Vad är en exklusiv bil för er?

hardrox
10 februari 2012 · 731 Inlägg

För mig finns det två sorters exklusiva bilar. Den ena är sport variant och den andra är comfort och då menar jag på lyx klass.

När det gäller sporten är det ovanligheten som gör den exklusiv enligt mig, säg till exempel en bmw m3 GT eller CSL. Något som har en begränsad upplaga. Även en m3 e30 i exemplariskt skick är garanterat exklusiv. Nu är detta bilar dom flesta har råd med om man nu VILL. Men vi har ju superbilarna också, Ferrari Enzo mm. Där är mitt tycke i alla fall.

När det gäller lyx bilarna ska det vara utrymme, man ska inte sitta som en ostbåge i baksätet. En bmw 750Li till exempel eller audi s8. Här handlar det om att ha en stor motor, v12 eller något liknande. Det gör bilen till lyx. Säpos bmw 7serie med skottsäker kaross är exklusiv.

Mina 2 versioner av vad jag tycker är exklusivt.

Mvh

Audi RS3 (2018)
SkyCandy1 Meldem
10 februari 2012 · 117 Inlägg

Vissa av bilarna som säljs på http://www.autoleitner.nl/automobielen/aanbod.html finns också hos Huddinge biltorg, skillnaden är att Huddinge biltorgs produkter inte känns speciellt exklusiva smile

Donken86
10 februari 2012 · 184 Inlägg

Jag känner nog mer såhär att det beror på antalet bilar som tillverkats. Att ju svårare den är att få tag på desto exklusivare är den (finns ju såklart få undantag). Sen va det är för märke eller pris är för mig inte intressant.

SportPilot Ubåtsingenjör
10 februari 2012 · 7 234 Inlägg

håller med marcus- ... hur bekvämt är det att åka runt i en 9000 med 3" ? inte speciellt ovanlig dyr eller ja något över huvudtaget, ganska anonym bil

Porsche 911 Targa "räserbubblan" (1972)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang