2 februari 2012 · 20 Inlägg

Spigget skrev:
...Är det verkligen värt risken för en bil värd knappt 200k? :S

En normalfuntad medelsnitts-svensson tycker ju inte att det är det, men nu var det ju förmodligen inte en sån person...

Vet ju själv hur det är att bli bestulen, tappa inte sugen... världen är full av tappade sugar!!!

"Med ett schysst järnrör slår man hela världen med häpnad!"

Senast redigerat av fugazi (2 februari 2012)

Mitsubishi Starion Turbo "the wedge" (1983)
impresst 2fast4you
2 februari 2012 · 371 Inlägg

hej en liten fråga han prata svenska utan att bryta. alltså född i sverige eller flytta hit som väldigt liten. ringde han nått o sa att han var på väg? kan man ju räkna ut hur många timmar, minuter, det tog för han o komma. alltså så kan man ju räkna ut ett område runt stöldområdet där han och kanske bilen håller till. ringde han på privat nummer. gick han eller hade dom nån bil du såg? bara lite tankar från mig

haru kört fast eller
Ford f350 super duty "lillen" (2003)
sverkera
2 februari 2012 · 564 Inlägg

I opertörernas loggar så går det oftast att plocka ut nummret han ringde från, det är bara i sista steget ut till telefonen som uppringande nummer plockas bort om man ringer från hemligt/dolt nummer. Jag skriver oftast då det ibland kan falla bort men då beror det oftast på att det är ett samtal från något gammalt skit-nät i utlandet.

Om man får fram det nummer som de ringde upp från så är det sannolikt ett oregistrerat kontantkort, så mycket vet även små-buset. Dock kan man ändå undersöka hur telefonen har rört sig för att se om det går att korrelera till någonting. En annan sak man kan göra är att matcha IMSI (abonnemanget's id) mot IMEI (telefonens id), många operatörer har en fin databas på hur de har förändrats. Om buset har varit och köpt en telefon kontant och bara använt den ihop med detta kontantkort så kommer man inte så mycket längre på det, men skulle de någon gång ha satt i ett annat simkort som är registrerat så är det bingo för då har man deras identitet.

Så här långt är vad som tekniskt går att göra i telefonnätet. Jag har själv jobbat med sådana system, dock hos utländska operatörer så jag har inte exakt koll på vad de svenska har för system men ovanstående är ganska så basic.

Vad jag inte vet är vad som krävs för att få operatörerna att plocka fram ovanstående information, antagligen måste polisen begära ut det och lägga pussel plus att det krävs ett tillräckligt straffvärde för att operatörerna ska lämna ut uppgifterna..

Thunderbird88 A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
2 februari 2012 · 3 929 Inlägg

Spigget skrev:
Stölden skedde på Ica Kvantums parkering i Kristianstad den 31/1
Någon som har koll på hur vanligt det är att såna här bilar går utomlands? Trodde mest det var bilar i miljonklassen och uppåt? Med tanke på att diverse Rs4or, Rs6or, Porschar & andra suvar stjäls varannan vecka uppe i Stockholms-trakterna...
Är det verkligen värt risken för en bil värd knappt 200k? :S

Någon försökte ju lura på sig min fars kompis Corvette C5 som inte är värd så mycket mer än Evon. Så jag tror helt klart det inte bara är miljon kronors bilar som åker till Polen.

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067
Ford Thunderbird "Procharged 306" (1988)
Dodge Viper GTS "Huggormen" (1998)
Woojen
2 februari 2012 · 1 101 Inlägg

Nu får man nog köpa rattlås när man ska sälja bil också :o

Det omöjliga tar bara lite längre tid att utföra...
www.nogs.se
200a Projektet
Nissan Skyline r33 GT-R "Skajjan" (1995)
Honda Civic EG "Turbo Civic" (1992)
Subaru Impreza "ost" (2000)
IQESC 4WD ABUSER
2 februari 2012 · 15 Inlägg

Spigget skrev:
Stölden skedde på Ica Kvantums parkering i Kristianstad den 31/1
Någon som har koll på hur vanligt det är att såna här bilar går utomlands? Trodde mest det var bilar i miljonklassen och uppåt? Med tanke på att diverse Rs4or, Rs6or, Porschar & andra suvar stjäls varannan vecka uppe i Stockholms-trakterna...
Är det verkligen värt risken för en bil värd knappt 200k? :S

Det är inte dom nya Rs4orna B7, utan Rs4 B5 som blir stulna var och varannan dag, dom kostar inte mer än 250 000kr max.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang