Mitsubishi Evo 6 TME ÅTERFUNNEN uppdatering 4 sidan

careau
3 februari 2012 · 1 624 Inlägg

respekt att mannen som äger evon är 54 bast.

_swede_ The real Swede
3 februari 2012 · 56 Inlägg

dappe89 skrev:
UPDATE!

Dåså, varit en fantastisk full dag tillsammans med ägaren Rickard.
Gårdagen slutade med tankar när man låg i sängen för att sedan vakna med fler annonyma tips imorse. Rickard och jag har sökt information och efter tips vi fått fram så hittade vi båda personerna som var närvarande på Facebook, efter ännu mer sökande så hittade vi både hemadress, personnummer.

Länka till Facebook sidorna tycker jag kan vara lämpligt. För att varna andra säljare att inte lämna bilar igång när dessa köpare är närvarande.

Om du inte vill länka skicka länkarna till mig så lägger jag upp dom på min Facebook sida.

Senast redigerat av _swede_ (3 februari 2012)

Mvh,
Eric Hjelte
BMW X3 SD (2007)
Volvo 460 "460 T5 AWD" (1994)
dappe89
3 februari 2012 · 172 Inlägg

Bommen skrev:

Vitamin skrev:
http://www.kristianstadsbladet.se/kristianstad/article1603641/Stulen-bil-hittades-via-sociala-medier.html

Känns som man borde kunna utesluta vilken verkstad det är om man bara kolla vilken/vilka som liggeartikelr i området som nämns i artikeln.

Texten stämmer till 50% ungefär. Bilen blev inte påfunnen på den adressen och det är hans far som står på bilen därav åldern.

Facebook gruppen är här. (Går det att länka såhär?)
https://www.facebook.com/groups/363778376966573/

azid Det som inte dödar gör ont
3 februari 2012 · 2 668 Inlägg

Zwudda skrev:
Kul att ni iallafall kommit detta på spåret ordentligt, och hoppas det löser sig med alla efterspel och försäkringar mm.

Tråkigt bara att det är förbjudet att hänga ut personer och firmor på internet för sådanahär saker...

Men det är inte olagligt att länka till en sida där namnet på firman finns eller tillex länka en bild på verkstadens namn.

2slow
dappe89
3 februari 2012 · 172 Inlägg

Ni behöver inte ens diskutera det, INGA namn lär kastas ut här. Dock hoppas jag att dom får ett ordentligt straff ändå och att försäkringsbolaget är generöst mot Rickard. smile

Zak Proud Member of Kööken Racing!
3 februari 2012 · 1 056 Inlägg

Tycker att alla som hjälpt till att återfå bilen ska ha en stor klapp på axeln!
Hade det varit jag som varit utsatt så hade jag varit överlycklig för all hjälp!

Skönt att bilfolket fortfarande håller ihop!

Behöver du nått specialtillverkat? Ask me!
Proud member of kööken Racing
Bmw E30 Supercharged "Hellsifür - Mean but clean!" http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=116196
Projekt jag är delaktig i: Bmw M3 E30 http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=167936
BMW E30 kompressor "Hellsifur - Clean but mean" (1985)
BMW Z3 Coupé "Lillebror" (1999)
nucleardonkey
3 februari 2012 · 251 Inlägg

Hell ya Sätt dit dom jävlarna. Fett snyggt jobbat o hitta bilen smile
O stort GRATTIS !!! big_smile big_smile

Honda Civic VT "Grandmas old sleeper" (1991)
Honda Shuttle "Wagon" (1989)
pale Mensa -09
3 februari 2012 · 132 Inlägg

hade tjuvarna själva en 5a eller va det en 6a?
Silvrig också?

Röda bilar är SNABBAST!
325i
3 februari 2012 · 141 Inlägg

Zak skrev:
Tycker att alla som hjälpt till att återfå bilen ska ha en stor klapp på axeln!
Hade det varit jag som varit utsatt så hade jag varit överlycklig för all hjälp!

Skönt att bilfolket fortfarande håller ihop!

Ett inlägg jag håller med om till 100%
Riktigt kul..
mvh

Edit: känns som min lilla text här under stämmer in på ett skönt sett smile

Senast redigerat av 325i (3 februari 2012)

Do not kill, do not rape, do not steal, these are principles that every man of every faith can embrace.
These are not polite suggestions,
these are codes of behavior and those of you that ignore them will pay the dearest cost!
BMW E30 "V8 Drifting" (1988)
BMW E30 "Touring 318is" (1991)
Citroën Jumpy "Servicecar" (2004)
dappe89
3 februari 2012 · 172 Inlägg

pale skrev:
hade tjuvarna själva en 5a eller va det en 6a?
Silvrig också?

4a.. smile

Bommen Team Pro5
3 februari 2012 · 313 Inlägg

325i skrev:

Zak skrev:
Tycker att alla som hjälpt till att återfå bilen ska ha en stor klapp på axeln!
Hade det varit jag som varit utsatt så hade jag varit överlycklig för all hjälp!

Skönt att bilfolket fortfarande håller ihop!

Ett inlägg jag håller med om till 100%
Riktigt kul..
mvh

Edit: känns som min lilla text här under stämmer in på ett skönt sett smile

Boondock saints big_smile

Med vänliga hälsningar / Best regards
Daniel Kronvall-Pedersen
Webmaster @ Team-Overdrive.tk
http://www.team-overdrive.tk
Volvo V70 (2004)
Dunken
3 februari 2012 ·

Rikigt kul att det blev en lösning ifallet, bara hålla tummarna att resten går lika lätt..
Häls Dunken

Growe Fri fart för ett fritt folk!
3 februari 2012 · 13 742 Inlägg

turbodeath skrev:
jo finns ju pengar egentligen det är om hans bil går att sälja

säkert bara en tom kaross så den är väll inte värd mycket

det som är nackdelen även om förövarna hittas
men man har åtminstånde någon att hälsa på årligen och plocka av dom allt av värde varje gång tills man är nöjd

Kör fort så hinner inget hända...
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Seat Arosa (1999)
HenrikR
4 februari 2012 · 87 Inlägg

Tycker de skulle åter införa elektriska stolen  här i Sverige jag kan betala elen, jävla djur är vad det är när det inte kan skilja på ditt å mitt.

Mitsubishi evo 9 "Black Lady 861Hk" (2006)
Volkswagen TOUAREG TDI "Dragbilen" (2012)
azid Det som inte dödar gör ont
5 februari 2012 · 2 668 Inlägg

Hur gick det? Är allt återfunnet?

2slow
Lardi SQ
6 februari 2012 · 1 343 Inlägg

HenrikR skrev:
Tycker de skulle åter införa elektriska stolen  här i Sverige jag kan betala elen, jävla djur är vad det är när det inte kan skilja på ditt å mitt.

Letar efter en gilla knapp men hittar ingen ^^   lol

Ljudnörd!
Hamod
7 februari 2012 · 6 Inlägg

Fan fan sånt händer i vår lilla by utan att jag får reda på något,  Jag som ägt så många evos 4or och 5or. Samt ägt mest japanska sportbilar i trakten.

Blev lite förvånad när jag körde förbi polis huset idag. Då stod det evo 5/6 inne på deras parkering, Så börjar man leta evo historia så hamnar man här. Tråkigt att de händer så,

Fan att de finns folk som inte kan skilja mellan mitt och ditt. Nu hade man önskat att sumaliska sharia lagar, Du hade de inte haft händer till att torka r?ven.  Idioter som inte man låta andras saker vara ifred,

ännu jobbigare är att vissa tycker att de är smart på att kunna ta andra egenndom många vet vilka typer jag menar.

För några år sedan hade jag inbrott hemma och då var jag utomlands när jag kom tillbaka och upptäckte den samt fick redan på vem som la bakom, det visade sig bara min "bästa" kompis,  Och hans svar till varför han gjorde det var det jävligaste. De drabbar ingen fattig.

Så sugen på att ta över Saab och starta upp tillverkningen igen, Göra arbetsläger där. Såna typer som inte sköter sig slängs där. Och aldrig så komma ut. Jo till graven kanske, Hade passat saab bra, De betalar ändå inte ut några löner. Den största drabbade kommer bli aftonbladet då de får mindre och skriva om.

Skönt att du fått tillbaka "bilen" och hoppas att det löser sig med försäkringsbolaget,

Thunderbird88 A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
7 februari 2012 · 3 929 Inlägg

Hamod skrev:
För några år sedan hade jag inbrott hemma och då var jag utomlands när jag kom tillbaka och upptäckte den samt fick redan på vem som la bakom, det visade sig bara min "bästa" kompis,  Och hans svar till varför han gjorde det var det jävligaste. De drabbar ingen fattig.

Alltså vad i helvete?
Hoppas personen åkte dit hårt på det. "Drabbar ingen fattig" är det löjligaste som finns. Jobba hårt istället och tjäna din dina egna pengar istället för att låta andra jobba hårt för dom och sedan ta dom ...
Hur kom du fram till att det var din kompis?

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067
Dodge Viper GTS "Huggormen" (1998)
Ford Thunderbird "Procharged 306" (1988)
hoteyes
7 februari 2012 · 457 Inlägg

- men så är det att folk inte kan skilja på vad som är Mitt och ditt !!

Hamod
7 februari 2012 · 6 Inlägg

Thunderbird88 skrev:

Hamod skrev:
För några år sedan hade jag inbrott hemma och då var jag utomlands när jag kom tillbaka och upptäckte den samt fick redan på vem som la bakom, det visade sig bara min "bästa" kompis,  Och hans svar till varför han gjorde det var det jävligaste. De drabbar ingen fattig.

Alltså vad i helvete?
Hoppas personen åkte dit hårt på det. "Drabbar ingen fattig" är det löjligaste som finns. Jobba hårt istället och tjäna din dina egna pengar istället för att låta andra jobba hårt för dom och sedan ta dom ...
Hur kom du fram till att det var din kompis?

Grannarna har sett honom. Dagen efter jag åkte.

Och han förneckar inte det. Så är det när man kommer från balkan.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang